Vegatopia Forum

Leiden

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Izzy

Leiden
« Gepost op: 25 maart 2005, 17:35:58 »
Ik lunchde vandaag bij Eazie in Leiden. Japanse udon noodles met tofu en 5 soorten groente in een black beans sausje. Het was heerlijk.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #1 Gepost op: 07 september 2005, 00:47:45 »
Bij thais restaurant Sabai Sabai in Leiden.

edit: nr 66 + 63 want mijn lieve leidse vriendinnetje en ik konden het delen ;D
« Laatst bewerkt op: 07 september 2005, 00:50:48 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2007, 18:58:05 »
Tapadero, in Leiden.
Spaans Mexicaans, en erg lekker.
Ik had een tortilla met kaas pompoen, pijnboompitten en honing, en mijn moeder iets van giuacemole en kaas.
Het waren flinke borden, die goed gevuld waren.
Op de kaart stonden een behoorlijk aantal vegetarische opties , met een * aangemerkt. (soms stonden ze ook bij gerechten waar vlees bij zat, maar dat kon dan weggelaten worden).
Zo.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Leiden
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2007, 23:27:51 »
Olive Garden in Leiden, lekker!

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Leiden
« Reactie #4 Gepost op: 04 juli 2007, 13:17:29 »
Olive Garden in Leiden, lekker!
Jaaaa daar moet ik ook weer eens naar toe. Een italiaans restaurant zonder pizza's, echt een aanrader. Wat heb je er gegeten?

* Sam herinnert zich pannekoekjes met blauwe kaassaus en heeeele goede witte wijn
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2007, 17:43:34 »
Bij Sabai Sabais, een thais restaurant in Leiden. We waren met een grote groep en ze hebben allerlei soorten gerechtjes voor ons op tafel gezet, gelukkig voldoende vega.
Ik at: vooraf loempia's en gefrituurde groente, en rijst (natuurlijk) met gewokte groenten en champignons met cashewnoten. Vooral het laatste was erg lekker:D

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #6 Gepost op: 25 november 2007, 13:02:20 »
Niet echt vandaag, maar afgelopen donderdag at ik bij Frezza! in Leiden, een mediterraans restaurant met een leuk concept: allemaal kleine gerechtjes die je naar eigen inzicht kunt combineren. Of het inzicht van de kok dan, want wij hadden het viergangen verrassingsmenu (29 euro).
We aten: geitenkaasplakjes met notentapenade, simpel maar verrukkelijk.
Tarte tatin van bladerdeeg, gekaramelliseerde witlof en brie, redelijk, er zat niet veel smaak aan maar dat zou ook raar zijn met zo'n gerecht. De gekruide aardappelpartjes met mierikswortelmayonaise die we erbij kregen waren wel schandalig lekker (bijna het hele bakje opgegeten :-[).
Vervolgens nog gnocchi (door de bediening goed uitgesproken) met pompoen en basilicumroom, het lekkerste gerecht als je het mij vraagt. Als toetje iets dat na de diverse culinaire experimenten (ook vooral bij de vl**seters) tegenviel in zijn eenvoud: soesjes met vanilleijs en koffielikeur. Het ijs was wel weer erg lekker.

Goed eten, leuke sfeer (altijd fijn om uitleg bij je bord te geven) maar het duurde allemaal iets te lang, we hebben van 19.00 tot 23.30 aan tafel gezeten.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #7 Gepost op: 03 februari 2008, 15:39:34 »
Gister bij Djebena op het Noordeinde in Leiden, me mijn moeder en vriend.
Mijn vriend had een vleesgerecht, terwijl mijn moeder (linzen met groenten) en ik  (spinazie met knoflook en peper) iets vegetarisch hadden. We kregen alles op een groot bord, er werd  vantevoren gevraagd of wij daar moeite mee hadden.
Op een gegeven moment waren de pannenkoekjes op, en we vroegen of we er nog wat bij mochten, da leek hij erg vreemd te vinden, en merkte op dat het wel op moest.
We moesten wel wat lang op het eten wachten, maar het een was erg leuk, en lekker.
Zo.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2008, 15:34:12 »
Bij Verboden Toegang, in Leiden. We hadden een erg leuk tafeltje (voor het raam) en het eten was heerlijk. Ik had gebakken artisjok met oude kaas en tomaten-basilicumsaus, met nog spinazie erbij, en als toetje speculaasijs en honingnotentaart. De porties waren perfect afgemeten, enige nadeel was dat we geen broodmandje o.i.d. kregen wat ik toch wel verwacht in een restaurant.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2008, 15:44:36 »
Bij Verboden Toegang, in Leiden. We hadden een erg leuk tafeltje (voor het raam) en het eten was heerlijk. Ik had gebakken artisjok met oude kaas en tomaten-basilicumsaus, met nog spinazie erbij, en als toetje speculaasijs en honingnotentaart. De porties waren perfect afgemeten, enige nadeel was dat we geen broodmandje o.i.d. kregen wat ik toch wel verwacht in een restaurant.

Dat vraagt mijn vriend altijd erbij, als het niet zo gegeven wordt. Volgens mij geen probleem, en we hebben er nog nooit voor moeten bijbetalen

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #10 Gepost op: 22 mei 2008, 21:52:38 »
Djebena op het noordeinde in Leiden.
Was best lekker, we kregen alles op en bord geserveerd, met pannenkoekjes eronder, zonder de vraag of ik dat niet erg vond (mijn vriend had wel vlees). De vorige keer dat we daar aten werd dat wel gevraagd, ookal heb ik er geen moeite mee, ik had het toch wat netter gevonden.
Zo.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2008, 10:04:46 »
Bij Babbels in Leiden. Het was erg gezellig, maar voor het eten zou ik niet zonder meer terugkomen. We waren met een groep, dus beperkte kaart en maar 1 vegetarisch hoofdgerecht: melanzana alla parmigiana (sic). Tja, laten we het er maar op houden dat een Italiaan gillend naar zijn mama was gerend... na lang zoeken vond ik een ministukje aubergine in mijn schaaltje, de rest bestond uit courgette, kappertjes, olijven en paprika, die er volgens mij niet in horen. Afwezig waren tomatensaus en parmezaanse kaas, daarentegen bestond meer dan de helft uit een enorme klont mozzarella waardoor het nogal flauw van smaak was. Jammer. Als toetje had ik Griekse yoghurt met honing en fruitsalade. Redelijk, alleen de appel was erg kruimig en het is altijd lastig eten als je zelf de pitjes uit de druiven en watermeloen die ook nog onder de yoghurt liggen moet vissen.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #12 Gepost op: 08 augustus 2008, 19:01:31 »
Gister met zusje bij Verboden Toegang in Leiden. Alweer de derde keer in een half jaar en weer erg lekker ;D. Ik had gebakken groene asperges en oesterzwammen met geitenkaas, zusje een spies van gegrilde groenten en tagliatelle met tomaat. De geitenkaas was een beetje sterk (zo te zien had ik de laatste plak van een rol) maar erg lekker. Ik vind het ook altijd prettig als een restaurant ook een wijnsuggestie heeft voor de vegetarische gerechten. Als toetje hadden we beiden crème brulée met kokos (lekker, maar de kokos was niet te proeven) en mango-ijs.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #13 Gepost op: 01 september 2008, 21:09:17 »
Opening van het nieuwe studiejaar 'gevierd' bij Delphi in Leiden, zonder meer het beste Griekse restaurant waar ik in tijden ben geweest. Het stoort mij altijd enorm als mensen de Griekse keuken afdoen als niet verfijnd en ongezond, ik ben zelf meerdere malen in Griekenland geweest en heb daar verrukkelijk gegeten, weliswaar eenvoudig maar dat is in Italie ook zo en daar wordt het juist gewaardeerd.
Terug naar Delphi: niet alleen de 'traditionele' vleesspiezen e.d. stonden op de kaart, maar ook veel lokale specialiteiten waarvan mijn vader er een proefde (niet vegetarisch, dus op de inhoud zal ik niet ingaan) maar die zeer in de smaak viel.
Ik had een vegetarisch bord, een enorme hoeveelheid eten, waaronder witte bonen in tomatensaus, gevulde paprika, tzatziki, bladerdeegflap met spinazie en feta, sperzieboontjes, griekse salade, aardappeltjes en nog een paar dingen. Waarom hebben we in Nederland geen Doggybag-systeem? ??? Ook nog hele goede retsina gedronken.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #14 Gepost op: 01 maart 2009, 19:59:14 »
Gisteren bij pub North End in Leiden, nadat we al vergeefs drie andere zaken waren binnengelopen. Toch erg geslaagd. Ik had de 'vegetarian burger', was wel eens leuk om een keer iets "vleesachtigs" te eten bij het uiteten gaan. Ik heb overigens het sterke vermoeden dat het een Tivall-burger betrof, maar hij was wel lekker gegrild. In een broodje, met kaassaus, salade en friet. Toen het al op was kwam ook de ketchup nog, maar die hebben ze -heel sympathiek- niet op de rekening gezet. En cider  ;D.

Offline Dame Noire

  • ***
  • 326
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #15 Gepost op: 06 augustus 2009, 11:17:56 »
Bij De Bruine Boon in Leiden. Groenteloempia's, die geserveerd werden met zoete pittige saus en standaardgarnituur: een taartpuntje van aardappelrosti en courgette en tomaat met mozzarella. Het was lekker, en de cappuccino na afloop ook.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #16 Gepost op: 22 februari 2010, 16:22:09 »
Van het weekend in Puur (in Leiden) gegeten. Het is geen zusteronderneming van die biologische supermarkt. Maar wel heel lekker, geen grote keus, er was eigenlijk maar een vegetarische hoofdgerecht keuze, (tompouce met groenten). Als voorgerecht had ik veloete van butternutpompoen (pompoensoep dus). Voor een toetje zat ik te vol. De muntthee (een kop kokend water met een halve struik munt erin) was ook prima te doen.
De bediening was een beetje chaotisch maar wel erg hartelijk.
Ook de sfeer vond ik gezellig, en ik had leuk gezelschap, dus het was een erg fijne avond,
Zo.

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #17 Gepost op: 19 maart 2010, 18:57:33 »
Gister ter ere van de ondetrouw bij Delphi in Leiden gegeten. Was erg lekker en heel veel. Ik had een smanestelling van de kok, onder het kopje vegetarisch. Ik ben wel blij dat ik vandaag niet hoefde te werken want de hoeveelheid knoflook was behoorlijk. Ik kreeg alleen wel een of ander roze hoopje, naast iets van tzatziki en een soort zachte kaas. De serveerster antwoorde dat dat viseitjes waren. Dat vond ik jammer. Ik vind ze niet zo vegetarisch eigenlijk, maarja ik eet wel gewone eieren. Ik heb het maar laten liggen.
Voor een toetje had ik geen plaats meer, en zelfs mijn verloofde zat echt vol.
Zo.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Leiden
« Reactie #18 Gepost op: 19 maart 2010, 19:37:27 »
Tarama is viskuit inderdaad. Jammer, want ik vind dat vies roze kleurtje wel heel kek. En gefeliciteerd met de ondertrouw!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Leiden
« Reactie #19 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:49:28 »
Eerst veel chocola gegeten bij cacao van jou (Het was een workshop, maar je krijgt wel het een en ander binnen) daarna afrikaans bij Djebena op het noordeide, een groote plaat met pannenkoekjes en veel verschillende hoopjes saus. Waarvan de helft vegetarisch was, soms best scherp, maarerg lekker, en na het toetje van ijs met vruchtjes en likeur nog toegezongen worden is eigenlijk best leuk.
Zo.