Vegatopia Forum

Namibië

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iris

Namibië
« Gepost op: 25 februari 2010, 13:47:03 »
Ik ga in april 3 weken naar Namibië en ben erg benieuwd of er iemand tips heeft om daar lekker vegetarisch te eten.
Zo te lezen eten de Namibiërs zelf graag vlees, maar daar heb ik als vegetariër niet zo veel aan...
Alle tips zijn welkom, zoals restaurants, wat je in de supermarkt kun kopen, etc.
Alvast bedankt!

Kiwi

Re:Namibië
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2010, 14:19:40 »
Namibië is mooi! :D Het is een hele tijd geleden dat ik er geweest ben, maar ik kan me in ieder geval wel de lekkere smeersels in de supermarkt herinneren (humus etc.). Wij waren op safari en kookten zelf. Alleen in Swakopmund hebben we in een restaurant gegeten. Ik zal als ik er vanavond of morgen aan denk eens in mijn reisverslag kijken of ik daar nog iets nuttigs uit kan halen.

Iris

Re:Namibië
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2010, 14:53:24 »
Humus, lekker :-) Over dat soort dingen lees je nou nooit in reisgidsen...;-)

Jullie hebben daar meestal zelf gekookt, begrijp ik? Hadden jullie zelf veel meegenomen of kon je daar genoeg kopen om een lekkere vegamaaltijd van te maken? Als je nog wat kunt vinden in je reisverslag hoor ik het graag!

Kiwi

Re:Namibië
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2010, 15:03:49 »
Ik was met een groepsreis (Baobab); we reisden met een eigen, tot bus omgebouwde truck door vier landen en kampeerden in tenten in de Nationale Parken (en in Swakopmund in huisjes). Er ging een kok mee, maar we moesten om de beurt meehelpen met koken, tafeldekken of afwassen. En we deden ook zelf boodschappen, dus ik heb goed kunnen rondkijken in de supermarkten.

Kiwi

Re:Namibië
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2010, 17:12:12 »
Net even mijn reisverslag teruggelezen, maar er staat niet veel bijzonders in over het eten. De vegetariërs in de groep kregen wel regelmatig een vleesvervanger en er waren zoals, ik al schreef, lekkere smeersels voor op brood. Volgens mij deden we echter alleen in de wat grotere plaatsen inkopen, waar echt een grote supermarkt was, daar was wel van alles te krijgen. In de kleinere dorpjes zal het assortiment wellicht wat minder uitgebreid zijn.
In Swakopmund heb ik een keer bij een pizzeria gegeten (niet heel bijzonder, maar wel lekker) en een keer bij 'Cape to Cairo' (7 Nathaniel Maxuilili St). Een leuk restaurantje, met gerechten uit allerlei Afrikaanse landen, waar ze ook wel redelijk wat vegetarische opties hadden.

Aiko

Re:Namibië
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2010, 20:15:31 »
Nog mooie vijgies in het wild gezien, in Zuid-Namibië?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Namibië
« Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2010, 18:31:59 »
Mijn ouders waren er in 2003 en hadden geen grote problemen vegetarisch te vinden.
Ze bevelen restaurant Grüner Kranz in Swakopmund aan.
In de steden zijn er ook Chinezen die op verzoek het geen probleem vinden vegetarisch te maken.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2010, 18:51:18 door Selly »
,,,,فلافل

Iris

Re:Namibië
« Reactie #7 Gepost op: 05 maart 2010, 13:43:17 »
Bedankt voor alle tips! Hier kan ik wel wat mee. Het klinkt wel positief in elk geval, in reisgidsen lees je vaak alleen maar over alle vleesspecialiteiten, maar zo te lezen zal ik me er wat eten betreft ook wel kunnen vermaken :-)
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2010, 13:48:54 door Iris »