Vegatopia Forum

Vegetarisch eten in Indonesische restaurants

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #40 Gepost op: 18 augustus 2007, 18:40:42 »
Gisteren eindelijk eens bij Betawi gegeten op de Amsterdamse Admiraal de Ruijterweg.
Het was de fietstocht zeker waard.
Ze hebben hier halverwege de kaart een enorme vegetarische sectie. Er stond alleen geen veggie rijsttafel op de lijst, maar die hebben ze gewoon. En die was erg prima, lekker. Ongeveer 10 verschillende gerechtjes, allemaal erg vers, zelfs verse boontjes. We hadden om de pittige variant gevraagd en die was niet te pittig maar gewoon goed.

Je krijgt er geen sateh bij, dus als je dat wilt moet je dat apart bij bestellen.  Helaas zat er ook geen sajoer lodeh bij, dat hebben ze volgens mij helemaal niet (jammer, dat vind ik erg lekker over het algemeen).

Vooraf kregen we overigens een soepje met tofu en groenten en na konden we kiezen uit spekkoek (zo te zien zelfgemaakt en erg lekker, die nam mijn vriend, ), tjendol (die had ik: erg lekker!) en schaafijs met vruchten (die hadden we dus niet). Een heel menu is er 22,50 de man en dat vond ik heel redelijk.
De vrouwen in de bediening waren zeer aardig en er liep nog een beetje een luidruchtige meneer rond. Het was trouwens best vol, dus reserveren kan geen kwaad.
,,,,فلافل

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #41 Gepost op: 07 oktober 2007, 19:06:11 »
Veggie saté bij Istana in Den Haag. Erbij een pittige groentenschotel met petehbonen met gebakken mihoen.

Veel mmmmm voor wénag!
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2007, 19:06:34 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #42 Gepost op: 29 november 2007, 21:39:35 »
Bij Blue Pepper

Mooi restaurant (blauwe muren, orchideeën, LED-lampjes waar Johannes van Dam ongetwijfeld erg blij mee is.

Er zijn drie menu's en, als je erom vraagt, ook een vegetarische (ik snap niet waarom die niet gewoon op de kaart stond, want hij is er dus wel gewoon.)

Als amuse een blokje tahoe, in een jasje gefrituurd, met hele scherpe zoete chiliasua.
Dan een 'open loempia', een gefrituurd bakje met groenten. Met hele lekkere pindasaus.
Vervolgens soep, zout en hartig, met babymais, tahoe en kwartelei. Daarna saté van groenten en tahoe, weer in een deegje gefrituurd. Wat wel erg lekker is. (Dus niet erg dat je wéér gefrituurde tahoe eet.) Met zoetige ketjapsaus.
Daarna een mini-rijsttafel-op-een-bord: een groot bord met een kegel van rijst, hele lekkere aubergine met pittige tomatensaus (beetje pittig zei de Indo in de bediening, en hij corrigeerde zichzelf: beetje pittig voor ons, pittig dus). Heel erg lekker! En gewokte groenten, groenten met klapper en tahoe (weer in jasje) in sojasaus. Jumjumjum :yummie:

Toe een blauwe peer, tikje smakeloos, met lekkere passievruchtenbavarois. En daarna nog thee met spekkoek.

140 Euro met z'n tweeën prima besteed!


Hier een anderhalve week geleden gegeten.
Leuk! Aardige bediening, je moet wel reserveren, op een gegeven moment zat het bomvol. Ik had min of meer hetzelfde menu als jij. Ik vond het lekker en bijzonder, maar sommige gerechten misten wel wat smaak en uitgesproken smaken, maar alles zag er erg mooi uit en sommige dingen waren ook bijzonder lekker.
Ik vond het heel leuk voor een keer, maar wel prijzig, wel het geld waard, maar niet iets om nu direct weer heen te gaan. Wellicht nog een keer over een jaar ofzo.
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #43 Gepost op: 20 februari 2008, 23:08:45 »
Rumah Makan Melati, Bloemendalsestraat 53, Amersfoort.  :)

Een Indonesisch restaurant met een Vlees, een Vis en een Vegetarisch menu.
Helaas ben ik zo iemand, die tien keer vraagt of iets echt vegetarisch is, voordat ik het eet.

Het was in ieder geval vegetarisch, maar alles leek op vlees, bijv. tofu, met een gefrituurd jasje, aan een stokje. Maar gelukkig Emping in plaats van Kroepoek.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #44 Gepost op: 09 maart 2008, 16:08:38 »
Jaren, maar dan ook jaren gelden heb ik wel eens bij de Orient gegeten. Je kon er toen inderdaad ook vegetarisch eten. Maar tegenwoordig kan je bij veel Chinees-Indische restaurants vegetarisch eten krijgen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #45 Gepost op: 09 maart 2008, 16:22:13 »
Ook lang geleden bij de Orient gegeten, maar de inrichting is zo ouderwets, dat ik dan altijd liever naar Betawi, Blue Pepper of Tempo Doelo ga.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #46 Gepost op: 23 november 2008, 14:53:30 »
Bij Bojo. Best een aardig bord vol, maar niet echt zo lekker dat ik er dringend nog een keer terug wil. Het is wel handig dat ze zo laat open zijn.
Sin chile, no tiene chiste!

Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #47 Gepost op: 24 november 2008, 13:10:45 »
Nie vandaag, maar afgelopen donderdag bij een afgeladen Garoeda in Den Haag aan de bar Gado Gado gegete. Man was dat lekker
Eating an apple or two is good against the flu.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #48 Gepost op: 11 januari 2009, 17:37:48 »
Vorige week bij Blauw in Amsterdam gaan eten. Er is a la carte en rijstafel, bij de rijsttafel is er ook een veggie variant, bij a la carte staat niks veggies maar dan is vast wel iets te regelen. Maar we wilden toch rijsttafel (veggie: 24 euro, niet veggie 29 euro; duur, maar dat is tegenwoordig overal zo bijna met rijsttafel). Het was op zich lekker, de tofu met kerrie vond ik niet lekker, de rest wel, er zat ook veggie sate bij. Onhandig is dat ze met shifts werken (in het weekend en net ervoor althans) dus of om 6 u eten of om 9u. Omdat we niet opgehaast wilden worden, kozen we voor de late shift, maar toen werden we op een gegeven moment opgehaast door de bediening die naar huis wilde.
Wel leuk om met een groep heen te gaan, maar Tempo Doeloe vind ik lekkerder.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #49 Gepost op: 07 februari 2009, 11:58:13 »
Donderdag bij Kantjil en de Tijger in Amsterdam.
Niet iets waar ik normaal uitgebreid zou eten, maar we waren in de buurt en wilden vlug wat eten. Ze blijken er tot 18.45 een schotel 'Mangkok' te serveren, en dan kun je voor 9.95 kiezen uit:
rijst of nasi goreng of mie goreng
2 van de 3 groentegerechten (uit eigenlijk kies je uit 1 van de 3 niet-veggie gerechten en 1 van de 3 groente, maar het menu veggie maken kan ook).
En dan krijg je er komkommer-atjar bij en iets met ei, en kroepoek of emping.
Ik koos gado gado en orak arik van de groentengerechten. Ik zei duidelijk dat ik veggie wilde, dus dacht dat ze dan ook wel zo slim zouden zijn om met emping te komen, maar nee, er kwam kroepoek. Verder werd het gerecht in een grote kom geserveerd, niet heel praktisch, maar het was best lekker, goed te eten en ook genoeg. Ik at nog wat van de sambal boontjes van mn tafelgenoot en die waren megalekker.
Afijn, wel oke voor een snelle hap zeker gezien de prijs die voor A"dam erg laag is (hoewel het heel lang duurde voor we een tafeltje kregen!).
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #50 Gepost op: 10 maart 2009, 09:30:30 »
Donderdag bij Kantjil en de Tijger in Amsterdam.
Niet iets waar ik normaal uitgebreid zou eten, maar we waren in de buurt en wilden vlug wat eten. Ze blijken er tot 18.45 een schotel 'Mangkok' te serveren, en dan kun je voor 9.95 kiezen uit:
rijst of nasi goreng of mie goreng
2 van de 3 groentegerechten (uit eigenlijk kies je uit 1 van de 3 niet-veggie gerechten en 1 van de 3 groente, maar het menu veggie maken kan ook).
En dan krijg je er komkommer-atjar bij en iets met ei, en kroepoek of emping.
Ik koos gado gado en orak arik van de groentengerechten. Ik zei duidelijk dat ik veggie wilde, dus dacht dat ze dan ook wel zo slim zouden zijn om met emping te komen, maar nee, er kwam kroepoek. Verder werd het gerecht in een grote kom geserveerd, niet heel praktisch, maar het was best lekker, goed te eten en ook genoeg. Ik at nog wat van de sambal boontjes van mn tafelgenoot en die waren megalekker.
Afijn, wel oke voor een snelle hap zeker gezien de prijs die voor A"dam erg laag is (hoewel het heel lang duurde voor we een tafeltje kregen!).

Ik at kort geleden ook bij Kantjil, met mij vegetarische broer, dus onze gehele bestelling was vegetarisch. En daar zat ook kroepoek op. Mijn indruk is dat daar in de keuken aan de lopende band bakjes volgeschept worden en dat er niet gekeken wordt of een bestelling vegetarisch moet zijn. Het eten smaakte goed voor de snelle hap in de stad, ik vind het er te massaal voor een gezellig etentje.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #51 Gepost op: 30 augustus 2009, 13:51:35 »
Vrijdag in Betawi in A'dam. Lekker wel, je moet hier alleen niet voor de snelle bediening komen (maar daar kwamen we ook niet voor) en relatief niet zo duur: rijsttafel is 20 euro (inclusief soep voor en toet of koffie na). Er was wel iets geks met mn stroop susu. En nu heb ik het befaamde auberginegerecht nog niet geproefd. Ik heb besloten hier binnenkort eens af te halen met de auto  ::) ik heb de veggie afhaalfolder mee.
,,,,فلافل

Aiko

Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #52 Gepost op: 09 april 2010, 20:52:31 »
Gisteren at ik in Blauw, op de Amstelveenseweg in Amsterdam. Indonesisch. De kaart zelf bood niet direct veel typisch vegetarisch, maar mijn collega's bestelden een verrassingspakket, ook geschikt voor vegetariers. Op tafel kwamen een stuk of twintig schalen met allemaal andere inhoud. En ongeveer tweederde was vegetarisch. Meer dan genoeg keuze, lijkt mij zo.

Niet alles geproefd / kunnen proeven, maar al wat ik had was toch wel erg lekker. Vooral de 'gesuikerde friet' (ik weet niet wat het precies was, maar het zag er uit als frietjes [patat] aanelkaargekoekt met een laagje gesmolten suiker.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #53 Gepost op: 03 september 2010, 02:59:03 »
Paar jaar terug begreep ik de hoge notering van Betawi niet na een niet bepaald succesvolle bezorgmaaltijd. Nu herkanst in het restaurant zelf. Vriendelijke en geinteresseerde gastheer die het je echt naar de zin wil maken, de gerechten zijn niet de standaard tokomeuk, nette prijs-kwaliteitverhouding en ze schenken er Duvel :D Hier kom ik nog een keer terug.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #54 Gepost op: 24 oktober 2010, 20:27:46 »
Vrijdag en gisteren thuis van Toko Jeanny gegeten, echt heel lekker, veel keus in vegetarische gerechten. Niet veel restaurant ambiance, wat kale tafeltjes en oud. Maar het eten maakt alles ruimschoots goed, knapperige groenten, goede varieteit in smaken, varieteit in pittigheid, hmmm. Dan neem ik de oude zooi op de koop toe. Maar gisteren dus niet, toen had D. van alles gehaald zodat we er thuis van konden genieten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #55 Gepost op: 24 oktober 2010, 20:51:20 »
Vrijdag en gisteren thuis van Toko Jeanny gegeten, echt heel lekker, veel keus in vegetarische gerechten. Niet veel restaurant ambiance, wat kale tafeltjes en oud. Maar het eten maakt alles ruimschoots goed, knapperige groenten, goede varieteit in smaken, varieteit in pittigheid, hmmm. Dan neem ik de oude zooi op de koop toe. Maar gisteren dus niet, toen had D. van alles gehaald zodat we er thuis van konden genieten.

En dat is in Rotterdam?
,,,,فلافل

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #56 Gepost op: 24 oktober 2010, 22:26:27 »
Ik at kort geleden ook bij Kantjil, met mij vegetarische broer, dus onze gehele bestelling was vegetarisch. En daar zat ook kroepoek op. Mijn indruk is dat daar in de keuken aan de lopende band bakjes volgeschept worden en dat er niet gekeken wordt of een bestelling vegetarisch moet zijn.
Ik ben een tijdje geleden bij een Indonesisch restaurant geweest dat ook kroepoek op mijn vegetarische gerecht deed. Toen ik ernaar vroeg zei hij 'ja, maar garnalen zijn geen vlees, dus het is vegetarisch. Als je dat ook niet wilt, moet je vragen naar veganistisch'
Tja  ::)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #57 Gepost op: 22 januari 2011, 12:02:26 »
Donderdag bij Kartika op de Amsterdamse Overtoom gegeten. Er zat geen hond. Dat was wel een beetje sneu. Er is allerlei vega eten voor rond de 13 of 14 euro maar wij namen voor 18 euro de vega rijsttafel. Prima, en genoeg, niet super bijzonder, wel lekker.
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #58 Gepost op: 22 januari 2011, 20:22:27 »
Vrijdag en gisteren thuis van Toko Jeanny gegeten, echt heel lekker, veel keus in vegetarische gerechten. Niet veel restaurant ambiance, wat kale tafeltjes en oud. Maar het eten maakt alles ruimschoots goed, knapperige groenten, goede varieteit in smaken, varieteit in pittigheid, hmmm. Dan neem ik de oude zooi op de koop toe. Maar gisteren dus niet, toen had D. van alles gehaald zodat we er thuis van konden genieten.

En dat is in Rotterdam?

Sorry voor de wel heel late reactie maar ja, dat is in Rotterdam, op de Teldersweg, ver buiten het centrum.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #59 Gepost op: 24 januari 2011, 11:33:09 »
Ik wist niet dat je daar ook kon eten!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!