Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #160 Gepost op: 05 augustus 2015, 16:04:25 »
Alweer een weekje geleden, maar vorige week aten wij bij 'Hudson' (die overigens nog 2 locaties in DH heeft en ook in Rotterdam, Naaldwijk, Almere, Zoetermeer en Noordwijkerhout zit). Uiteraard domineerden de burgers de kaart, maar als vegetariër konden wij voor een 'Chili sin carne' of een Vegetarian Quarter Pounder gaan. Deze quarter pounder (die uiteraard werd gekozen) is gemaakt ism de Vegetarische Slager en hij was echt super lekker! ^_^.

Aanradertje dus :).

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #161 Gepost op: 30 augustus 2015, 20:39:18 »
Weekendje Nijmegen. Gegeten bij WAUD bij de Kaaij. Erg prima eten, maar we vonden het toch wat te duur. Dat kwam vooral doordat de bediening wat raar was (bijvoorbeeld vragen of we nog wijn wilden terwijl glas nog meer dan halfvol was, dat komt over alsof ze vooral aan je willen verdienen. En dat niet 1 keer, maar tot 2 keer toe). Jammer, want op het eten was in principe niets aan te merken.

Offline Yehudith

  • ***
  • 413
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #162 Gepost op: 02 september 2015, 12:01:00 »
Gisteren bij het Prentenkabinet in Leiden: een vegetarisch verrassings-3-gangenmenu. We hadden een Bongo-bon gekregen en dit leek het enige interessante in de buurt. Het was erg lekker, helaas hielden ze er met het toetje geen rekening mee: we kregen een drie-luikje, maar in alledrie de dingen zat gelatine. Het werd wel snel weggehaald met verontschuldigingen, toen kregen we een bolletje ijs op rood fruit. Lekker hoor, maar toch een tegenvallertje. Ook met de koffie kregen we er dingetjes bij waarbij een gelatinesnoepje zat.
 
En het begon zo goed..

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #163 Gepost op: 02 september 2015, 22:39:30 »
heb eens bij het Prentenkabinet gegeten met mijn werk, een heel grote groep, en vond wel dat ze kundig omgingen met veganistische en vegetarische mogelijkheden
Za Zemiata!

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #164 Gepost op: 08 september 2015, 08:53:54 »
We waren zaterdagavond in Sanseveria http://sanseveria.wix.com/sanseveria#_=_ in het gehuchtje Zarlardinge bij Geraardsbergen. De "Vlaamse Ardennen" is een prachtige, glooiende, groene regio om te fietsen, te wandelen en speciale bieren te drinken, vegetarisch is het nogal woestijnachtig.
Daarom was het, na behoorlijk wat zoeken, een verademing om deze warme, bijzondere plek te vinden. Een oude dorpsherberg die, met een knipoog, naar de onverwoestbare caféplant "Sanseveria" werd genoemd. Op het bord een kleine, geruststellende keuze aan gerechten, met nogal wat mediterrane en vegetarische mogelijkheden. We hadden met twee een "Libanees tapasbordje" met niet te knoflookachtige tzatziki, milde auberginepuree en zeer consistente (ik miste wat olieachtige smeuïgheid) maar wel goede humus. Als hoofdgerecht een grote spaghetti met vele groenten, mild gekruid, maar er werd tabasco naast gezet. (10 euro!)
Nog een kaasbordje met twee.
De bediening verliep vlot en vriendelijk, de sfeer in het vollopend eetcafé was van een typische Oost-Vlaamse jovialiteit en luidruchtigheid, de rekening viel erg mee.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #165 Gepost op: 19 september 2015, 12:27:26 »
Ik at laatst bij Sotto Pizzeria in Amsterdam (2 vestigingen, ik zat bij die op de Roelof Hartstraat). Hebben alleen pizza en salades op de kaart.
Ik nam een groentenpizza met aubergine, paprika etc. Lekker, maar niet súperlekker, de bodem was enigszins slap, iets dat mijn tafelgenoot die een andere pizza had ook opmerkte. De salade was ok.
De bediening was wel heel vriendelijk.
Duur is het niet.
,,,,فلافل

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #166 Gepost op: 19 februari 2016, 23:06:24 »
Gisteren bij Hortus geweest in Den Haag. Leuke tent. We hadden beiden de gevulde artisjok. F. had nog nooit artisjok gehad, dus dat was grappig. Ik vond het dipje heel lekker, maar tafelgenoot minder. Toen nog toetje 'vegan dream'. Veel lekker huisgemaakt ijs met vruchten, mooi opgemaakt bord. Aardige, beetje vreemde bediening. Leuke aanwinst voor Den Haag.

ik ga morgen. ben benieuwd!
Za Zemiata!

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #167 Gepost op: 21 februari 2016, 22:12:19 »
De man en ik aten vorige week bij Triana in Den Haag, tapas en sherry. Lekker maar tamelijk prijzig, een paar niet al te doorsnee tapas op de kaart en een heerlijke crema catalana, een van de beste die ik ooit at. Ook fijn: diverse sherry's aanwezig, meer keus dan alleen fino, manzanilla en px!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #168 Gepost op: 09 april 2016, 21:11:11 »
Gisteren bij Himalayan in Den Haag. Alles was gereserveerd, wij hadden niet gereserveerd maar als we voor 8 uur weg waren was het goed. Het was nog geen 6 uur, dus dat leek ons prima. We gingen ook naar de film. Meneer zelf had de grootste haast, we moesten snel kiezen. Gelukkig kwam het eten ook snel.

Dat was erg lekker, niks op aan te merken. Het was veel, en we hoefden geen toetje, maar bleven nog even rustig zitten. Hoewel we ook wilden gaan, kregen we ineens de rekening op tafel. Het was net 7 uur! Nogmaals, we wilden best gaan, maar hij had het ook wat vriendelijker kunnen vragen. Wat een hork. Komen we niet zo vlug meer terug.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #169 Gepost op: 19 juni 2016, 21:48:02 »
Gister bij Happy Happy Joy in Amsterdam Oost (er zit er ook 1 in Oud West). Hier eet je pan-Aziatische street food en op de kaart is duidelijk aangegeven met een V wat vegetarisch is. Er is niet énorm veel vega, maar genoeg. Het zijn kleinere gerechten die je kunt delen. Ik nam gado gado, gefrituurde groente-dumplings, komkommersalade met knoflook, shanghai paksoi met zwarte boontjes, pad thai en een kommetje rijst. Allemaal wel lekker, maar niet heel bijzonder. De porties zijn toch vrij groot, dus delen moet eigenlijk wel. Alles was vrij duur en de tafels stonden erg dicht op elkaar en waren erg klein, wat met al die schaaltjes en kommetjes niet heel handig was (ook al bestelden we in 2 ronden). De drankenkaart is wel leuk, met bijzondere thee en dranken. Ik nam een bijzondere oolongthee en een yuzudrankje dat erg lekker was.
Een beetje gemengde gevoelens dus.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #170 Gepost op: 25 juni 2016, 09:23:09 »
Gisteren met collega's bij Strandtent Buiten in Scheveningen. Erg leuk, en wat kon je er nog fijn zitten. Het eten is niet superbijzonder, maar voor een strandtent juist wel prima. Er is ook voldoende vegakeus.

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #171 Gepost op: 02 augustus 2016, 10:39:38 »
We aten bij SEC in Oisterwijk en vonden dat een zeer aangename ervaring. Grote, eigentijdse zaak met grote toog, vele zitplaatsen, terras en open keuken met verschillende chefs aan het werk. Jong, vriendelijk personeel. Eigenzinnige uitvoeringen van bekende gerechten. Geen overdreven gezochtheid met druppels of streepjes, maar een bewerking waarin de ingrediënten goed zichtbaar zijn en een aparte creatie worden, als variatie op het origineel. De "spinaziecurry" als voorgerecht was dus geen versmolten, gedurende uren gekookte Indiase curry-prut, maar een frisse compositie met jonge groenten, omelet, yoghurt, cashewnoot.
Het hoofdgerecht dat wat verontrustend "geitenkaas" heette, was ook een smakelijk naast mekaar plaatsen van bataat, granaatappel, spitskool, bosui en enkele toefjes (en dus geen saaie, grote, vermoeiende blok) hartige geitenkaas. Prima, sympathieke zaak!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #172 Gepost op: 06 augustus 2016, 09:01:15 »
Was donderdag bij Instock in Den Haag, een restaurant dat met producten werkt die anders weggegooid worden. Ze werken samen met AH (daar zag ik een poster).

Sympathieke zaak met erg goede bediening. Vooraf kregen we een praatje met uitleg over de formule en uitleg over de kaart. Er is maar 1 menu en altijd een vega optie. Maar voor 3 gangen gegaan. Een linzen wortelsoep, witlof met kaas etc, kerrie-aardappels en groenten, en een heerlijk toetje met browniestukjes en yoghurt. Ik kom zeker wel eens terug.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #173 Gepost op: 13 december 2016, 14:07:46 »
Beste hotelkoks,

Vegetariërs eten meer dan tofu en groente. Als u dan toch besluit iets met tofu te maken, zou het prettig zijn als u de tofu ook kruidt of marineert en ook écht bakt en niet alleen maar even verwarmt. Verder zijn niet alle vegetariërs op dieet: net als 'gewone' mensen stellen ze een portie aardappels, pasta of rijst ook zeer op prijs. Tenslotte is het een beetje vermoeiend als de bediening de simpele vraag of een soep vegetarisch is niet zelf kan beantwoorden. In de meeste restaurants is dit alles ondertussen vanzelfsprekend, waarom in veel hotelrestaurants nog steeds niet?

Groeten,
Eelco, zakenreiziger
« Laatst bewerkt op: 13 december 2016, 14:46:18 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #174 Gepost op: 14 december 2016, 07:43:25 »
Beste hotelkoks,

Vegetariërs eten meer dan tofu en groente. Als u dan toch besluit iets met tofu te maken, zou het prettig zijn als u de tofu ook kruidt of marineert en ook écht bakt en niet alleen maar even verwarmt. Verder zijn niet alle vegetariërs op dieet: net als 'gewone' mensen stellen ze een portie aardappels, pasta of rijst ook zeer op prijs. Tenslotte is het een beetje vermoeiend als de bediening de simpele vraag of een soep vegetarisch is niet zelf kan beantwoorden. In de meeste restaurants is dit alles ondertussen vanzelfsprekend, waarom in veel hotelrestaurants nog steeds niet?

Groeten,
Eelco, zakenreiziger

"Joh doe nou niet zo lastig en neem gewoon de salade met geitenkaas, walnoot en honing. Die hebben we speciaal voor vegetariers."   ;D

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #175 Gepost op: 14 december 2016, 09:55:42 »
Beste hotelkoks,

Vegetariërs eten meer dan tofu en groente. Als u dan toch besluit iets met tofu te maken, zou het prettig zijn als u de tofu ook kruidt of marineert en ook écht bakt en niet alleen maar even verwarmt. Verder zijn niet alle vegetariërs op dieet: net als 'gewone' mensen stellen ze een portie aardappels, pasta of rijst ook zeer op prijs. Tenslotte is het een beetje vermoeiend als de bediening de simpele vraag of een soep vegetarisch is niet zelf kan beantwoorden. In de meeste restaurants is dit alles ondertussen vanzelfsprekend, waarom in veel hotelrestaurants nog steeds niet?

Groeten,
Eelco, zakenreiziger

"Joh doe nou niet zo lastig en neem gewoon de salade met geitenkaas, walnoot en honing. Die hebben we speciaal voor vegetariers."   ;D

Hahaha, allemaal heeeel herkenbaar.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #176 Gepost op: 21 december 2016, 14:26:11 »
Sinds de kennismaking met de Vietnamese keuken in Berlijn wil ik graag vaker Vietnamees eten, dus zondag aten we bij Little V in Den Haag.
Het vegetarische deel van de kaart viel tegen, zeker in vergelijking met onze laatste ervaring in Berlijn, maar dat ik geen keus had bleek helemaal niet erg want ik heb heel lekker gegeten.

Heeft iemand een tip voor Vietnamees eten in Nederland? De restaurants die ik recent onderzocht hadden allemaal weinig keus voor vegetariërs, iemand hier advies?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #177 Gepost op: 21 december 2016, 17:30:52 »
Ja, Vietnamees is erg lekker.
Saigon in Utrecht (hij staat ook in onze restaurantgids), heeft naast een 'gewoon' menu een apart vega menu (even om vragen) en daar heb je dus veel keuze. De keer dat ik er at vond ik het erg lekker. Ze staan ook in de Vegatopia restaurantgids.
In Amsterdam wil ik nog steeds naar O-mai, die schijnt ook goed te zijn.
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #178 Gepost op: 22 december 2016, 09:53:45 »
 :D
Dank, dat gaat zeker eens geprobeerd worden.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #179 Gepost op: 22 december 2016, 22:21:44 »
Sinds de kennismaking met de Vietnamese keuken in Berlijn wil ik graag vaker Vietnamees eten, dus zondag aten we bij Little V in Den Haag.
Het vegetarische deel van de kaart viel tegen, zeker in vergelijking met onze laatste ervaring in Berlijn, maar dat ik geen keus had bleek helemaal niet erg want ik heb heel lekker gegeten.

Heeft iemand een tip voor Vietnamees eten in Nederland? De restaurants die ik recent onderzocht hadden allemaal weinig keus voor vegetariërs, iemand hier advies?

Ha, toevallig - ik wilde laatst ook Vietnamees eten in Den Haag maar zag er maar van af, vond het voor vega's en vegans toch niet heel bijzonder lijken. Ik ben ook geinteresseerd in tips!
Za Zemiata!