Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #60 Gepost op: 18 november 2012, 15:52:43 »
Gisteren at ik bij Vandaag  :)



Oeh hoe is dat voor vegetariers/veganisten?

Qua keuze: ruim genoeg. Zeker voor vegetariërs, maar ook voor mij was er genoeg te eten. Bij dingen die twijfelachtig kunnen zijn stond duidelijk aangegeven als het vegetarisch was. Ook stond bijvoorbeeld bij de tapenade aangegeven dat er ansjovis in zat, dus je hoeft in ieder geval niet na te vragen.

Wat goed zeg dat je er op zich terecht kunt dan, dit is typisch zo'n plek waar mensen voor bedrijfs- of familiedingen mee naartoe worden gesleept, wel fijn dat je er dan als vega en vegan terecht kunt!
,,,,فلافل

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #61 Gepost op: 03 december 2012, 00:40:59 »
Weird...
Vandaag (omdat ik jarig was  :) ) uit eten bij Spinoza in Leeuwarden. We wilden allebei wel kaasfondue, dus toen de zwarte piet slash ober verscheen zeiden we dat we graag samen wilden kaasfonduën. Het kwam, was lekker, maar niet echt veel. Zwarte ober verscheen na afloop en vroeg of het gesmaakt had. Dat beaamden we, maar we zeiden er ook bij dat we het niet echt een royale portie vonden. Bleek dus dat we samen een éénpersoonsportie hadden genuttigd  ::) *
Hij had het niet helemaal goed begrepen... Gelukkig hadden we daardoor nog een extra grote plek voor crème brulee  :yummie:
Daarna nog koffie met kruidnoten, boterkoek en brownie. Die kregen we van de zaak vanwege het misverstand.
Heel netjes, maar ze hebben dus niet echt aan ons verdiend. Ik vond het overigens opvallend rustig in de zaak voor een zondagavond. Geen goed teken lijkt me.

* Voor één persoon was het dan wel weer erg veel geweest.

"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #62 Gepost op: 03 december 2012, 15:57:45 »
Spinoza in Leeuwarden.
Al héél erg lang niet meer geweest. Sinds wanneer noemen ze hun gerechten naar acteurs, tv-programma's en sprookjesfiguren? Beetje gezocht, beetje jammer.

Mijn broertje gaat binnenkort met mijn ouders gratis uit eten bij Kota Radja. Hij had een royale waardebon gekregen wegens een halve fles rode wijn op zijn nieuwe shirt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #63 Gepost op: 03 december 2012, 17:19:39 »
Geen idee, Eelco, was er ook jaren niet geweest  :P
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Veggimon

  • **
  • 34
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #64 Gepost op: 04 december 2012, 01:23:36 »
Volkoren penne met pastasaus aux champignons met vegetarisch gehakt van de AH (vinden jullie die trouwens ook zo onsmakelijk?).
Quam longe cras istud, ubi est? Aut unde petendum?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #65 Gepost op: 05 december 2012, 14:31:20 »
Ik at twee weken terug bij Vanzz in Amsterdam, bij de Amsterdam Arena, zo'n plek waar je alleen komt als je daar naar een concert of iets dergelijks gaat.
Mooi ingericht, snelle bediening en keuken. Op de kaart stond een vega risotto, maar ik nam de geitenkaassalade (vroeg of die als hoofd kon met frietjes erbij en dat was geen probleem). Er zaten gebakken appeltjes bij en lekkere noten (iets als amandelen ofzo of paranoten) en de dressing was wat zoet, maar niet té zoet. Frietjes waren ook oké.
Prima plek, hoewel  wel net wat duurder dan een eetcafé, was voor 2 drankjes en hoofdgerecht + fooi 23 euro kwijt, maar goed, de kwaliteit en het personeel waren dan ook goed, en ze zijn erg efficient en dat is op zo'n plek wel echt handig.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #66 Gepost op: 09 december 2012, 09:05:40 »
Ik at in Het Ketelhuis in Eindhoven. In potentie kan het misschien best wat zijn, in een creatieve buurt in opkomst, best een leuke ruimte. Gemeleerd en levendig publiek.
Het begint dat ze al geen fatsoenlijke website hebben waarop je de contactgegevens kunt vinden. Dan moet je naar facebook. Daar begin ik niet aan.
De muziek stond erg hard, zo erg dat ik de andere kant van de tafel met moeite kon verstaan. Het was er koud. Ik had warme kleren aan, maar zat na een tijdje gewoon te rillen. We moesten eindeloos wachten op bediening (positief gezegd: ze kijken je er niet weg). Het eten was matig. Het brood vooraf vond ik zelfs gewoon niet lekker, maar heb ik uit gewoonte wel zitten eten. Pluspuntje waren de frieten, die waren erg lekker. De porties waren dusdanig dat ik, na vooraf al flink gesnackt te hebben, thuiskwam met trek.
Geen aanrader, wat mij betreft.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #67 Gepost op: 13 december 2012, 23:41:47 »
Vanwege nieuwe baan feestelijk uit eten bij Gusto in Rotterdam. Vooraf hij: Insalata di merluzzo al sale, ik een simpele radichio/rucola salade, bijzonder smakelijk door goede olie & balsamico. Daarna een erg lekkere pizza met mozzarella, taleggio, paddenstoelen en truffeltapenade, ik nam een kleine om ruimte voor een nagerecht te houden. Toe dubbele espresso, limoncello en citroenmeringuetaart voor ons allebei.  :taart-yum:
Onderweg twijfelden we nog over naar welk restaurant we zouden gaan, toen we in de buurt kwamen was de herinnering aan die taart doorslaggevend. Gusto is niet goedkoop maar het eten is me nog nooit tegengevallen, de bediening is prima en de citroenmeringue moet je een keer proeven, die klopt gewoon helemaal.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #68 Gepost op: 15 december 2012, 15:13:47 »
Van de week in Uncle Wong gegeten (Albert Cuypstraat, Amsterdam). Wilde ik al een tijdje heen. Dat is leuk!
Grote zaak, met van die Amerikaanse bankjes. Hele aardige bediening. 2 van ons bestelden thee, maar die werd maar 1x berekend. Ik nam Ma Po Tofu, de serveerster waarschuwde dat die wat pittig was, ook al stond dat niet op de kaart. Geen probleem, maar toch netjes.
Een erg lekker gerecht, inderdaad een beetje pittig, maar niet loeischerp. Niet duur ook, een euro of 13. Ik kom hier zeker vaker terug.
,,,,فلافل

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #69 Gepost op: 16 december 2012, 22:14:53 »
Gegeten bij Saloniki in Goes :) Keuze uit 3 vegagerechten. Alles was lekker, vers. Mijn hoofdgerecht was wel erg saai, champignons met feta overgoten met een saaie tomatensaus(ik hoopte op een lekker kruidige saus) en daarover kaas en dan de oven in. Voor- en hoofdgerecht was voor mij wel vernieuwend.

Aardige bediening, op één na dan.
Want a sugarcube?

Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #70 Gepost op: 29 december 2012, 19:32:54 »
afgelopen 1e kerstdag gegeten bij 't lieve vrouwtje in Amersfoort.
Dit was helemaal geweldig. een amuse, een voorgerecht met 3 losse vega hapjes, een bouillon, een spoom en een hoofdgerecht bestaande uit 3 vega gerechtjes en een heerlijk grand desert.
A la carte werkt het eten daar op de zelfde manier. Genoeg keuze

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #71 Gepost op: 30 december 2012, 09:23:50 »
Gisteren na een heerlijke wandeling in Wageningen bij eetcafé Carré terechtgekomen. Best leuk daar. Op de gewone kaart staat alleen een vega pizza maar ze hebben een uitgebreide wisselende kaart met in ieder geval 2 vega gerechten. Ik had de groentetaart met bietensalade. Niet duur (9,50) en prima.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #72 Gepost op: 12 januari 2013, 11:58:21 »
Na een dag sjouwen voor een verhuizing meegenomen naar de Plak. Dit keer eens niet gekozen voor de kaasgehakt maar de falafel. Was prima.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #73 Gepost op: 14 januari 2013, 11:26:56 »
Twee vloeren eruit gehaald en gesjouwd, weer naar de Plak: nu wel de kaasgehakt.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #74 Gepost op: 17 januari 2013, 19:21:03 »
Eten jullie nog wel eens buiten de deur?

Ik was gisteren weer wezen wandelen. Nu nabij Utrecht. Uitgekomen bij Tilt. Daar kun je wel leuk zitten voor een biertje en wat te eten erbij. Ik had de kikkererwtenburger. Prima.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #75 Gepost op: 18 januari 2013, 12:03:27 »
Afgelopen woensdag eindelijk weer eens bij Abessinië, ethiopisch restaurant in Delft.
http://www.restaurant-abessinie.nl/

Ik ben zelf al jaren ontzettend fan van dit restaurant, ik vind het eten altijd lekker en hou wel van het ongedwongene.

Je krijgt samen een grote schaal (bekleed met pannekoekjes) met daarop schaaltjes met de gekozen gerechten. Verder is er nog een simpele salade en liggen op de pannekoekjes allerlei bijgerechtjes. Natuurlijk krijg je ook een schaal met pannekoekjes (engera) om te eten. Het delen van eten is zo ook erg makkelijk.
De bijgerechtjes zijn schepjes diverse linzenpurees, bietenpuree, wat kruidige groenten en wat zure room.
Het idee is dat je je eten met de pannekoekjes eet, dus met je handen.

Ik had pompoen met ui (Duba Wot) in een kruidige saus, mijn vriend had padddestoelen (Inqudai we't). Erg lekker, wel kruidig maar niet te pittig. Wel een beetje vet (olie), maar dat hoort er denk ik ook gewoon bij.
Er is veel keuze in vegetarisch, veelal met linzen, spinazie of kikkererwten. Je kan ook combinaties van meerdere gerechten nemen, dan krijg je kleinere schaaltjes. Handig voor als je niet kan kiezen (ik dus).

De bediening is erg timide, als je iets wil dan moet je wel even de aandacht trekken, maar ze zijn wel vriendelijk. De muziek kwam van youtube :) en was een fijne mix van traditionele en meer populaire muziek uit Afrika.

We hadden als toe ethiopische koffie en thee (met kruiden), en rekende iets van 40 euro af voor twee personen, inclusief een rode wijn en fris. De extra pannekoekjes hadden ze niet berekend.

Daarna nog even door de kou door Delft gewandeld en daarna lekker voldaan naar huis :)
 

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #76 Gepost op: 19 januari 2013, 12:03:48 »
Vanavond weer naar Villeneuve in Maastricht (Sint Pieter).

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #77 Gepost op: 23 januari 2013, 14:00:05 »
Ik at van de week in Fossa in Bos en Lommer, Amsterdam. Daar at ik al eens eerder, maar volgens de zoekfunctie schreef ik dat niet op.

Ze hebben Spaanse en een beetje Turkse tapasgerechten. Voldoende vegetarisch, maar de kwaliteit is niet heel briljant. Ook niet erg slecht, maar niet bijzonder. De bediening is wel bijzonder vriendelijk.
We aten lekkere dipjes met warm brood (vooral de aioli was erg lekker), daarna tzatziki dat opeens met wat koud, taai brood kwam, een courgette/auberginegerecht, gevulde puntpaprika, gebakken aardappeltjes met lekkere saus, een soort Griekse salade, wat saai, en fetarolletjes. We dronken er een lekkere Argentijnse witte wijn bij.
Als buurtrestaurant daar wel oke, en die aardige bediening is leuk, maar niet iets om voor om te rijden.
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #78 Gepost op: 26 januari 2013, 11:04:27 »
We waren weer eens in Komkommertijd in Gent, wat een goede plek blijft dat. Een buffet voor 16 euro, met ditmaal een hartig (gember?) smakend wortel-preisoepje, een koud buffet met onder andere pasta met rode pesto, witte koolsalade, rauwe groenten, gemarineerde champignons, olijven en een warm buffet met een lekkere, pikante rodebietencurry vol warme smaken, loempia's, huisbereide perfecte erwtensamosa's, groentegratin met linzen en wortelen, rijst met spinazie, rodekool met noten, pastinaakschijfjes met citroendressing, gevulde aardappeltjes...erg lekker allemaal.
Goede dranken zoals biobieren Moinette en Gagelbier (Kempens biobier met volle smaak van gagelkruid) of de volle witte Chardonnay of rode Merlot als huiswijnen.
Prettige sfeer ook met ontspannen jazzy muziek op de achtergrond.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #79 Gepost op: 26 januari 2013, 13:44:45 »
We aten er niet vandaag maar vorige week: Open in Rotterdam. Een biologisch restaurant met een bescheiden kaart, lekker eten, vriendelijke bediening en simpele maar leuke aankleding. We waren blij zonder reservering terecht te kunnen en werden niet teleurgesteld!
Vooraf lekker brood met goede houmous.
De vorige (eerste) keer dat ik hier at één van de twee grote vegetarische salades gegeten en daar was ik toen heel tevreden over. Deze keer de andere (Popeye) geprobeerd en weer niet teleurgesteld. Goede verhouding tussen rauwkost (gemengde blaadjes met rucola, rauwe spinazie en cherrytomaatjes) en vulling (gegrilde aubergine, noten en een gul stuk geitenkaas). De man had iets met vis waar hij blij van was dus dat zat ook goed.
Er gaat vast een volgende keer komen en dan ga ik toch ook eens een pasta uitproberen. Die wisselen regelmatig maar klinken altijd goed.
Voordeel van salade eten als hoofdgerecht is ruimte overhouden voor toetje: de citroenmerengue van Koekela. Heel lekker maar haalt het niet bij de citroenmerengue van Gusto. Die ik helaas vanavond toch niet ga proeven want vanwege 'geen reserveringen'-beleid en zeker weten druk door IFFR gaan we vanavond ipv naar Gusto naar O'pazzo. Daarover morgen meer.