Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Waar aten we vandaag?
« Gepost op: 21 januari 2010, 17:53:17 »
Gisteren bij Eetcafe De Omhelzing in Groningen. Leuke tent, aardige bediening en kok. En lekker eten. Ik had de vegetarische plate nasi rames. Was gewoon veel te veel voor mij!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #1 Gepost op: 08 april 2011, 07:40:09 »
Afgelopen zaterdag was ik bij Canvas in Amsterdam in het oude Volkskrantgebouw. Vond dat geen aanrader, niet om het eten, maar om friet dat steeds niet komt, drankjes die ook niet komen maar die dan wel op de rekening staat als je besluit weg te gaan. Vind ik niet zo netjes.

Woensdag was ik bij Vurrukkuluk in Nijmegen. Leuk tentje in een woonwijk. We aten alleen een hoofgerecht, het was tussen promotieplechtigheid en drankjes in. Grappig gerecht gehad van 3 hartige 'muffins'. Erg prima.

« Laatst bewerkt op: 08 april 2011, 15:11:13 door LL de Ling »

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #2 Gepost op: 01 juli 2011, 21:58:06 »
Van de week bij Greens in San Francisco gegeten. Erg leuk, uitzicht op de Golden Gate brug, lekker eten, goed wijnadvies.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #3 Gepost op: 01 juli 2011, 22:24:49 »
Van de week bij Greens in San Francisco gegeten. Erg leuk, uitzicht op de Golden Gate brug, lekker eten, goed wijnadvies.

Leuk he! Wij zaten er naast Belgen.
,,,,فلافل

Gwennepen

Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #4 Gepost op: 04 augustus 2011, 22:00:59 »
Ik durf niet zeggen waar ik (op verzoek van jarige Simon :P) at. :-[
Maar ik had wel een maiskolf en koolsla bij mijn friet. :angel:

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2011, 01:26:13 »
Komende dinsdag en woensdag mag ik me te buiten gaan aan 'free food' bij Google London. Ik ben benieuwd.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #6 Gepost op: 27 september 2011, 11:16:20 »
Komende dinsdag en woensdag mag ik me te buiten gaan aan 'free food' bij Google London. Ik ben benieuwd.
Ons hotel à 150 pond per nacht verlangt nog eens 20 pond extra voor een ontbijt, dus dat hebben we geskipt. Na een zoektocht en een kastje-muur-spelletje zitten we dan nu in een glazen kooi bij Google. Koffie en zoet croissantspul (ik vermoed van de Sainsbury) bij de hand, in de keuken is een 'cerealbar', die we nog moeten verkennen. Verder een gewoon, normaal kantoor.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2011, 16:06:14 »
Lunch in de Googlekantine: bulgursalade, tomatensalade, lekkere olijven, gemarineerde paprika; verschillende soorten brood; spinaziegnocchi, auberginecurry, gebakken aardappel met ui, frietjes, falafel. En dan heb ik ook nog eens aardig wat vegetarische dingen niet genomen (wegens bord en buik vol) en het toetje geheel overgeslagen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #8 Gepost op: 28 september 2011, 16:33:34 »
Lunch in de Googlekantine: bulgursalade, tomatensalade, lekkere olijven, gemarineerde paprika; verschillende soorten brood; spinaziegnocchi, auberginecurry, gebakken aardappel met ui, frietjes, falafel. En dan heb ik ook nog eens aardig wat vegetarische dingen niet genomen (wegens bord en buik vol) en het toetje geheel overgeslagen.

 :thumbsup: klinkt als een echt fijne kantine...  :)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #9 Gepost op: 11 december 2011, 22:19:36 »
Gisteren gegeten bij vietnamees restaurant Thien Kim in Göttingen. Althans, een voorgerecht, want toen we na al ruim anderhalf uur gezeten te hebben informeerden wanneer we het hoofdgerecht zouden krijgen en ons verteld werd dat dat nog zo'n twintig minuten zou duren gingen we weg.  Daarna aten we bij een Dönertent waar ze heel veel vegetarische opties hadden (niet alleen shoarmabroodje falafel, maar ook dito aubergine, gefrituurde kaas, een burger, en nog diverse andere vegetarische dingen). Zulke tenten zouden ze in Nederland ook moeten hebben! Döner Plaza heeft alleen kaas en falafel. Enfin, toch nog goed gegeten.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #10 Gepost op: 24 juni 2012, 14:24:29 »

Je kan ook extra porties bestellen. Je stelt zelf je hoofdmenu samen.

Ja, ook dat kan wel, maar we hadden al de mezze voor 16 euro p.p. Ik vond dat al prijzig zat en had ook geen zin om nog lang te wachten. Het is ook niet zo erg, maar wel opvallend (en als je de recensie leest in de restaurantgids was ik niet de eerste die dat opviel), dus de moeite waard om te vermelden voor grote eters.

Laatst is een Grieks Restaurant: De opgediende maaltijd bevatte één flinke hoeveelheid rijst en een flinke hoeveelheid gebakken aardappelen, voldoende voor twee personen. En ik ben iemand, die altijd z'n bordje schoon leeg eet. Blurb.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #11 Gepost op: 03 augustus 2012, 22:23:35 »
Van de week was ik bij restaurant Luden in Den Haag op het Plein. Ze hebben niet veel vega op de kaart staan, maar je kon er lekker buiten zitten onder een afdakje.

De vegetarische tortellini was erg prima. Het nagerecht ook (ik had 3 soorten sorbetijs). Best leuke tent dus voor als je daar toevallig in de buurt bent.
ik ken alleen Luden in Utrecht, maar over Utrecht ben ik altijd wel tevreden. Mooi zaal en fijne sfeer voor het geld.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #12 Gepost op: 05 augustus 2012, 11:39:31 »
Ik at vrijdag voor het eerst bij het Eetatelier in Arnhem: wat een leuke plek! J. had vooraf pittige soep met zoete aardappel, ik at een taartje met aardappel en artisjok: heel lekker en anders dan ik had verwacht qua kruidigheid. Als hoofd had J. een curry met yoghurt en boontjes en nog iets curry-achtigs met tomaat en een eitje, erbij rijst en papadum. Ik had tagliatelle met cantharellen, blauwe brie en abikozencompote, ook erg geslaagd. Toe namen we allebei cheesecake met witte chocolade en blauwe bessen en een dessertwijn erbij in de cheesecake zat ook een beetje kokos (in de bodem) wat het erg wel erg goed bij deed.
Ik vond het eten zeker de moeite waard en we hebben niet lang hoeven wachten, niet op het eten en niet op aandacht als we wilden bestellen, terwijl het aardig druk was en ze maar met zijn tweeën waren (1 keuken, 1 bediening), erg knap.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #13 Gepost op: 05 augustus 2012, 21:38:11 »
Den Haag

http://www.crunchcafe.nl/

Klein, eenvoudig, maar genoeg eten voor vegetariërs.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #14 Gepost op: 05 september 2012, 10:56:19 »
Gisteren gegeten in de Amuse in Nijmegen. Vriendin had een pasje (gift for 2) waarmee ze nog ergens een keer kon eten en nam me mee.

Het was dan wel een menu, dus we konden niet van de kaart eten. Maar het was erg lekker! Lekker brood vooraf, en daarna verschillende hapjes: onder ander salade,broccoli, loempiaatjes en lekkere grote friet. Goed op smaak allemaal. Veel knoflook wel, maar lekkere knoflook. Gelukkig heb ik vandaag alleen nog maar Skype-afspraken gehad :)

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #15 Gepost op: 06 september 2012, 12:22:56 »
Onlangs kwam ik toevallig terecht bij La Brochette, een restaurant dat zich op de website afficheert als trendy.
Een vies wijnglas (lippenstift), een vies mes en mijn risottobord blonk ook niet zo erg als je zou verwachten. Ik heb echt geen smetvrees, en ik controleer ook niet alles wat op tafel staat/ligt. Het was zo opvallend dat het me gewoon opviel.
De 'droge witte wijn' was een chardonnay, de rode huiswijn een merlot die ik niet naar merlot vond smaken; beide vond ik niet lekker. De risotto vond ik niet bijzonder. De chocoladesaus van de dame blanche smaakte niet naar chocolade.
De vleeseter in het gezelschap was trouwens wel erg enthousiast, maar daar hebben we hier niks aan.
Als je trendy wilt eten misschien een aanrader, dat durf ik niet te zeggen, ik ben niet zo van de trends, voor het eten zou ik er niet heen gaan.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #16 Gepost op: 06 september 2012, 14:11:49 »
Ha Buitenveldert, dat was toch wel een hint. Trendy valt toch ook wel mee, volgens mij hebben ze al 30 jaar hetzelfde interieur. Mijn ouders wonen er om de hoek, en zijn er 1x gaan eten, zodat ze konden klagen over het gebrek aan vegetarische opties (da's mijn moeders hobby, klagen dat er geen vega eten is en dat ze dus nooit meer terugkomen omdat hun dochter vega eet) en daarna nooit meer. En mijn ouders koken liever niet, dus alles wat enigszins acceptabel eten heeft in die buurt bezoeken ze vaak.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #17 Gepost op: 06 september 2012, 15:25:38 »
Dat zit bij mijn werk om de hoek, dus helaas moet ik daar ook wel eens eten. Ze maken dan wel wat voor me, maar echt van harte gaat het niet, en echt smakelijk is het ook niet. Tenminste, ik kan me niet meer zo goed voor de geest halen wat ik daar dan heb gegeten, behalve een keer iets van een bouillon (die ze speciaal hadden gemaakt omdat de soepen niet vega waren), en dat smaakte echt naar water met bouillon(blokje) erin, volgens mij dreven er nog wat sliertjes prei in. Maar goed, het Kalfje was nog erger, daar kreeg ik een bord ijsbergsla, met walnoten en komkommer.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #18 Gepost op: 06 september 2012, 15:59:12 »
En het kalfje is veel populairder in die contreien.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #19 Gepost op: 06 september 2012, 16:27:19 »
Het is natuurlijk ook wel een mooie plek, zo aan de amstel. Ik snap alleen niet dat ze niks beters konden verzinnen, ik had gevraagd of ze een salade konden maken, maar dan zonder kaas of vlees, en ik kreeg dit dus. Echt best wel triest eigenlijk, ik vraag me af hoeveel ze ervoor moesten betalen.