Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #180 Gepost op: 06 januari 2017, 12:40:42 »
Gisteren bij September in Den Haag. Daar hebben ze tegenwoordig 3 vegan menu-opties op de kaart. Leuk voor Apraxia! Zij nam het dagmenu (nr 4) met taco's en avocado en maiskolf.Ik nam de sate van de Vegetarische Slager. Daar zal de VVD wat van vinden. Ik mijn bokbier zat ook geen bok.

Toe kreeg ik een warme chocolademelk van de barman, want die was per ongeluk teveel gemaakt.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #181 Gepost op: 30 januari 2017, 20:12:58 »
Veel uit eten geweest dit weekend. Vrijdag De eeuwige jachtvelden in Den Haag met collega's. Was erg gezellig. Brood en smeersels vooraf. Quiche hoofd. (en wat meegesnoept met de kaasfondue van een collega). Was ok allemaal.

Zaterdag bij Dophert in Amsterdam. Weer brood vooraf, burger van quinoa en kidneybonen als hoofdgerecht.

Offline jol

  • *****
  • 2.627
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #182 Gepost op: 03 april 2017, 13:32:00 »
Vanwege de 50ste verjaardag van een vriend aten we zaterdag rijsttafel bij Minang Kabouw in Rotterdam. Aan tafel met leuke mensen, prachtig uitzicht over de Kralingse Plas en overvloedig en smakelijk eten. Een beetje jammer dat bijna alle groenten (te) lang gekookt hadden maar dat had ik al eens eerder ervaren bij Minang Kabouw. Wel fijn dat er veel verschillende vegetarische gerechten op tafel kwamen en de tjendol toe was erg lekker.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #183 Gepost op: 13 april 2017, 21:20:00 »
Ik at zaterdag bij de Indiër Ghandi, tegenover de beurs van berlage in Amsterdam. Ik had het vegetarische thali menu: linzensoep vooraf, dan de thali (rvs bord met vakjes) met linzencurry, pitttige groenten, spinaze met paneer, rijst en vers naanbrood uit de tandori-oven, toe kheer (rijstpap met kardemon). Vooraf kregen we ook nog poppadoms met lekkere sausjes. Ik drink er een zoete lassi bij.  ;D

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #184 Gepost op: 07 januari 2018, 22:25:05 »
Was donderdag bij Instock in Den Haag, een restaurant dat met producten werkt die anders weggegooid worden. Ze werken samen met AH (daar zag ik een poster).

Sympathieke zaak met erg goede bediening. Vooraf kregen we een praatje met uitleg over de formule en uitleg over de kaart. Er is maar 1 menu en altijd een vega optie. Maar voor 3 gangen gegaan. Een linzen wortelsoep, witlof met kaas etc, kerrie-aardappels en groenten, en een heerlijk toetje met browniestukjes en yoghurt. Ik kom zeker wel eens terug.

ik ga er morgen eten en heb een vegan verzoek doorgegeven. Ben benieuwd!
Za Zemiata!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #185 Gepost op: 11 augustus 2018, 20:28:59 »
Bij de schoonouders, en in plaats van naar de Chinees, weer eens naar het buffet bij de bowlingboerderij geweest. Best aardige keuze, veel standaarddingen waren in ieder geval vegetarisch, er het werd met een sterretje netjes aangegeven. Wel natuurlijk te veel gegeten.

Online karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #186 Gepost op: 12 september 2018, 11:01:29 »
In Oostende is op de dijk een groot aanbod aan restaurants die vooral de vruchten van de zee klaarmaken. Het was dan ook een ontdekking een Tibetaans restaurant, Tibetan Yak, te vinden, dicht tegen de Venetiaanse galerijen. Zoals bij meer Aziatische restaurants is de kaart uitgebreid en zijn de prijzen zeer redelijk. Apart en eigenlijk ook logisch (voor ons) is dat de hoofdgerechten in niet-vegetarische en vegetarische zijn opgedeeld.
Van die laatste zijn er een tiental, mooie keuze. Vooraf nam ik gebakken momo's (een drietal verschillende vullingen! Er zijn ook loempia's, soepen, gevulde gebakjes) en daarna aten we groenten in currysaus en rijst. Er is ook een vegetarisch driegangenmenu voor 22 euro. Eerlijk en smakelijk.
De Tibetaanse gastvrouw is uitermate vriendelijk, spreekt vooral Engels en laat wel eens een steek vallen in de bediening. Zoals het hoofdgerecht opdienen als je nog het voorgerecht aan het eten bent. Of de borden en schalen op tafel laten staan als je duidelijk gedaan hebt. Ze is zo aardig dat je niet zo nauw kijkt. Stel dat je nu zelf in Tibet een Hollands pannenkoekenrestaurant zou openen zou je misschien ook wel zondigen tegen de plaatselijke culinaire gebruiken.

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #187 Gepost op: 01 oktober 2018, 11:03:55 »
Gisteren een vegan burger in de O2 Arena in Londen. Dat is dus een broodje met een lauwe zompige paddestoel met een slap stuk paprika. Geen saus, geen sla, geen kruiden, geen marinade. Je kon er mosterd of ketchup op krijgen, dat was het. Zonde hoor, geeft veganistisch eten slechte naam.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #188 Gepost op: 10 november 2018, 08:49:57 »
We aten bij Wannes Raps http://www.wannesraps.be/ in Diest. Zaak naar mijn hart. Wisselend menu met keuze tussen een vijftal voorgerechten en vijftal hoofdgerechten. Bij elke gang een vegetarische suggestie. Dat was nu een carpaccio van knolselder met rode biet en comtékaas, gevolgd door superlekkere gnocchi (ik hou over het algemeen niet zo van gnocchi) van pompoen met bospaddenstoelen. Originele, smakelijke gerechten met eenvoudige ingrediënten en culinaire creativiteit door gebruik van verschillende texturen en smaken. Gemoedelijke sfeer en zeer redelijke prijzen (een 12 euro voor een voorgerecht, 22 euro voor een hoofdgerecht). Sympahieke, zachtmoedige uitbater en vriendelijke bediening.
De zaak liep dan ook vol op een vrijdagavond.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 08:52:17 door karl »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #189 Gepost op: 23 januari 2019, 00:22:17 »
Avondeten in Bistro Flores (in Nijmegen dus). Vooraf gepofte koolrabi met Veluwse geitenkaas & Lapsang Souchong thee, klinkt spannender dan het was, maar best ok. Het hoofdgerecht was spitskool van de barbecue met zwarte knoflook, amandelen & tuinkruiden. Een halve spitskool als hoofdgerecht vind ik wel wat te veel van het goede, daar had meer variatie bij gemogen.

De zwarte, gefermenteerde knoflook smaakte nogal neutraal (ik dacht dat het een milde mosterd was, een collega dacht aan pindakaas, een andere aan caramel). De ober haalde een glaasje ontzettend droge witte wijn en liet ons nog eens proeven. Ah, de smaak was zo subtiel dat je er echt niets te zoets (zoals een speciaal biertje) bij moet drinken. Dat had ik vantevoren moeten weten.

Dessert: veenbessencake met vijgen & steranijs-tofu ijs. Alweer: een leuk idee, had net wat beter mogen zijn uitgewerkt. De dessertwijn paste er wel erg goed bij.

Kortom: als vegetariër kom je bij Bistro Flores niets te kort, maar de klaarblijkelijk hoge ambities (ik vind de combinaties toch wat pretentieus) vind je niet in de gerechten terug (ook niet in de prijs, trouwens). Wel een gezellige sfeer en een bijzonder attente bediening.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #190 Gepost op: 26 mei 2019, 13:38:19 »
Gegeten bij La Storia Della Vita. Ik koos het driegangenverrassingsmenu en mocht kiezen tussen vis, vlees en vegetarisch. Dat werd het laatste. 
Het voorgerecht bestond uit vleeswaren en gamba's en mosselen en wat rucola, die ik ervan verdacht vooral voor de garnering te zijn. 'Dit is het voorgerecht van het menu, de keus was voor het hoofdgerecht'. Op uitdrukkelijk verzoek werd er nog iets vegetarisch gemaakt (toostjes met avocado).
Hoofdgerecht vijf truffelravioli. Lekker, met als garnituur wat saus.
Toe een kleine portie semifreddo. Ook lekker.
Ik ging met honger weer naar huis.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #191 Gepost op: 26 mei 2019, 17:51:23 »
Oh wat jammer zeg. Die stond nog op mijn lijstje om nog eens te bezoeken, maar dan kan ik beter een ander restaurant uitzoeken.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #192 Gepost op: 27 mei 2019, 07:48:20 »
Misschien dat het bij a la carte beter gaat dan bij het menu. Of als je bij bestellen benadrukt dat alles vegetarisch moet zijn. Dat heb ik niet gedaan, mij leek dat eigenlijk vanzelfsprekend.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #193 Gepost op: 27 mei 2019, 10:53:36 »
Gegeten bij La Storia Della Vita. Ik koos het driegangenverrassingsmenu en mocht kiezen tussen vis, vlees en vegetarisch. Dat werd het laatste. 
Het voorgerecht bestond uit vleeswaren en gamba's en mosselen en wat rucola, die ik ervan verdacht vooral voor de garnering te zijn. 'Dit is het voorgerecht van het menu, de keus was voor het hoofdgerecht'. Op uitdrukkelijk verzoek werd er nog iets vegetarisch gemaakt (toostjes met avocado).
Hoofdgerecht vijf truffelravioli. Lekker, met als garnituur wat saus.
Toe een kleine portie semifreddo. Ook lekker.
Ik ging met honger weer naar huis.

OMG wat een slechte zaak zeg. Strafpunten voor de bediening.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #194 Gepost op: 27 mei 2019, 12:28:54 »
Gisteren geluncht bij Dignita (Hoftuin) in Amsterdam. Konden op het terras zitten, naast een tuin met kunst. Veel vegetarische gerechten, die mooi opgemaakt zijn en ook bijzonder goed smaken. Aanrader!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.902
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #195 Gepost op: 30 mei 2019, 00:18:45 »
Gegeten bij Milk (cafe van de Melkweg) met drie Vegatopianen. Ze hadden sinds vandaag een nieuwe kaart waarop 1 veganisch hoofdgerecht stond  maar ik nam een voorgerecht met patat erbij. Het was best goed eten denk ik, zag er ook mooi uit, maar het was nogal weinig. De patat was nodig.

Offline Sam

  • ******
  • 7.056
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #196 Gepost op: 30 mei 2019, 19:01:22 »
Vandaag bij Rotown in Rotterdam het vegetarische bittergarnituur, met spinaziekroketjes, oesterzwammen bitterballen, kaasstengels en mini loempiaatjes. Erg lekker dat je nu ook als vegetarier een vette bek bij je bier kunt krijgen  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.627
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #197 Gepost op: 24 juni 2019, 14:05:47 »
Gisteren bij Kua in Den Haag heel lekker Mexicaans gegeten. Ik had de guacemole met totopos (tortillachips) en quesadillas plus gegrilde groenten. We dronken een cocktail van mezcal met tamarinde, tamarindewater en koffie met kaneellikeur. We zaten bomvol en dus kon er geen dessert meer bij helaas. Het was een feestje!

Offline jol

  • *****
  • 2.627
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #198 Gepost op: 15 juli 2019, 13:00:05 »
Afgelopen weekend waren we in Arnhem. Vrijdag laat aangekomen en geen zin in/tijd voor zoeken naar een restaurant. We liepen de parkeergarage uit en stuitten op Grieks restaurant Rhodos.  Grieks = (meestal) lekker en de keuken was nog open dus wij naar binnen. We werden zeker niet teleurgesteld, vooral de auberginesalade was erg lekker met een sterke rooksmaak zoals we ons herinneren van toen we op Lesbos waren.
Zaterdag aten we bij Indiaas restaurant Mantra. Ik had tandoori paneer met naan en bloemkoolcurry. De paneer was verbazingwekkend lekker met duidelijke zuivelsmaak, nog nooit zulke lekkere paneer gegeten. Ik ken paneer als nogal smakeloos, bijna uitwisselbaar met ongemarineerde tofu. Nou, deze paneer leek daar totaal niet op, heel smaakvol en met een romige korrelige structuur. Later werd me verteld dat ze hun paneer zelf maken.
De bloemkoolcurry was mild pittig met bloemkool die nog een beetje bite bezat, niet helemaal supergaar gekookt. Heel smaakvol alles en de man was ook al zo tevreden over zijn Thali.

Gisteravond ter afsluiting van het weekend naar de Oude Plek, goed en gezellig als altijd.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #199 Gepost op: 15 juli 2019, 13:05:36 »
Afgelopen weekend waren we in Arnhem. Vrijdag laat aangekomen en geen zin in/tijd voor zoeken naar een restaurant. We liepen de parkeergarage uit en stuitten op Grieks restaurant Rhodos.  Grieks = (meestal) lekker en de keuken was nog open dus wij naar binnen. We werden zeker niet teleurgesteld, vooral de auberginesalade was erg lekker met een sterke rooksmaak zoals we ons herinneren van toen we op Lesbos waren.
Zaterdag aten we bij Indiaas restaurant Mantra. Ik had tandoori paneer met naan en bloemkoolcurry. De paneer was verbazingwekkend lekker met duidelijke zuivelsmaak, nog nooit zulke lekkere paneer gegeten. Ik ken paneer als nogal smakeloos, bijna uitwisselbaar met ongemarineerde tofu. Nou, deze paneer leek daar totaal niet op, heel smaakvol en met een romige korrelige structuur. Later werd me verteld dat ze hun paneer zelf maken.
De bloemkoolcurry was mild pittig met bloemkool die nog een beetje bite bezat, niet helemaal supergaar gekookt. Heel smaakvol alles en de man was ook al zo tevreden over zijn Thali.

Gisteravond ter afsluiting van het weekend naar de Oude Plek, goed en gezellig als altijd.

Bij een volgend bezoek aan Arnhem is 'Enig alternatief' een dikke aanrader (vega-bio). En het Eetatlier :-). En Rung voor Thais eten.