Vegatopia Forum

Kaapstad

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Kaapstad
« Gepost op: 16 september 2010, 13:19:20 »
Ik vertrek in november voor twee maanden naar Kaapstad. Iemand (eet-)ervaringen/aanraders?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kaapstad
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2010, 13:30:36 »
Ik kan me niet herinneren daar problemen te hebben met vegetarisch eten. Bij twijfel kun je terecht bij Indiase restaurants. Ik at er ook wat kant-en-klaar-maaltijden uit de supermarkt, daar was ook wel wat keuze in.

Ik ben verder naar de gebruikelijke toeristische attracties daar geweest (Tafelberg, Robbeneiland, de haven), die zul je ongetwijfeld ook bezoeken. Het Nationaal museum is ook een bezoek waard, en ik was nog in een wetenschapsmuseum geweest (met veel mogelijkheden om op knopjes te drukken en zo, dus leuk). De naam weet ik niet meer, het was in ieder geval in een groot winkelcentrum, en Google suggereert dat het Exploratorium zou kunnen zijn.

En als een Indiase oude vrouw je thee aanbiedt, hou er dan rekening mee dat er standaard melk in zit ;)

Wat ga je daar overigens doen?

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaapstad
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2010, 13:34:28 »
Ik ga er een tijdje werken, dus weet niet of ik veel tijd ga hebben voor toeristische uitstapjes ;) Wel zou ik er graag leren surfen op zondagen :)

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kaapstad
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2010, 13:43:49 »
Naar Robbeneiland gaan kost wel wat tijd (uur of drie, vier geloof ik, incl heen- en terugtocht) maar het is het waard, tenzij Mandela/apartheid/geschiedenis je echt niet boeit.
Die Tafelberg vind ik geen must-see, maar ik ben ook zo'n fan van uitzichten.
Ik weet niet of er Leeuwen te zien zijn in de buurt van Kaapstad, maar ik heb zelf in Joburg leeuwen-welpen geaaid, dat is toch ook wel een aanrader.
En ik was nog iets vergeten: pinguins! Die schijn je ook op Robbeneiland te hebben, maar daar had ik ze niet gespot, wel in een plaatsje in de buurt van Kaapstad, waar je ze zelfs van erg dichtbij kan zien. Dat vond ik ook erg leuk (er is een hele kolonie Afrikaanse pinguins daar, zie foto's).

Afrikaans proberen te praten is ook leuk trouwens. Misschien als Vlaming nog wel makkelijker dan voor een Nederlander.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaapstad
« Reactie #4 Gepost op: 16 september 2010, 13:51:10 »
Hmmm niet zo'n grote fan van geschiedenis, maar misschien ga ik toch eens naar het Robbeneiland. Ik zit er twee maanden, dus zal wel tijd vinden ;) De pinguins staan sowieso op mijn verlanglijstje!  :D

Kiwi

Re:Kaapstad
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2010, 14:06:03 »
De pinguïns bij Simons town zijn inderdaad de moeite waard! Maar ik zou ook zeker naar Robbeneiland gaan, ik vond het in ieder geval heel indrukwekkend.
Er is een heel leuk restaurant in Kaapstad, waar gerechten uit heel Afrika worden geserveerd. Niet noodzakelijk allemaal vegetarisch, maar wel leuk om de sfeer en de verschillende smaken van het continent te kunnen proeven. Ik zal vanavond thuis even zoeken of ik nog kan vinden welk restaurant dat was. Ik herinner me opeens dat het waarschijnlijk Mama Africa was, ik kijk het voor de zekerheid vanavond even na.