Vegatopia Forum

Verenigde Staten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Verenigde Staten
« Gepost op: 14 juli 2004, 17:19:01 »
Ik heb er net een lang weekeinde New York op zitten, en ook qua eten was het er helemaal okee. De allermooiste (en ook een klein beetje prijzige, maar hee ik was toch al geld als water aan het uitgeven) eettent die ik binnengelopen ben heette Gobo. De inrichting is strak en Zen enzo, en het voedsel lekker en niet eens minimalistisch. Dit is hun webstek:

http://www.goborestaurant.com/main.htm

Hiernaast viel het me op dat vooral in de wijk SoHo er verdacht veel vegetarische restaurantjes zijn, sommige ook goed betaalbaar ook. Ook het favoriete theehuis van Moby kan je daar vinden, maar toen ik daarlangs liep was mijn portemonnee al weer leeg.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Verenigde Staten
« Reactie #1 Gepost op: 09 april 2006, 16:40:50 »
Mocht je hier ooit verzeild raken (het is een half uur met de trein van Washington), dan moet je gaan lunchen bij the Yabba Pot, 771 Washington Blvd (21230). Het is een veganistisch reggea restaurantje waar ze ook nog wel concerten geven. Er is een leestafel vol krantjes en folders van wat er op "alternatief" gebied (holistische massage, maar ook gallerys en concerten!) te doen is in de buurt, dat geeft meteen een hoop tips voor de rest van je verblijf.

Er is een beperkt menu: dagmenu en daarnaast nog een stuk of 10 gerechten. Ik heb een curry gegeten met zogenaamde nep-geit (een soort heel stevige lekkere seitan) gegeten met daarbij spinazie en rijst. Lekker vers sap erbij! De bediening (eigenaresse) is ontzettend aardig.

Waar je in Washington wel op moet letten: vegetariers gaan vroeg naar bed blijkbaar want op 1 adres na was er geen enkel vegetarisch restaurant open voor het diner, alleen voor lunch. Verder is vegetarisch eten hier in de USA erg makkelijk, veganistisch is makkelijker dan in NL.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Anticarne

Verenigde Staten
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2006, 14:56:47 »
Ben voor mijn werk 3 keer in Dallas geweest.

Ik vreesde het ergste maar het viel me 100% mee!
Ontbijten / lunchen met bagels en creamcheese or gewoon breakfast cereals, Subway broodjes of beanburritos van Taco Bell. Of een van de vele spotgoedkope lunchbuffets (al dan niet in stripclubs  :O )

Diner was ook nooit een probleem. Er zijn honderden ketens waar altijd wel wat te vinden is zoals Olive Garden (goede veg pasta en hele vriendelijke bediening) of Fuddruckers hamburger resataurant(hun "Garden burger" vond ik geweldig - je krijgt de burger (op basis van TVP) en het broodje en kan hem naar hartelust helemaal zelf beleggen met toppings en sauzen) maar ook onafhankelijke Indiaase, Mexicaanse en Thaise restaurants. Men was nooit te beroerd om mijn vragen te beantwoorden en desgewenst aanpassingen te maken (vissaus uit de thai curry laten).

Daarnaast moet ik zeggen dat mijn vooroordelen t.o.v. America / Texas (Busch) geheel verdwenen zijn na een paar geweldige weken verblijf daar.

En wat wel helpt is dat zelfs in Dallas ook een vegetarische vereniging is met een forum vol tips (Vegetariandallas.com). Er is ook een strikt vegetarisch restaurant maar dat lag helaas niet echt in de buurt van mijn hotel.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2006, 14:58:17 door Anticarne »

Suzanne1978

Verenigde Staten
« Reactie #3 Gepost op: 21 april 2007, 11:39:30 »
Aanraders: de keten Ruby Tuesday, daar hebben ze een ontzettend lekkere veggie burger en saladebar. Ook Olive Garden heeft lekkere veggie opties in het menu.

En in Walt Disneyworld in Orlando heb ik de lekkerste veggie burger ooit gegeten, in Magic Kingdom in het Cosmic Ray's Starlight Café.
In hetzelfde park, ik dacht in Liberty Tree Tavern, vegetarische chili zonder carne in een groot uitgehold volkoren brood. Delicious :)

Traveller

Verenigde Staten
« Reactie #4 Gepost op: 02 mei 2008, 14:43:20 »
Over enkele weken ga ik voor bijna een maand door Alaska trekken. Heeft iemand ervaring met vegetarisch eten in Alaska?
Ik houd me aanbevolen voor tips over winkels en/of restaurants.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Verenigde Staten
« Reactie #5 Gepost op: 05 november 2008, 14:52:15 »
http://edition.cnn.com/2008/TRAVEL/10/30/seattle.eat/index.html

Seattle: What to eat

(CNN) -- Seattle is a city of permanent caffeine buzz. As well as being the birthplace of Starbucks, Seattle boasts countless independent coffee houses where the humble cup of Joe is served in all manner of fancy permutations. Fancy an iced maple white-chocolate mocha? Then this is your kind of town. Get your morning fix at the ever-popular Espresso Vivace Roasteria (901 E Denny Way and 227 Yale Ave), or at one of the many branches of local chain Tully's.


After a morning of coffee-fueled sightseeing, carb load at Café Flora (2901 East Madison Street), which boasts a wholesome organic menu that just happens to be vegetarian. The hearty Sunday brunch is especially good.

You can always put together your own lunch by picking up some fantastic produce at Pike Place Market, or you can just browse the stalls before filling up on fiery Tex-Mex fare at World Class Chili (93 Pike Street), which is as good as its name claims. It's also a decent choice for spice-loving vegetarians.

Dinner in Seattle means picking from a huge selection of quality dining spots. Crush (2319 East Madison Street) is still talk of the town, which means you'll need to book well ahead to be sure of getting a table. The décor is minimal but warm, and the food is a fine example of what is known as Modern Northwest cuisine.

Modern Northwest cuisine has Asian and Native American influences and is big on fresh local ingredients -- which means plenty of seafood. Another great place to sample the style is at Canlis (2576 Aurora Avenue North), which overlooks Lake Union and is famed for its extensive wine list.

Chef Tom Douglas is reputed to be the originator of Northwest cuisine and his Dahlia Lounge (2001 4th Avenue) is famed for its desserts. Try the doughnuts with vanilla mascarpone, served still warm and utterly delicious.

For something more European you should venture to Campagne (86 Pine Street) to dine on robust southern French cuisine while looking out over Pike Place and across Elliot Bay, while Sushi fans will want to grab a seat at Shiro's Sushi Restaurant (2401 2nd Avenue). If you're lucky you'll get to see Kyoto-born chef Shiro Kashiba masterfully preparing fish plucked from the waters of Puget Sound.

Maneki (304 6th Avenue South) is another good bet for sushi, and if that doesn't satisfy your seafood cravings, make your way to Elliott's Oyster House on Pier 56. As well as oysters there's local Dungeness crab and wild Northwest salmon, and if the sun is shining the outdoor deck has glorious waterfront views.


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verenigde Staten
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2010, 01:09:11 »
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2011, 15:55:25 door Hizikigrrrl »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Verenigde Staten
« Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2011, 15:55:05 »