Vegatopia Forum

Parijs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

noesj

Parijs
« Gepost op: 15 januari 2002, 15:25:00 »
Check eens deze link.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2010, 09:32:37 door Sander »

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Parijs
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2002, 19:37:00 »
Ik was een paar maanden geleden een weekend in Parijs en heb daar bij een klein Indiaas restaurantje echt heerlijk gegeten. Alleen naam en adres weet ik niet meer. Het was ergens in de buurt van de Notre Dame

Pieter B

Re:Parijs
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2002, 09:33:00 »
Er zijn maar enkele vegetarische restaurants in Parijs, en bovendien zijn ze soms maar een erg kort bestaan beschoren. La Truffe bvb. bestaat niet meer. Piccolo teatro, ook gelegen in de Marais, wel, maar het eten is er nogal slecht.

Er is ook veel te doen geweest rond een van 's werelds beste restaurants, l'Arpege, dat voortaan weigerde om nog vlees te serveren. Eindelijk een driesterrenrestaurant voor vegetariers, en dan nog in hartje Parijs? Vergeet het, ze hebben er het vlees vervangen door... vis, ganzelever en duif.

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Re:Parijs
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2002, 09:45:00 »
Quote:

Op 2002-01-31 09:33, schreef Pieter B:
ze hebben er het vlees vervangen door... vis, ganzelever en duif.



Ik was er al bang voor. In Michelin-sterren-kringen scoor je niet met tofu-creaties. In de Librije (Zwolle, 2 sterren) staat volgens mij ook niks vegetarisch op de kaart, op de website kon ik er niks over vinden. Ze kunnen vast iets geweldigs maken, maar er melding van maken dat je standaar iets voor vegetariërs hebt, is blijkbaar je zaak downgraden of zo.
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Re:Parijs
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2002, 11:38:00 »
Citaat
Op 2002-01-31 11:03, schreef bart:
Wel beklaagden ze zich allemaal over de zogenaamde last-minute vega's, die pas aan tafel hun principes kenbaar maakten.

Nou, kijk en dat vind ik dus niet van gastvrijheid getuigen. Het betekent dat je bij je inkoop geen rekening wilt houden met vegetariërs. Ik was vandaag net aan het uitzoeken wat 2-sterren restaurants vegetariërs te bieden hebben en de eerste indruk (websites bekeken) is bepaald slecht te noemen: ik heb er nog niet één gevonden die er zelf expliciet iets over meldt. Ik zal er t.z.t. in een nieuwe thread in het restaurantforum nog wel op terugkomen.
« Laatst bewerkt op: 07 september 2004, 14:42:15 door Sande® »
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Parijs
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2002, 11:44:00 »
Ik vind vooraf bellen niet leuk en soms ook helemaal geen optie. Je bent ergens aan 't wandelen , krijgt honger en dan wil je toch graag zomaar ergens binnen gaan waar het er gezellig uit ziet? Ik toch.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Re:Parijs
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2002, 10:04:00 »
Quote:

Op 2002-07-10 09:56, schreef Marcello:
Niemand iets positiefs te melden?



Jawel: over 11 dagen ga je naar Parijs! Da's toch hartstikke leuk? Zelfs als je alleen op een paar wortels kunt knagen?
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Parijs
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2002, 13:54:00 »
Relax, het is heel goed te doen om vegetarisch te eten in Parijs, maar hou je dan inderdaad aan de Indiase restaurants enzo. Als je goed Frans spreekt is het ook in andere restaurantjes bv in Quartier Latin goed te doen, je moet dan wel uitleggen dat je ook geen vis of kip wilt, alleen groente. Couscous restaurantjes zijn fantischtisch in Parijs, maar altijd even van te voren checken dat je iets krijgt waar ook geen bouillon in zit.

En desnoods eet je de hele dag op straat crepes, en stokbroodjes gruyere.... hmmmmm!

Sam (nog nooit verhongerd in Parijs)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

overanalizing

Re:Parijs
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2002, 14:01:00 »
Ok, ALS de pasta zonder ei is KAN een veganist vragen de pesto zonder kaas te doen, en kan je er gelijk een lekkere antipasta bijnemen op basis van zongedroogde tomaten of olijven ofzo...
Heb ik gedaan, de kok blaasde wel even, maar het was wel super-lekker!

Pieter B

Re:Parijs
« Reactie #9 Gepost op: 15 juli 2002, 15:07:00 »
In de Marais zitten enkele goede falafeltenten, dat is zowat het enige positieve dat ik kan melden...

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Re:Parijs
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2002, 22:35:00 »
Ben net terug en het viel me 200% mee!

De strategie om het vooral in "buitenlandse" restaurants te zoeken bleek de juiste. Traditioneel Franse restaurants hebben voor vegans niets en voor veggies zelden iets te bieden. We hebben twee avonden Italiaans gegeten (groenten-pizza en salade), één avond Chinees (Chinese groenten met rijst) en één avond Indiaas (samosa's, groentencurry, nan en papadams). Tussen de middag stokbrood met groenten (wel vragen -ter plekke laten klaarmaken- natuurlijk, maar dat was geen probleem!), falafel (ook bij Maoz, Yes! tevens in Parijs een vestiging ). De diverse fruithallen boden voor mij ook uitkomst omdat ik, vooral 's morgens, nogal wat fruit naar binnen pleeg te werken. Fruit (ook bessen, bramen e.d.) is trouwens één van de weinige dingen die in Parijs goedkoper zijn dan in NL.

Pieter B

Re:Parijs
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2002, 15:19:00 »
Als je meer wil dan de obligate pizza bij de Italiaan, vind je een up-to-date lijst van "echte" vegetarische restaurants in Parijs op http://www.roughguides.co.uk

Nadeel van die "echte" vegetarische restaurants in Parijs is dan weer dat ze meestal de nadruk leggen op bio of macrobiotisch, en minder op gewoon lekker eten.

Een gelukkige uitzondering is La Verte Tige
(rue Ste-Anastase nr 13, 3de arrondissement, metro St-Sébastien-Froissart, gesloten op zondagavond en maandag). Dit restaurant ontbreekt in de meeste lijstjes, nochtans is het 100% vegetarisch, lekker en zeker niet duur.

Bovendien is het een Iraans restaurant, dus een erg bijzondere en verrassende keuken... Sinds mijn laatste bezoek is dit mijn supertip voor (vegetarische) Parijsreizigers!

TearSong

Re:Parijs
« Reactie #12 Gepost op: 07 januari 2003, 15:56:00 »
ben er in december 4 dagen geweest en heb in principe best kunnen eten. Eerste dag Indiaas-pakistaans, tweede dag chinees (heerlijke rijst met een soort groenteschotel), derde dag was een dipje want als vegan ben je in disneyland echt slecht af, en de laatste dag alsnog italiaans Alle dagen zijn we gewoon rond gaan lopen en hebben we gewoon gekeken wat we tegenkwamen en wat er ook nog een beetje schoon/verzorgd uitzag.

Wemba

Re:Parijs
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2003, 04:45:00 »
Het is al weer 7 jaar geleden sinds ik in Parijs ben geweest, maar hopelijk bestaat dit restaurant nog: 'Country Life'. Een geweldig restaurant waar bijna alles veganistisch is (gerunt door 7 day adventists, let op de honing). Vlakbij metro uitgang 'Place d'Opera' als ik het me nog goed herinner. Elke keer als we in Parijs kwamen aten we daar. Voor een vast bedrag mocht je altijd zoveel eten als je wou.

Ik heb zelf 3 jaar in Toulouse gewoont. Het valt best mee om vegetarisch in Frankrijk te eten. In tegenstelling tot Nederland, is bijna al het brood veganistisch. Pizza korsten zijn over het algemeen ook veganistisch, dus je kan ook nog bij een pizzaria eten (heb ik ook in Parijs gedaan).

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #14 Gepost op: 30 augustus 2003, 22:50:35 »
Ben je vegetarier of veganist?

In de Rue Jean Jacques Rousseau (in de buurt van het Louvre) zat twee jaar geleden nog een Italiaan (naast de jeugdherberg), een beetje louche, maar ik vond het te eten. Dus gewoon een beetje een standaard Italiaan in een standaard zijstraatje.

Edit: ik ben echt te moe. Dit is helemaal geen aanrader, dit is meer iets waar je heen gaat als je echt niks anders kunt vinden.

« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2003, 22:51:25 door Blonde Ambition »
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2003, 00:07:07 »
Kijk hier eens. Eerst op Bonnes adresses klikken, daarna op Végétariens à Paris.

Je kunt ook eens hier kijken (klik op de eerste restaurantnaam en je krijgt de hele lijst).

leoniehulsman

Re:Parijs
« Reactie #16 Gepost op: 26 mei 2004, 01:01:52 »
nou, die vakantie zal ondertussen wel achter de rug zijn.... hoe waren je vegetarische ervaringen a Paris?

Ik ga inderdaad zelf ook over een weekje!

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #17 Gepost op: 26 mei 2004, 10:48:23 »
nou, die vakantie zal ondertussen wel achter de rug zijn.... hoe waren je vegetarische ervaringen a Paris?

Ik ga inderdaad zelf ook over een weekje!

In dat geval een tip: in de Joodse wijk (ben effe de naam kwijt, maar is vast te vinden in een gidsje) zitten wat restaurantjes waar je heel lekker vegetarisch kunt eten. Ik herinner me een restaurant op een hoekje midden in die wijk waar ze een buffet hebben waar je zelf kunt opscheppen, allerlei lekkere dingen.

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Parijs
« Reactie #18 Gepost op: 26 mei 2004, 11:22:04 »
dichtbij de Sacré-Coeur was een heel leuk Pakistaans restaurantje waar we gegeten hebben, niet duur, aardige bediening (spraken ook Engels, voor de niet Frans sprekenden). Ik weet het adres niet uit m'n hoofd, maar het was voorbij de wat drukke/toeristische tentjes en winkeltjes (ik herinner me dat we langs een textielwinkel liepen), en makkelijk herkenbaar aan de houten lambrisering aan de buitenkant en nette aankleding binnen.

In een rustig straatje naast de Eiffeltoren hebben we heel goedkoop Chinees gegeten (wel wat ongezelliger). Ik geloof dat het maar 4 euro was. Gewoon eenvoudig iets noedelachtigs met groente geloof ik. Twas wel lekker en de eigenaar verzekerde ons dat hij plantaardige olie en geen trassie ed gebruikte.

En in Disneyland Paris gewoon frietje gegeten (en toof een belachelijk dure half transparante kleine crepe) :) En geknuffeld met Baloo natuurlijk :)
'fish are friends, not food!'

leoniehulsman

Re:Parijs
« Reactie #19 Gepost op: 27 mei 2004, 08:09:34 »
Bedankt voor de tips, maar die het-is-vlakbij-dittemedat tips vind ik altijd wat vervelend omdat die in mijn geval altijd resulteerd in het eerst uren dwalen door zo'n wijk, wat niet erg is als je geen honger hebt... en dan uiteindelijk uitkomen bij iets onnoemelijks saais.


Ik heb 1 keer gegeten bij Yugaraj, een Indias restaurant aan de Rue Dauphine 14... dat was echt ongelofelijk lekker, maar ik was blij dat ik de rekening niet hoefde te betalen!