Vegatopia Forum

Parijs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Parijs
« Reactie #40 Gepost op: 18 augustus 2006, 08:57:19 »
Ik heb inderdaad ook gratin op. En vooraf heerlijke seldery/curry-soep  :yummie:
Moest wel lachen om dat "gedoe" met de tafeltjes, prachtig  ;D

essebes

Re:Parijs
« Reactie #41 Gepost op: 17 maart 2007, 19:59:50 »
hallo!! Ik woon dus in Parijs, en inderdaad is hier weinig te vinden als vleesvervangers. we maken zelf vaak onze seitan of halen die in de Biowinkels. Wel zijn er een paar heel goede végérestaurants hier in Parijs en degene waar ik steeds ga, ius echt ook aan te raden, is :La VICTOIRE SUPREME DU COEUR. 41 rue des Bourdonnais 75001 PARIS....
verder, als je voor langere tijd hierkomt en je kunt hier invriezen ergens, neem dan je "vlees" maar mee. Ik ben allang aan het vechten hiervoor, en nu hebben we een vegetarisch tijdschrift uitgebracht  (tenminste,niet ik persoonlijk hoor, maar werk vrijwillig mee) en proberen we de soms wat uit de hoogte doende fransozen hier een beetje bij te brengen wat vegatrisme echt inhoudt en proberen we ook meer producten hier te gaan krijgen.
succes

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Parijs
« Reactie #42 Gepost op: 19 april 2007, 20:46:54 »
Eigenlijk heb ik niet een geprobeerd om naar een Vegetarisch restaurant te gaan, maar een van de Indiase restaurants die Parijs telde, was erg goed!

Ze hebben ook best veel Libanese en andere exotische restaurants waar je als vegatarier, denk ik, lekkerder zit dan in alle restaurants die allemaal foie gras op de kaart hebben.
« Laatst bewerkt op: 19 april 2007, 20:47:05 door LL »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #43 Gepost op: 04 september 2007, 02:43:01 »
Ahhh okee, dat had ik niet gezien. Dan is het mooi  :)
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #44 Gepost op: 02 december 2007, 18:46:17 »
Beetje kort dag, maar heeft iemand tips voor Parijs (voor mijn verloofde, niet voor mij helaas ...)?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re:Parijs
« Reactie #45 Gepost op: 02 december 2007, 18:51:43 »
Ben in een geweldig Indiaas restaurant in St. Germain geweest. Voor de rest vond ik het eten niet zo super daar, maar je kan er prima terecht voor gebak enzo.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #46 Gepost op: 02 december 2007, 20:01:03 »
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #47 Gepost op: 02 december 2007, 20:19:17 »
Le potager du Marais: http://www.oubouffer.com/restaurant-paris/yq26028-le-potager-du-marais is leuk.
Vlakbij zijn hotel, dus staat op de planning!
(Is het echt lekker, of beetje geitewollig? Hoeveel op de schaal van Selly, zeg maar?)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #48 Gepost op: 02 december 2007, 21:23:53 »
Le potager du Marais: http://www.oubouffer.com/restaurant-paris/yq26028-le-potager-du-marais is leuk.
Vlakbij zijn hotel, dus staat op de planning!
(Is het echt lekker, of beetje geitewollig? )


Het is erg Frans, en niet zo geitenwollig. Raad hem de gratin aan.
De keren dat ik er was zou ik er toch zeker een 8 voor hebben gegeven, maar ja, je weet nooit.
Het is trouwens niet zo groot, dus vroeg komen of reserveren.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #49 Gepost op: 02 december 2007, 21:51:43 »
Le potager du Marais: http://www.oubouffer.com/restaurant-paris/yq26028-le-potager-du-marais is leuk.
Vlakbij zijn hotel, dus staat op de planning!
(Is het echt lekker, of beetje geitewollig? )


Het is erg Frans, en niet zo geitenwollig. Raad hem de gratin aan.
De keren dat ik er was zou ik er toch zeker een 8 voor hebben gegeven, maar ja, je weet nooit.
Het is trouwens niet zo groot, dus vroeg komen of reserveren.
Klinkt goed dan.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #50 Gepost op: 03 december 2007, 12:36:54 »
Ik vind Epices en Delices ook een aardige tent trouwens: http://www.guides-restaurants.fr/guide-gastronomique/restaurant-epices-delices.php
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #51 Gepost op: 03 december 2007, 22:28:56 »
Ik vind Epices en Delices ook een aardige tent trouwens: http://www.guides-restaurants.fr/guide-gastronomique/restaurant-epices-delices.php

Ik weet niet of ik hem voor morgenavond spreek, maar de eerste tip was vandaag inderdaad goed bevallen :thumbsup:
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #52 Gepost op: 28 december 2007, 00:18:49 »
Ik vond Frankrijk een draak van een land voor vegi's.
Er was helemaal niets op de menu voor mij. Zelf geen kaaskroketten :(
Ik kreeg dan een hoop rauwe groenten (type delicatese voor konijnen)
En de eigenaar was zo lomp "ja ik snap da ni hoor vegitariers, ik rijd paard en nadien eet ik het op hoor"
Ik heb maar niets gezegd  :-X

Awel, ik vond dat dus óok! Ik ben twee dagen in Parijs geweest en allejezus wat is het daar moeilijk om vege restaurants te vinden!
Zelfs in de supermarkt (liefje en ik dachten 'dan halen we maar iets i de supermarkt en eten we gezellig op de hotelkamer -rrr :)-) leek een vegetarisch slaatje een verschrikkelijke rariteit.
In ELK slaatje zat vlees/vis, gelukkig was er eentje waar de 'jambon cru' apart verpakt zat, die heb ik dan maar genomen. Jammer jammer, maar ik wist wel dat Frankrijk niet erg vege-vriendelijk was (vakanties in het zuiden van Frankrijk leverden ook nooit vege-fijne maaltijden op).
Verder had ik gedacht dat ik Maoz ging tegenkomen. Helaas.
Het was trouwens wèl een hele fijne citytrip (kerstcadeautje  van mij voor hem)!

rozemarijn

Re:Parijs
« Reactie #53 Gepost op: 28 december 2007, 09:26:46 »
Ik denk dat het te maken heeft met de cultuur. Als je aan Frans eten denkt, denk ik aan kreeft, foie gras enz (gelukkig ook aan stokbrood mmmjam)
Ik vind Belgie en Duitsland ook wel "vlees"landen met veel traditionele gerechten waar vlees in verwerkt zit
Italie daarintegen vond ik super. Bijna geen vlees!! (daar was de rest vd familie dan weer over aan het zagen)
We zijn mss gewoon moeilijke mensen  ;D

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #54 Gepost op: 28 december 2007, 11:21:11 »
Ik denk bij Frankrijk aan kaas en wijn (en jaaa STOKBROOD!! :)).
Maar idd, in Parijs hingen op elke hoek van de straat reclameborden die foie gras aanprezen. Zelfs op kerstmarktjes waren kraampjes waar ze enkel verschillende soorten foie gras verkochten.
Om het op cultuur te wijten vind ik toch een beetje overdreven. Duitsland, ok, DAT is een vleesland, daar kan je niet omheen (würst alom), maar Frankrijk in principe niet.
Dus stelde Parijs me zwaar teleur wat vegetarisme betreft.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #55 Gepost op: 28 december 2007, 14:10:54 »
Je kunt zo onwijs lekker veggie eten in Parijs. Maar je moet wel weten waar je moet zijn. Zo maar ergens binnenstappen is lastiger.
,,,,فلافل

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #56 Gepost op: 28 december 2007, 16:02:30 »
Je kunt zo onwijs lekker veggie eten in Parijs. Maar je moet wel weten waar je moet zijn. Zo maar ergens binnenstappen is lastiger.

Wat jammer! :) Ik had deze draad al helemaal doorgelezen voor ik vertrok naar Parijs, had in Word een docu'tje gemaakt met een heleboel adresjes voor restaurantjes, maar omdat ik op twee plaatsen woon, en vanop de andere vertrok (waar dus niet mijn laptop stond), kon ik 'm niet meer uitprinten.
Het waren zó veel restaurantjes, inderdaad, die ik had gevonden via internet, en ik heb zowat heel Parijs afgelopen (haha vreselijk :) ;)), maar ben helemaal nergens een van die leuke plekjes tegengekomen (en ik heb góed opgelet! ;))
Volgende keer neem ik een lijstje mee.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #57 Gepost op: 13 januari 2008, 12:21:25 »
Nadat mijn vriend er laatst voor zijn werk was, gaan we nu samen  :heart:
Nou zit deze draad ingebed in "vegetarisch - special interests": dat betekent dat we hier dus alleen over de restaurants praten, en dat we voor de hotels in cafe centraal nog een keer een draadje Parijs maken? Of niet?

Eén avond gaan we denk ik goedkoop crepes eten, dat is ook alvast makkelijk vego. Doen we in elk geval in Bretagne vaak, maar daar hebben ze ook Galettes van zwart meel en dat is wat meer een maaltijd dan die gewone crepes.
Als lunch halen we in Frankrijk altijd gewoon stokbrood en een spannend kaasje, evt ook jam, en dan smeren we dat met het zakmes. Op zich eet ik in restaurants eventueel ook wel eens v1s, maar met bovenstaande opties, creperie en stokbrood, kan je volgens mij ook uitstekend helemaal vego eten. Of creperies en picknick ook in Parijs kan, dat weet ik natuurlijk niet, want ik ben er al heeeel lang niet meer geweest.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #58 Gepost op: 13 januari 2008, 12:24:09 »
Nadat mijn vriend er laatst voor zijn werk was, gaan we nu samen  :heart:
Nou zit deze draad ingebed in "vegetarisch - special interests": dat betekent dat we hier dus alleen over de restaurants praten, en dat we voor de hotels in cafe centraal nog een keer een draadje Parijs maken? Of niet?

Eén avond gaan we denk ik goedkoop crepes eten, dat is ook alvast makkelijk vego. Doen we in elk geval in Bretagne vaak, maar daar hebben ze ook Galettes van zwart meel en dat is wat meer een maaltijd dan die gewone crepes.
Als lunch halen we in Frankrijk altijd gewoon stokbrood en een spannend kaasje, evt ook jam, en dan smeren we dat met het zakmes. Op zich eet ik in restaurants eventueel ook wel eens v1s, maar met bovenstaande opties, creperie en stokbrood, kan je volgens mij ook uitstekend helemaal vego eten. Of creperies en picknick ook in Parijs kan, dat weet ik natuurlijk niet, want ik ben er al heeeel lang niet meer geweest.

Er zijn creperies te over (vooral in de buurt van Lafayette ben ik er veel tegengekomen) en je kan op héél veel plaatsen picknicken (maar het is nu wel erg koud daarvoor, om op je billen in het gras te zitten :)). vb. Jardin du Luxembourg > heel groot, mooi park.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #59 Gepost op: 13 januari 2008, 20:34:15 »
Ik ben wel eens bij Creperie Les Etoiles geweest, jaren terug, was wel leuk, maar je moet wel 1,5 of 2 crepes nemen, 1 is te weinig.
Hoteltip: daar is denk ik idd de vakantiedraad voor in cafe centraal, is altijd lastig in Parijs (goedkope hotels zijn vies, dure hotels zijn duur) misschien is Citadines Marais wat, dat wilde ik zelf iig nog eens uitproberen.
,,,,فلافل