Vegatopia Forum

Parijs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #60 Gepost op: 13 januari 2008, 20:59:26 »
Ik ben wel eens bij Creperie Les Etoiles geweest, jaren terug, was wel leuk, maar je moet wel 1,5 of 2 crepes nemen, 1 is te weinig.
Hoteltip: daar is denk ik idd de vakantiedraad voor in cafe centraal, is altijd lastig in Parijs (goedkope hotels zijn vies, dure hotels zijn duur) misschien is Citadines Marais wat, dat wilde ik zelf iig nog eens uitproberen.
Twee crepes is altijd wel het idee, vaak een hartige en een met zoet beleg. Ook twee crepes zijn nog altijd ontzettend goedkoop. :)
Het door jou genoemde hotel staat niet in het boekje van Holland International.
Van de Romereis ben ik wel nare hotels gewend, maar zeker mijn vriend houdt niet van koud douchen in een vies hotel, hij is echt beter gewend.

De allerleukste creperie zit in Saint-Malo: http://www.annuaire-emeraude.com/annuaire/AD/00187/1101.html
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #61 Gepost op: 22 januari 2008, 18:45:16 »
Kent iemand een fijn hotel in Parijs, of anders een aan te raden locatie?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #62 Gepost op: 22 januari 2008, 22:48:40 »
Le Marais is leuk, omgeving Grand Boulevards ook, Jardin du Luxembourg area ook. Hangt natuurlijk ook van je budget en wensen af wat een goede keuze is.
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #63 Gepost op: 25 januari 2008, 09:10:59 »
Le Marais is leuk, omgeving Grand Boulevards ook, Jardin du Luxembourg area ook. Hangt natuurlijk ook van je budget en wensen af wat een goede keuze is.
Niet helemaal low-budget, ook niet perse 3 sterren. Liefst op loopafstand van waar je 's avonds gaat eten enzo...
Grand Boulevards is dan wat ver van het centrum, toch?
Op basis van de kaart met hotels denk ik aan het gebied tussen de Seine en Gare du Nord.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #64 Gepost op: 09 september 2008, 15:53:34 »
R. en ik gaan in de herfstvakantie een paar dagen naar Parijs. Ik heb in deze draad al een hoop eettips gevonden, maar mocht iemand nog andere leuke restaurants of cafés weten, dan hoor ik het graag!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #65 Gepost op: 24 november 2010, 21:13:48 »
Er is al een topic over Frankrijk, maar ik vind dat de Franse hoofdstad wel zijn eigen plekje op het forum krijgt. Ik ben intussen ruim drie weken in Parijs en heb al een aantal (veggievriendelijke) restaurantjes geprobeerd. Een opsomming:

- Boca Mexa: een soort van afhaalmexicaan, maar je kan ook binnen eten (binnenhuisstijl: Maoz). Je kan er kiezen uit een burrito, 3 taco's, of enchilada. Daarbij komt standaard een koude groentemengeling, je kan zelf kiezen wat je precies wilt (sla, bonensmurrie, pepertjes, ...). Dan kan je kiezen voor kip, steak, cactus, of warme groenten. Vervolgens kan je nog cream cheese of een mengeling van geraspte kazen kiezen en je "saus" (huisgemaakte guacamole, salsa verde, salsa rojo en nog een paar andere). Dat kost dan 6,50 euro en het is echt véél eten. JUMM. Er is ook de mogelijkheid nog quesita's bij te bestellen voor 1 euro per stuk (geen aanrader, ze zijn heel gewoontjes) en drank is 1,90.
Hoe er te geraken: neem de metro naar Place Monge en wandel naar Rue Mouffetard. Bijna op het einde van de straat vind je Boca Mexa.

- Paradis du Fruit: een keten met ruime keuze aan salades, sapjes, frozen yogurt (zie verder), en een zelf samen te stellen bord (aanrader!!). Ik at er een zelf samengesteld bord met een slaatje, een gazpacho, geitenkaasballetjes en fetakaasflapjes. Daarbij kwam een lekkere vinaigrette en een kommetje gekookte groentjes (die waren itt de rest een beetje smakeloos). Ik was daarvoor geloof ik 14 euro kwijt. Een fijn restaurant voor een gezonde en uitgebreide hap, zelfs met een vleeseter (want veel keuze voor beide). Paradis du Fruit is op veel plaatsen in Parijs te vinden, zie website: http://www.leparadisdufruit.fr/. Wij aten net naast de uitgang van metrohalte Bastille, een zeer leuk plekje met veel restaurantjs. Ga er zeker weer eens heen.

- MyBerry: een frozen yogurtbar. Concept komt vn, duh, de US overgewaaid en houdt in: frozen yogurt (bevroren yoghurt dus, lijkt op ijs, maar dan lichter en iets zuurder van smaak). Daarbovenop kan je verschillende toppings kiezen: verse stukjes mango, frambozen, blueberries, ... Maar ook "ongezonde", lekkere dingen als stukjes Oreo, Smarties, witte chocoladevlokken, ... Er is ook keuze uit verschillende sauzen, maar ik weet niet meer welke. In België is er nog geen enkele forzen yogurtplek, in Nederland (Amsterdam) wel, heb ik gezien. Ik vind het persoonlijk SUPERlekker.
Hoe er te geraken: neem de metro naar Hotel de ville. Het plekje is op Rue Vieille du Temple, ongeveer 5 minuutjes stappen van de metro.

- Go Freshly: een salade- en pastabar met een basis (salade, rijst of pasta) en verschillende toppings. Je hebt er o.a. gemarineerde paprika's, artisjok, aubergine, courgette. Ook avocadoschijfjes, tomatenchutney, enz zijn te verkrijgen. Je bent voor een slaatje met 3 toppings en dressing (ruime keuze) 6,80 euro kwijt. De pasta is een eurootje goedkoper.
Hoe er te geraken: metro Sentier, bij de uitgang van de metro vind je Rue Clery, die loop je uit en daar op de hoek ligt Go Freshly.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2010, 21:21:20 door IneN »

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #66 Gepost op: 24 november 2010, 21:40:12 »
Wauw, dat klinkt goed, IneN  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #67 Gepost op: 25 november 2010, 00:23:06 »
Ik moet mijn culinaire ontdekkingen toch delen met jullie, dus had alles netjes bijgehouden in een notaboekje!  :hungry: Ben nog twee weken hier, er volgen ongetwijfeld nog resto'tjes!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #68 Gepost op: 25 november 2010, 14:56:31 »
Er is al een topic over Frankrijk, maar ik vind dat de Franse hoofdstad wel zijn eigen plekje op het forum krijgt.

Er staan alleen ook heel erg veel Parijstips in de Frankrijkdraad, en nu zitten die dan in 2 draden, is ook niet superhandig.
Wel heel leuke tips, leuk dat je het zo leuk had!
,,,,فلافل

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #69 Gepost op: 25 november 2010, 23:27:02 »
Ik ben er nog steeds! Oh en ja, misschien is het beter dan om deze tips toch maar in de Frankrijkdraad te stoppen? Sorry!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #70 Gepost op: 25 november 2010, 23:28:39 »
We gaan de Parijs-tips uit de Frankrijkdraad filteren en die dan hier bij in plaatsen, dus tip hier gerust door!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #71 Gepost op: 20 maart 2011, 17:21:04 »
Victoire Supreme du Coeur bestaat niet meer! Er zit nu een niet-veggie resto genaamd Le Passage Obligé, lees ik op internet.
De bediening komt nog wel uit de oude Victoire en weet dus wat vega(n) is, en op het menu staan ook vega opties, die speciaal worden aangeduid. http://www.lepassageoblige.com/. Op zich zitten er in Parijs niet enorm veel resto's waar je als vega en niet-vega samen makkelijk terecht kunt, dus op zich is dit een aanwinst dan, maar jammer dat die Victoire weg is, want die was juist op de nieuwe locatie best heel leuk.
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #72 Gepost op: 12 september 2011, 17:22:27 »
Ik was dit weekend naar Parijs om een vriendin op te zoeken en kreeg in de Thalys lekker eten. Op de heenreis had ik keus tussen een zoet ontbijt (een stukje pannenkoek, een soort eiermuffin, en een bolletje kwark met pompoenpitten en gedroogde bessen) of hartig maar dat was met geitenkaas en ook vleeswaar dus ik nam zoet. Erbij een lekker warm broodje, jus en koffie. Op de terugweg kreeg ik lunch en er was keuze uit iets met zalm of vegetarisch. Ik kreeg brunoise van courgette, een stukje quiche, een stukje tofu met een lintvan courgette er omheen. Erbij een klein slaatje met venkel en olijfolie en als zoet gebakje met rabarber. Vorig jaar was ik ook al eens met de Thalys en toen was er geen keus en nauwelijks vegetarisch dus ik was blij verrast. :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #73 Gepost op: 12 september 2011, 19:15:43 »
Ik was dit weekend naar Parijs om een vriendin op te zoeken en kreeg in de Thalys lekker eten. Op de heenreis had ik keus tussen een zoet ontbijt (een stukje pannenkoek, een soort eiermuffin, en een bolletje kwark met pompoenpitten en gedroogde bessen) of hartig maar dat was met geitenkaas en ook vleeswaar dus ik nam zoet. Erbij een lekker warm broodje, jus en koffie. Op de terugweg kreeg ik lunch en er was keuze uit iets met zalm of vegetarisch. Ik kreeg brunoise van courgette, een stukje quiche, een stukje tofu met een lintvan courgette er omheen. Erbij een klein slaatje met venkel en olijfolie en als zoet gebakje met rabarber. Vorig jaar was ik ook al eens met de Thalys en toen was er geen keus en nauwelijks vegetarisch dus ik was blij verrast. :)

Ohhhh jij 1e-klasreizer!
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #74 Gepost op: 06 november 2011, 12:10:06 »
Ik vergat te melden dat is een tijdje terug bij Zango at. Enorm leuk. www.zango.fr/
Ze hebben 2 vestigingen, 1 lekker centraal bij de Hallen en 1 in het 14e arrondissement. Ik at in die laatste. De mensen waren echt énorm aardig. De hebben een wereldkeuken met veel veggiegerechten, maar ook niet veggiegerechten. Het is duidelijk aangegeven wat veggie is. Ik nam een gerecht met lekkere dal van linzen, falafel, tzaziki, geitenkaasfilodingetjes en salade. Prima. Ze hebben hier ook wat mezzegerechten. De vriendelijke bediening viel echt op. Duur is het ook al niet.

En, heel naar, ik at bij mijn voorheen-favo vega resto Le Potager du Marais, en dat was heel vreselijk geworden. Ze hebben het pand ernaast nu ook, en dat is helemaal niet gezellig. Onze reservering was niet bekend dus we kregen maar net een tafel (in die 2e, ongezellige ruimte).
Het eten was saai, vooraf een hele suffe, onaangemaakte salade die alleen uit bataviasla en 2 olijven bestond. Het hoofdgerecht was ook weinig inspirerend. De ober gooide rode wijn over het overhemd van mijn tafelgenoot en deed alsof ie dat niet zag.
Zo stom, want vroeger was het hier echt leuk. Nieuwe eigenaar misschien?
« Laatst bewerkt op: 06 november 2011, 13:05:08 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #75 Gepost op: 06 februari 2012, 21:49:04 »
Afgelopen zomer zo leuk en lekker gegeten op een marktje. Ik weet niet meer precies, maar ik geloof dat het les enfants rouges heet; de oudste voedselmarkt van de stad. Er was volop keuze: o.a. Marrokaans, Italiaans, Japans en Caribisch. Ik had bij het japanse kraampje een vegetarische bento gegeten, met daarin verschillende ingemaakte groentes, warme groentes, rijst en gepaneerde tofu. Lekker hoor!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Parijs
« Reactie #76 Gepost op: 16 mei 2012, 12:08:19 »
Terug van een weekendje Parijs/disney met mijn ouders. Lekker gegeten :)

Vrijdags aten we in Disney, viel me echt mee, vorige x weet ik dat ik alleen patat gegeten heb de eerste dag en de dag erna van de pizza de ham heb gepulkt. (na 3 x patat, "moest" dat maar, zo ik nu echt nooit meer doen hahahahaha) In elk restaurant hebben ze een vegetarische optie, zegt de folder, al is dat wel echt summier, meestal salades. We aten in een mexicaanstentje. Ik at een mexicaansesalade in een gefrituurde tortilla (dan merk je dat het take away food is, de bodem was zompig) met daarbij een prefab guacamole en chilisaus (en saladedressing maar die at ik er niet bij) erbij at ik een portie tortillachips.. die was alleen koud, jammer... had er liever de rijst met bonen bij genomen maar die was niet vega. gemiste kans. Zoals het in pretparken betaamd, duur voor weinig en weinig bijzonders ik geloof incl cola (0,5l) ongeveer 15 euro

Zaterdags aten we niet echt in de stad maar op de camping. Wel nam ik een crepe onderweg.. Zag dat voorganger met ei en kaas nam, maar dat leek me beetje te gek voor een middagsnack.. Nog nooit gezien.

Zondags lunchten we gauw in de buurt van Les Halles bij Inidiana Cafe (zijn geloof ik 15 vestigingen van in heel parijs) Keuzeuit 4 verschillende gerechten. Een eetcafe waar de vegetarische burger echt lekker was! Een soort ciabatta broodje met daarop een groente burger en daarop knapperig gebakken tofu. De saus en de toppings ernaast geserveerd zodat je zelf kan kiezen wat je op je burger nam. Rode ui, tomaat, augurk. Erg lekker en leuk dat het niet weer standaard groenteburger was. ik betaalde niet zelf, maar geloof een euro of 12 voor de burger en franse frietjes.

Savonds aten we meegenomen broodjes in de auto terug naar Nederland..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #77 Gepost op: 27 mei 2012, 10:26:24 »
Nieuw/opnieuw geopend vegan resto in Parijs dat er leuk uitziet http://www.gentlegourmetcafe.com/ in de buurt van de Bastille.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Parijs
« Reactie #78 Gepost op: 29 juni 2013, 18:12:54 »
In Parijs rijdt nu een geheel vega Hotdogkar rond http://www.letricycle.fr/index.html  :D
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Parijs
« Reactie #79 Gepost op: 29 juni 2013, 19:13:50 »
Zou je voor de dode (maar niet vermoorde) rapper, de herboren rastafari, de sokkenband of de dipsaus gaan?