Vegatopia Forum

Combineren met yamnuggets

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Combineren met yamnuggets
« Gepost op: 27 november 2010, 13:31:28 »
Ik heb yam-nuggets gekocht. Dat zijn yams gevuld met paprika. Ik weet nog niet hoe het smaakt. Ik zag een recensie op deze site en die sprak van enigszins flauw, maar daar vinden we wel iets op. Mijn vraag is waar ik dit product nou mee kan combineren. Ik raak er van in de war. Ik denk dan dat het een eiwitproduct is en dat er bijv. rijst en groente bij moet. Maar het is een koolhydraatproduct en er moet dus iets met eiwit bij en groente. Ideeen?

Liesbeth

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Combineren met yamnuggets
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2010, 13:34:40 »
Ik zou er groente met een curry-achtige saus bij eten. Als de nuggets idd niet erg gekruid zijn, kan je dat met de curry goedmaken.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Combineren met yamnuggets
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2010, 13:46:37 »
Misschien met iets Mexicaans?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Combineren met yamnuggets
« Reactie #3 Gepost op: 27 november 2010, 20:22:22 »
Guacamole om te dippen lijkt me inderdaad wel wat. Wil je er extra smaak aan toevoegen, dan zou je bijvoorbeeld groene pepertjes en/of wat komijn kunnen toevoegen. Of je kan het wat romiger en iets zuriger maken door er dikke yoghurt door heen te doen. Daar kan een leuk bonengerecht bij, chili sin carne of een picadillo.
Of je blijft een beetje in de snack sfeer, doe je Turkse linzenkroketjes 'mercimek kofte' erbij. Sersero had daar ooit een recept voor gepost, dat je zo terug kan vinden met de zoekfunctie. Knapperige groene salade, al dan niet in rolletjes om in de snacksfeer te blijven. Leuke dipje erbij en klaar ben je.
Of je googlet om te zien in welke combinaties de keukens ze serveren, waarin ze veel gebruikt worden. Bijvoorbeeld de Afrikaanse keuken.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Combineren met yamnuggets
« Reactie #4 Gepost op: 28 november 2010, 14:06:09 »
Ja die recensie over dat het wat flauw was, was geloof ik wat mij.
Ik denk inderdaad dat ze in combinatie met andere hapjes het beste uit gaan komen en met een dip erbij is ook leuk.
,,,,فلافل