Vegatopia Forum

Duitsland - Hamburg

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Duitsland - Hamburg
« Gepost op: 15 april 2011, 10:23:54 »
En ik dacht weer aan jou; heb jij nog leuke eettips in Hamburg?
Eigenlijk ben ik nog maar één keer in Hamburg uit eten gegaan, en wel bij de bok in de Schanzenstraße (edit in 2015: link veranderd, dat bokrestaurant lijkt er niet meer te zijn). Ondertussen ook al een paar jaar geleden, trouwens. bok is een hip, Aziatisch restaurant dat erg populair is - de locatie (Schanzenviertel) is ook nogal hip. De gäng casave (een stoofpot met casave, kookbananen, thaise curry, rode ui, ananas, appels, okra en koriander in kokosmelk) was in ieder geval erg lekker. Als voorgerecht zou jij waarschijnlijk de 'gemüse kimchi mandu' willen nemen. Gezellig en goed.

Voor iets avontuurlijkers zou je eens op Qype kunnen kijken. Dialog im Dunkeln (Dinner in the Dark) is aan de prijs, maar schijnt wel een belevenis te zijn.
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2015, 21:25:36 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Duitsland - Hamburg
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2011, 11:18:32 »
Ik vroeg het misschien een beetje laat, want ik ging eigenlijk tien minuten na de vraag naar buiten ;)
Maar ik heb nu wel een fijne tip, want ik heb echt prima zitten eten bij Dolce Vino. We gingen er naar binnen omdat het er zo lekker rook, en de ober sprak Italiaans (en een bij zo'n ober horende mimiek).

Eerst aangename bruschetta en daarna pappardelle met burrata, asperges en tomaat. Lekker!
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Duitsland - Hamburg
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2011, 12:06:38 »
Ik vroeg het misschien een beetje laat, want ik ging eigenlijk tien minuten na de vraag naar buiten ;)
En ik had mijn computer alweer uitgezet  ;).
Citaat
Maar ik heb nu wel een fijne tip, want ik heb echt prima zitten eten bij Dolce Vino. We gingen er naar binnen omdat het er zo lekker rook, en de ober sprak Italiaans (en een bij zo'n ober horende mimiek).

Eerst aangename bruschetta en daarna pappardelle met burrata, asperges en tomaat. Lekker!
Heeft inderdaad goede recensies op Qype. Een van de beste Italianen van Hamburg, fijne locatie, wel af en toe nogal druk en lawaaierig. De ober heeft de recensies ook gehaald  ;D:

"und wenn der Kelner nicht uns permanent genervt hätte, wäre alles noch schöner. Ich denke mal, dass er dachte, dass er unwiderstehlich ist, aber wie wir fanden war es unangenehm . Also, wenn man in Begleitung eines Mannes ist, dann würde die ganze Sache anders aussehen"
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Duitsland - Hamburg
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2011, 14:15:30 »
Hij was te vrouwelijk?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Duitsland - Hamburg
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2011, 19:53:16 »
Hij was te vrouwelijk?
:heehee: verre van dat
"und wenn der Kelner nicht uns permanent genervt hätte, wäre alles noch schöner. Ich denke mal, dass er dachte, dass er unwiderstehlich ist, aber wie wir fanden war es unangenehm . Also, wenn man in Begleitung eines Mannes ist, dann würde die ganze Sache anders aussehen"
Vrij vertaald:
"en als de ober ons niet de godganse tijd op de zenuwen had gewerkt, was het nog fijner geweest. Ik ga er maar van uit, dat hij zichzelf onweerstaanbaar knap vindt, maar wij stelden het niet zo op prijs. Maar als je in gezelschap van een manspersoon bent, zal hij zich vast anders gedragen."
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Duitsland - Hamburg
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2011, 21:18:19 »
 ;D


Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Duitsland - Hamburg
« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2015, 19:48:15 »
Begin augustus ga ik naar Hamburg, meer tips zijn welkom!

Aiko

Re: Duitsland - Hamburg
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2015, 19:51:21 »
meer tips zijn welkom!

Kijk links èn rechts als je een straat oversteekt.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Duitsland - Hamburg
« Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2015, 19:56:04 »
meer tips zijn welkom!

Kijk links èn rechts als je een straat oversteekt.

Goede tip, dankje! In Hamburg zeker nuttig.

Tips over en eten en drinken, Airbnb en uitgaan in Hamburg ook meer dan welkom!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Duitsland - Hamburg
« Reactie #9 Gepost op: 09 augustus 2015, 11:49:00 »
Vorig weekend met een vriendin in Hamburg geweest. Was erg leuk en relaxed.

Op zaterdag zijn we terecht gekomen bij een veganistische snackbar Befried. Daar hebben we currywurst en patat gegeten. Een biertje en punkmuziek erbij.

Verder hebben we veel rondgehangen in Schanzenviertel. Lekkere koffie drink je hier. Daar op hetzelfde complex is ook een leuke craftbeerbrouwerij: Ratsherrn.

Hier hebben we verder nog prima gegeten in een soort Indiase snackbar. Al met al een heerlijk weekend!
« Laatst bewerkt op: 09 augustus 2015, 11:54:35 door LL de Ling »