Vegatopia Forum

Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Gepost op: 09 januari 2010, 14:55:22 »

Heb je nog tips voor andere eetgelegenheden in watergraafsmeer?

We hadden het dus al over
Snacksalon 't Wethoudertje
in de Watergraafsmeer waar je biologische snacks en lekkere friet hebt.

Gisteren at ik toevallig bij Klein Jansen, ook in de Watergraafsmeer. Ik dacht dat de online menukaart niet up to date was aangezien de vegetarische gerechten nogal zomers klonken: in de oven gegrilde tomaat met een vulling van aubergine, mozzarella, basilicum en rode pesto (8 euro) en pappardelle met provolone kaas, groene asperges en cherry tomaten (20 euro). Maar dat was wel wat ik kreeg.
We aten met een grote groep, en ik vond het wel prima. Het voorgerecht was gewoon oke en hoofdgerecht was niet zo'n enorm groot bord als je normaal wel eens krijgt. De pasta was huisgemaakte en erg lekker. De kaas wat aan de sterke kant en de groenten lekker. Als je een echt grote eter bent is het niet genoeg, maar ik had van te voren al een miniquiche bij een nieuwjaarsborrel op. De niet-veggies waren trouwens niet heel erg tevreden over het eten. Bediening oke.

Verder heb je afhaal-Indonees Kediri. Ik ben er eens boos weggelopen (6 jaar geleden) omdat het vega eten duurder leek dan het niet-vega eten, maar ik denk dat dat een misverstand was. Maartje schrijft ergens  dat het daar erg lekker is.

De Kas is natuurlijk enorm leuk en heeft ook een eigen draadje op het forum. Maar niet iets om zomaar even een hapje te gaan eten. Ik dacht dat iemand over Merkelbach schreef dat dat niet oke was, maar ik kan het met de zoekfunctie niet meer vinden, vreemd.

Polder is volgens mij ook wel leuk, met ook aandacht voor biogroenten. La Vallade heeft altijd maar 1 menu en ik weet niet zeker of ze dat ook veggie willen maken, ik wil er wel altijd nog een keer heen (tenzij ze dus niet veggie maken).
De oude melkfabriek (bij Sportsworld op de Oranje vrijstaatkade) is geloof ik vrij nieuw en in het CBK Amsterdam zit Grand Café Arts & Food dat gerund wordt door mensen met een handicap, maar ik kan hun site niet vinden.

Verder heb je nog Quatfass, La Teatina, 1900  maar daar heb ik nog nooit iemand over gehoord hoe het daar is.

,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 09 januari 2010, 16:05:41 »
Kediri is inderdaad lekker, maar duur. Vind ik.
Volgens mij kun je bij La Vallade ook opgeven dat je vegetarier bent, maar dat weet ik niet zeker.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2010, 16:16:56 »
Kediri had ik inderdaad al gezien maar toen ik er heen wilde gaan was het dicht. Binnenkort nog maar een keer proberen dan maar. Een paar deuren verderop zit Koffie in Oost, een leuke lunchroom waar ze (deels?) biologische ingrediënten gebruiken.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2010, 16:18:08 »
En verder heb je natuurlijk Meer, waar je ook leuk kunt ontbijten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2010, 17:13:19 »
En verder heb je natuurlijk Meer, waar je ook leuk kunt ontbijten.

Wat is dat precies?
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2010, 18:53:14 »
En verder heb je natuurlijk Meer, waar je ook leuk kunt ontbijten.

Wat is dat precies?

Hoek Archimedesweg/Galileiplantsoen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2010, 21:33:53 »
En verder heb je natuurlijk Meer, waar je ook leuk kunt ontbijten.

Wat is dat precies?

Hoek Archimedesweg/Galileiplantsoen.

Hm interessant, want een rotnaam om te googlen trouwens. Hun site doet het (hopelijk even) niet en ze blijken macarons en brood van Menno te hebben. Interessant.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2010, 21:37:56 door Selly »
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2010, 08:52:19 »
Oh volgens mij ben ik daar wel eens langs gefietst. Ik zag alleen nooit iets van een naam staan, en ook geen menu kaart dus ik ben er nog niet naar binnen gegaan.

Oh en ik heb ook nog een afrader: de chinees op de middenweg om de hoek van het Christiaan Huygensplein. Ze zijn duur, ze hebben weinig vega en ze gebruiken enge vleesvervangers. Oh en we hadden vegetarische miniloempia's besteld waar ondefinieerbare donkere stukjes in bleken te zitten (ik hoop paddestoel). Op onze vraag of ze wel echt vegetarisch waren zei de ober:"ja hoor, dat is echt geen vlees........ ........................denk ik".

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2010, 09:40:04 »
Tis ook niet echt een restaurant, maar ze hebben lekker brood en kaas en chocoladebroodjes en zo.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #9 Gepost op: 13 februari 2010, 21:26:14 »
Lees net dat Italiaan Da Portare Via in de Copernicusstraat een vestiging heeft geopend. Ze zitten ook in de Jordaan en in de Pijp, en die in de Pijp die heeft onwijs lekkere, simpele pizza´s. Je mag zelf drinken uit de koelkast halen en krijgt het eten uit de pizzadoos, weet niet of dat in die in de Copernicusstraat ook zo is, maar het menu (alleen pizza dus en toetjes) zal wel hetzelfde zijn.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2010, 14:17:29 »
Oh dat is wel goed nieuws want we missen Mangiancora echt ontzettend. Zijn ze een beetje flexibel wat ingrediënten betreft? Dus dat je een pizza met vlees zonder het vlees kunt bestellen?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2010, 21:22:41 »
Oh dat is wel goed nieuws want we missen Mangiancora echt ontzettend. Zijn ze een beetje flexibel wat ingrediënten betreft? Dus dat je een pizza met vlees zonder het vlees kunt bestellen?

Ja die in de Pijp wel en daar zijn ze ook erg aardig. Dus ik neem aan in de W-meer ook.
Van Mangiancora had ik tot net nog nooit gehoord, dus ik weet niet of ze ermee te vergelijken zijn.
Het enige jammere is dat ze geen salade hebben: alleen pizza, toetjes, dranken en drinken. Maar de pizza bianca die is lékker!
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2010, 21:23:41 »
Mijn ouders hadden er gisteren pizza gehaald, en die waren erg enthousiast.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2010, 17:30:45 »
Gisteren wilden we (nadat we meer dan 2 uur op bezorgeten hadden gewacht dat niet kwam) bij Portare Via een pizza eten, ik had wel gedacht dat het druk zou zijn, maar het was al wat later, dus we probeerden het toch. Er was wél zitplek, maar ook een rij wachtende buurtbewoners en daardoor meer dan een uur wachttijd.
Dus om de hoek daar bij Teatina terecht gekomen. Da's een gekke zaak! Op de kaart wel een veggie antipasti en veggie primo, geen veggie secundo maar we wilden ook helemaal geen secundo en vlug wat eten. Dit is eigenlijk een zaak waar je komt voor wat uitgebreider eten. Er zaten allemaal stellen, de meesten wat ouder, en bijna niemand zei wat tegen elkaar. De bediening was ook wat vreemd, wel correct maar ook.. stoer ofzo ik weet niet.
De primi waren maar 12 tot 14 euro. Ik at een lasagna (zij noemden het anders maar het was lasagna) met hele lekkere paddestoelen en rucola. Voor 12 euro was die eigenlijk helemaal goed.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2010, 18:59:49 »
Daar ben ik duizend jaar geleden ook een keer geweest, inderdaad, wat een rare zaak is dat...
This is between me and the vegetable!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2010, 09:11:22 »

Van Mangiancora had ik tot net nog nooit gehoord, dus ik weet niet of ze ermee te vergelijken zijn.


Oh dan moet je er zeker een keer heen gaan! Je kan er afhalen maar ze hebben ook een aantal eenvoudige tafels waar je de pizza uit de doos kunt opeten. Verder hebben ze allerlei (gegrilde) groentes, vooral de broccoli-bladeren zijn erg lekker. Verder verkopen ze diverse Italiaanse producten, je kon er eerst ook olijfolie tappen maar dat doen ze nu niet meer. Het zijn ook heel aardige mensen, een stel jonge Italianen (wat de communicatie niet altijd even makkelijk maakt).

Maar goed, on-topic: Binnenkort (28-3) komt de Pure markt weer in park Frankendael. Ik ben er pas een keer geweest maar vond het erg leuk dus ik ga deze keer zeker weer.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #16 Gepost op: 08 april 2010, 05:51:55 »
Gisteren pizza gehaald bij Portare Via. Lekker, maar niet echt goedkoop. Ze melden hoe lang de wachttijd is, dus je kan daar wachten, of later terugkomen. Mijn pizza's zouden met 20 minuten klaar zijn, dus ik heb thuis nog even gezellig een aperitiefje gedronken.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #17 Gepost op: 13 april 2010, 13:51:35 »
Zojuist voor bij de lunch een chocoladebroodje bij Meer gehaald. Die waren altijd erg lekker: knapperig, vers. Dit was het dus duidelijk niet. Wat een teleurstelling. Het zijn andere broodjes dan voorheen, en ze smaken niet supervers. Jammer.

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in de Watergraafsmeer in Amsterdam
« Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2012, 18:34:17 »

Heb je nog tips voor andere eetgelegenheden in watergraafsmeer?

 La Vallade heeft altijd maar 1 menu en ik weet niet zeker of ze dat ook veggie willen maken, ik wil er wel altijd nog een keer heen (tenzij ze dus niet veggie maken).

Ik zat hier afgelopen maandag op een heel fijn terras, en op maandag koken ze dus een full veggie menu! Had dit keer helaas geen tijd om te blijven eten, maar ik wil hier nog wel een keer terug want het menu zag er heerlijk uit.