Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vegetariërs minder last van obesitas!!Geen wonder!

(1/7) > >>

Sedna:
Vegetariërs minder last van obesitas
Ik ben net lid van NVB en lees dat vegetariërs minder last hebben van obesitas en overgewicht. Als ik verder lees denk ik bij me zelf*;
--In heel veel snoep, pudding zit gelatine dus dat laten we staan.
--Nu dacht ik koop toch biologische eieren dus dan doe ik het goed. Lees ik in het boekje van NVB dat nog 25% nog legbatterijen eieren zijn en dat deze eieren vooral word gebruikt in koekjes. Dus ik koop in ieder geval geen koekjes meer waar eieren in zit.
*Geen wonder dat vegetariërs dan niet dik worden ;).

Fynnya:
Veel vegetariërs eten wel koekjes, snoepjes en pudding, omdat er ook genoeg gelatinevrije, eivrije en zelfs 100% plantaardige te vinden zijn (in biowinkels vooral veel) en omdat er aardig wat vegetariërs zijn die wel gelatine eten. Ik heb zelf de indruk (maar ik kan me natuurlijk vergissen) dat de overgrote meerderheid van de vegetariërs wel koek, snoep en pudding eet, en dat de eventuele afwezigheid dit soort producten niet de reden zijn voor een lagere kans op obesitas en overgewicht.

haantje:
Chocola! Chips!

Sedna:
Natuurlijk zijn er genoeg alternatieven. Vegetariër houdt in het niet eten van dode dieren daarbij hoort ook gelatine aangezien het van huid en botten van dode dieren is gemaakt. Maar het kan ook natuurlijk zijn dat je het niet weet. Dat had ik ook aan het begin.

Ik ga nu lekker zelf frambozenpudding maken in plaats die van Mona.

Maar denk eerder dat het komt omdat vegetariërs veel bewuster met hun voedsel om gaat. En wij zullen geen bicmac eten wat meer dan 500 calorieën is.

Fynnya:

--- Citaat van: Sedna op 29 oktober 2011, 14:11:56 ---Natuurlijk zijn er genoeg alternatieven. Vegetariër houdt in het niet eten van dode dieren daarbij hoort ook gelatine aangezien het van huid en botten van dode dieren is gemaakt. Maar het kan ook natuurlijk zijn dat je het niet weet. Dat had ik ook aan het begin.
--- Einde van citaat ---
Over de definitie van vegetariër is veel discussie, in één van de algemeen gangbare gaat het alleen om het niet eten van vlees en vis, niet om het ook vermijden van gelatine. Bij onderzoeken waarbij ze de gezondheid van vegetariërs en niet-vegetariërs vergelijken (en waar dit soort gegevens dus vandaan komen), gebruiken ze volgens mij meestal die definitie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie