Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Mens en dier, en onze vreemde relatie
lieve lijn:
Maar volgens deze "conclusie" zijn katten, honden en fretten dus echte huisdieren. Maar muizen en ratten wonen ook graag bij ons en duiven ook :P maar dat zijn ook geen huisdieren toch??
Je begrijpt wel dat ik nu advocaat van de duivel speel hè? :angel:
fem fatale:
Ik weet niet of muizen, ratten en duiven geen huisdieren zijn. Ik vind ze niet leuk, maar dat is vast het criterium niet.
chantalv80:
Tja...en het varken dan?
jol:
--- Citaat van: lieve lijn op 03 april 2013, 23:00:29 ---Maar volgens deze "conclusie" zijn katten, honden en fretten dus echte huisdieren. Maar muizen en ratten wonen ook graag bij ons en duiven ook :P maar dat zijn ook geen huisdieren toch??
Je begrijpt wel dat ik nu advocaat van de duivel speel hè? :angel:
--- Einde van citaat ---
--- Citaat van: fem fatale op 03 april 2013, 23:08:11 ---Ik weet niet of muizen, ratten en duiven geen huisdieren zijn. Ik vind ze niet leuk, maar dat is vast het criterium niet.
--- Einde van citaat ---
--- Citaat van: chantalv80 op 04 april 2013, 12:04:07 ---Tja...en het varken dan?
--- Einde van citaat ---
de definitie van Wikipedia komt overeen met wat ik ooit leerde. Frappant is daarin dat niet het dier (vrijwillig bij de mens wonen, niet zonder mensen kunnen overleven) maar het profijt dat mensen van de dieren kunnen hebben bepalend is voor de huisdierenstatus van een soort. Er was natuurlijk ook een tijd dat ook vee in veel gevallen in hetzelfde huis woonde als de boer(in), soms zelfs in dezelfde kamer.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie