Vegatopia Forum

TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stacfi

TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Gepost op: 28 november 2011, 02:42:14 »
Hoi allemaal,

Ik ben volkomen nieuw hier, maar heb gedurende de afgelopen jaren
meerdere malen meegelezen en hier super goede tips gevonden. Dus
vond ik het eens tijd om er zelf eentje te delen.

Gisteren stuitte ik met mijn vrouw op een 100% vegan restaurant in hartje
Amsterdam. In de eerste instantie kwam het een beetje TE 'do-it-yourself' over.
Het interieur bestaat bijvoorbeeld uit van alles en nog wat en buiten staan een
aantal met de hand gemaakte en geschreven borden.

Na binnenkomst was ik echter al snel overtuigd. De eigenaar, Swizaba, kookt
alles zelf maar is super gastvrij en geeft je ook individueel de aandacht.
Hoewel het vrij klein is zijn er volgens mij 3 a 4 tafels, waarvan één grotere tafel
waar je met een man of 8 aan kunt zitten.

Het belangrijkste is uiteraard het eten. Het menu is heel uitgebreid en is een
beetje een mix van oosters en carribisch. Een greep uit het menu:
curry, tempuras, japanse noodles, verschillende salades, tofu sandwiches, burgers en een soep v/d dag.
De gemiddelde prijs ligt rond de 5-6 euro per gerecht en het eten is verrukkelijk.
Ik had zelf in de eerste instantie een vega burger (wat een soort mix van tofu en groenten was) en
heb daarna nog een aantal andere gerechten geprobeerd aangezien het zo lekker was.

Het zit een beetje verstopt maar bevindt zich op de Sint Jacobstraat 19hs en is alle dagen behalve
maandag open van 11 tot 22.

Ik ben zelf naast vegetariër ook lactose intolerant en een echt veganistisch restaurant
is daarom dan ook mooi meegenomen. Vooral als het zich dan ook nog in het centrum bevindt.
Ik vond het in ieder geval ontzettend fijn om niet constant aanpassingen op het bestaande
menu door te moeten geven  :P

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2012, 11:03:25 »
Ik las een aantal erg slechte reviews over dit restaurant.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #3 Gepost op: 03 juni 2012, 11:40:30 »
Hm wat vonden ze niet goed?
Ik ben er nog niet geweest.
,,,,فلافل

Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #4 Gepost op: 03 juni 2012, 12:00:41 »
De naam waarschijnlijk? Die is meer dan verschrikkelijk.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #5 Gepost op: 03 juni 2012, 12:11:51 »
Ik ga het even opzoeken.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #6 Gepost op: 03 juni 2012, 12:14:15 »
Citaat
Nou, ik ben afgelopen zaterdag samen met mijn vriendin ook bij Terra Zen gegeten en het was drie keer niks!  Ik was er zelfs een beetje verdrietig over; Ik had lang gespaard voor dit dagje uit en voor mij is uit eten gaan heel bijzonder, want ik doe dit bijna nooit wegens chronisch veuls te weinig geld.
Ze waren heel aardig hoor, maar van 4 sperziebonen, een theelepel geraspte wortel en een sliertje kool word ik niet echt blij. We kregen deze gigantische hoeveelheid samen met een schep rijst, een tahoeprutje, tempé en iets vegachickenstyle achtigs. En dat terwijl we van te voren wel drie keer hadden gevraagd om a lot of vegetables..... en dat kwam helemaal goed volgens die man...... Dus ik weer naar hem toe: 'Graag wat meer groenten, want dit is wel heeeel erg weinig', kregen we er nog een beetje gewokte spinazie bij....
Rekende hij ons bij het betalen ook nog eens €35,-! Terwijl de gerechten op de kaart bijna allemaal ver beneden de €10,- waren.... nu ja zeg! Dat hebben we dus ook niet betaald....€25,- wilde hij er uiteindelijk voor hebben en dat hebben we maar gedaan, ook al vonden dat ook te veel.
Heb hem maar verteld, dat als hij wilt dat dit eetcafeetje goed gaat lopen, hij toch écht wat aan de inhoud van zijn maaltijden moet veranderen....pffffttt 'A good balanced meal' noemde hij het..... Ammehoela!

en

Citaat
Hoi, ik ben er ook geweest na een paar enthousiaste verhalen te hebben gelezen. Maar helaas viel het ook ons tegen. Het een beetje smoezelig en vond ik het er niet erg prettig zitten. Het gerecht dat ik had was niet zo heel bijzonder: rijst, met een heel klein beetje groenten en iets van tofu. Mijn tafelgenoot had gefrituurde groenten en die gingen wel. Maar ik vond het vooral geen restaurant waar je naartoe gaat om fijn te eten met elkaar. Dus voor mij hoeft het ook niet meer.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #7 Gepost op: 03 juni 2012, 12:24:15 »
Jammer zeg.
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.901
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #8 Gepost op: 03 juni 2012, 13:36:01 »
Vegatopia en de blije koe zijn wel positief (al kan het zijn dat de eigenaar een grote familie heeft).

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #9 Gepost op: 03 juni 2012, 14:02:26 »
De reacties zijn erg wisselend wat ik hoor. Over het eten maar ook over de bediening.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #10 Gepost op: 03 juni 2012, 19:58:31 »
Vegatopia en de blije koe zijn wel positief (al kan het zijn dat de eigenaar een grote familie heeft).

Happy cow recensies van restaurants in A'dam vertrouw ik sowieso niet. Ik vermoed dat 90% van de mensen die schrijven dat ze in een dergelijke plek "the best vegan meal ever!" hebben gehad vlak daarvoor een bezoekje hebben gebracht aan een coffeeshop.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:TerraZen Centre - Amsterdam (vegan)
« Reactie #11 Gepost op: 03 juni 2012, 23:43:01 »
 ;D