Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?

<< < (19/19)

Sven:
Schrijf eens gedurende 2-3 weken in alle eerlijkheid op wat en wanneer je eet en ga daarmee naar je huisarts of een diƫtist. Dit is de beste basis voor een goede analyse.

lieve lijn:
de verwijzing die je van de huisarts krijgt is naar een dietiste. Dat de huisarts meestal wel een dietist weet is leuk voor hem. Je mag naar elke dietiste die je wilt (zolang je aan de voorwaarden van je zorgverzekeraar voldoet, in de meeste gevallen; gecontracteerd) maar je kan dus zoeken op dietisten die wel ervaring hebben met veganistisch eten.

Poek:
Mogelijk spreekt dit je aan sanshine?

www.natuurdietisten.nl

Of wellicht deze:

http://www.vegetariers.nl/voeding/veelgestelde-vragen/voedingsconsulenten-en-dietisten-in-nederland

Ed Raket:

--- Citaat van: sanshine op 19 februari 2013, 11:36:59 ---
De dietiste/gewichtsconsulente: tja heb zelf de opleiding..dus ik weet hoe het zit. ook ben ik er al meerder malen geweest maar de voedingscentrum richtlijnen werken niet echt in mijn voordeel... ik kwam alleen maar aan

ik weet het allemaal niet zo goed meer.. balen!!

--- Einde van citaat ---

Het feit dat je zelf de opleiding hebt gedaan, helpt niet zo veel hoor... je kan jezelf niet objectief beoordelen en veel van je eigen "gewoonte dingen" heb je zelf geen erg in  ;) Dit geld voor al onze menselijke gedragingen en ook het eetpatroon. Zorg zoals al eerder genoemd dat je voldoende blijft eten en voldoende afwisselt, ik merk dat o.a. de afwisseling van voedingstoffen zorgt voor een goede verbranding. En zoek niet in extremen! Je hebt de meest absurde voedingsschema's om af te vallen, en al zouden ze al werken dan houd je die toch niet langdurig vol en val je weer terug... experimenteer met de samenstelling van je maaltijden en zorg voor voldoende en afwisselende ingrediĆ«nten, dat is het beste advies wat ik je vanuit mijn ervaringen kan geven. Succes!

sanshine:
zo poosje geleden. heb even wat dingen aangepakt: bij huisarts geweest: die wil mij niet helpen want ben niet te dik (vind hij dus) ik zit inderdaad nog onder de grens van vijventwintig. maar daar moet ik hard aan trekken om dat zo te houden, doe ik een maand weinig aan sport en ik eet ik eens wat slechts, dan zit ik er zo boven hoor!!
Ook bij de homeopaat geweest, dus even afwachten of dat helpen gaat.

ik ben trouwens 33, 1.64.66 kilo

duss...

nu gewoon maar door: groente en fruit zijn mijn hoofdgerecht van de dag. en voor de rest lekker varieeren. en veel sporten!
ik zie wel wat er gebeurd, want echt verder komen doe ik op dit moment niet.

toch erg bedankt!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie