Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Afvallen lukt totaal niet..wie helpt mij?
sanshine:
beste allemaal,
Ben pas net lid geworden maar kwam wel al heel veel op de site..
Ik heb een probleem, zal t niet heel lang proberen te maken..is saai namelijk...al jaar lang probeer ik af te vallen, het is weleens gelukt. (met KH arm eten en ook weleens met een flink eiwit dieet) Maar ik zie dat eigenlijk niet meer zo zitten. Omdat ik dan veel eiwit moet eten. ik houd daar eigenlijk niet zo van en ik wordt er stresserig van.. en weet je, ik kwam toch weer aan na het dieet(en nee ik ging neit keihard snoepen enzo, at wel weer brood..bak mijn eigen speltbrood)
Afgelopen jaren lukt het dus niet meer. Wat ik ook probeer.
Afgelopen tijd eet ik gewoon veel plantaardig.
Zag er gisteren bijvoorbeeld zo uit:
vers geperst groentensap (wortel, spinazie en bleekselderij)
daarna 2 speltrijstwafels met amandelpasta
water en 2 koffie
tussendoor at ik een appel en een klein handje noten.
thee (kruiden) en water
Als lunch at ik 2 zelfgebakken speltboterhammen, 1 met gekookt ei en 1 met roomboter en avocado
daarbij dronk ik een kom soep (prei,flespompoen, pastinaak soep)
tussendoor een 'koekje' (zelfgemaakt van: haver en boekweit, esdoornsiroop, cacao en rozijnen)
en een halve banaan.
savonds: salade van venkel, spinazie en geitenkaas (ook wat olijfolie en citroensap)
een gehaktbal van de vegetarische slager en wat uinoa
savonds heb ik nog een paar wortels weg gekauwd met wat pindakaas erop..
wat doe ik toch verkeerd?
ik fiets veel, wandel met de hond, doe aan poweryoga. soms loop ik hard (misschien kan ik dat nog wat vaker gaan doen)
ik drink wel regelmatig een wijntje..dat dan toch laten staan?
ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen??
bedankt alvast!!
bambi:
Wat ik wel zie, maar Hizi moet me maar corrigeren: amandelpasta, noten, avocado, geitenkaas, pindakaas. Dat is allemaal wel behoorlijk vet. Maar ik heb geen idee hoor, misschien moet dat wel in een tamelijk vegan dieet. Het zijn wel produkten waar ik persoonlijk mee oppas, net als de wijn.
Zelf sport ik nu al maanden zo'n vier keer per week zonder afvallen. Als je lekker blijft eten, blijkt er niet tegenaan te sporten. ;)
greet:
Wat is regelmatig een wijntje?
Hoe groot snij je de zelfgemaakte boterhammen? Hoe dik beleg je ze?
Is dat wat je altijd eet, of at je nu anders omdat je erop let? Hoe groot zijn je porties? En de porties kaas, hoe groot zijn die?
greet:
Om eens over na te denken...
http://www.wijvallenaf.nl/CalorieenTabel/Bier-Wijn.html
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: bambi op 13 januari 2012, 13:28:59 ---Wat ik wel zie, maar Hizi moet me maar corrigeren: amandelpasta, noten, avocado, geitenkaas, pindakaas. Dat is allemaal wel behoorlijk vet.
--- Einde van citaat ---
Dat vet zie ik niet als een probleem, maar ik vind wel dat je relatief weinig goede eiwitten binnenkrijgt (hier ei, geitenkaas, quinoa).
Het beste kun je je voeding een poos zeer secuur bijhouden in een dieetdagboek, zoals deze: http://cronometer.com/download/ en dan kijken hoe je uitkomt met je kcal en je macronutrienten (vetten, eiwitten en koolhydraten).
Waarom werd je stresserig van je low carb dieet?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie