Vegatopia Forum

Tunis

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tunis
« Gepost op: 19 juli 2012, 22:31:59 »
Wie heeft er ervaring met vegetarisch eten in Tunis? Ik mag er deze herfst 2 weken werken.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Tunis
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2012, 21:05:17 »
Nee, op het forum is er niet echt eerder over gesproken, behalve iemand die er niet zo lekker at, maar dat is al wat langer terug.
En zelfs Happy Cow heeft er weinig info over, alleen op hun forum http://www.happycow.net/forum/travel/view_topic.php?id=84 een klein beetje.
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Tunis
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2012, 09:01:42 »
Stap eens binnen bij een Marokaans restaurant en vraag eens wat over het vegetarisme  ( نباتي ) in Marokko/Tunis.

Ze zullen je vast wel informatie kunnen geven.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2012, 09:04:09 door @rno »
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Re:Tunis
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2012, 19:43:25 »
Ik heb mijn vegetarisme aan mijn Tunesische gastheer bekend gemaakt. Ik ben benieuwd nar zijn reactie. Verder heb ik de indruk dat er nogal wat italiaans achtioge restaurants zijn. Hopelijk genoeg om 2 weken plezierig te overleven.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Tunis
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2012, 08:40:57 »
Ik heb mijn vegetarisme aan mijn Tunesische gastheer bekend gemaakt. Ik ben benieuwd nar zijn reactie. Verder heb ik de indruk dat er nogal wat italiaans achtioge restaurants zijn. Hopelijk genoeg om 2 weken plezierig te overleven.

Succes, leuk als je achteraf wilt laten weten of het goed lukte, dan hebben toekomstige veggie bezoekers aan Tunis er ook weer wat aan  :)
,,,,فلافل

Re:Tunis
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2012, 22:33:44 »
Terug uit Tunis. Het vegetarisch eten ging prima, maar:
Ibis hotel bleek een vegetarische wokschotel op menu te hebben staan. Die was prima. De stad Tunis ingelopen: er zijn veel italiaanse restaurants en daar was van alles mogelijk, ook een Indiaas en dat was natuurlijk ook prima. Maar als ik zelf de stad in ging dan bleken de Tunesische restaurants er problemen mee te hebben, soms kwam men er met een ommelet met friet en sla uit. Als ik echter met de baas van t bedrijfje 'waar ik werkte op stap ging, dan bleek hij ten eerste zaken te bezoeken waar ook vegetarische gerechten op het menu stonden, of hij gaf de ober/keuken wat aanwijzingen welke gangen ze voor mij konden maken. Het duurde iets langer maar het was dan prima. Op het werk heeft de secretaresse zich erop gestort en maakte elke lunch voor mij thuis zeer uitgebreid vegetarisch, wat ik zelf, en vaak met de anderen at. Het was allemaal erg lekker. De klapper werd het afscheids eten in een echt Tunesisch tentje vlak bij het meer waar de basis een oud historisch havenwerkers (veganistische !) maaltijd bleek te ijn. Je kunt er  nu ook vlees bij nemen, maar veggie was geen enkel probleem: Lablaabi, volgens het groot Arabisch kookboek een veganistisch gerecht voor de havenwerkers.