Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Natriumarme produkten

<< < (4/5) > >>

Aphyna:
Dat snap ik, uiteindelijk moet er natuurlijk veel meer af, en uiteindelijk is 6 kilo nog beter dan 3 kilo, etc etc.
Maar ik zit bij mijn studie net midden in een blok over hart en vaten, en er is heel concreet gezegd dat (bij overgewicht) enkele kilo's gewichtsverlies al effect heeft. Niet een heel dramatisch effect, maar een meetbaar effect.

Dus het is niet zo ontmoedigend als: 'OF alle 35 kilo's moeten eraf, OF je kan er net zo goed niet aan beginnen', dat wil ik ermee zeggen eigenlijk. Letterlijk elke kilo telt. Als je je bloeddruk snel ietsje omlaag wil bijstellen, heb je meer succes met 3-4 kilo gewichtsverlies dan met maandenlang natriumarme producten kopen.

Overigens is het ook zaak niet alleen je inname van natrium te beperken, maar ook voldoende kalium te eten - vooral de verhouding tussen de twee mineralen is van belang. Je kan zo op google vinden welke voedingsmiddelen veel kalium bevatten :)

Antoinette:
wie zégt er dat er iets af moet????
bovendien als de nieren niet voldoende werken kan er juist kalium overschot in het lichaam ontstaan, zo simpel is het dus niet
geen idee wat voor studie jij doet, maar succes er mee

Aphyna:
Hmm... Ik ga maar even in op de ondertoon 'bemoei je er niet mee', want dat is geloof ik wat je eigenlijk zegt met je aanvallende reactie. En dáár heb je wel gelijk in, ik had me er ook niet mee moeten bemoeien.

chantalv80:

--- Citaat van: Antoinette op 05 december 2012, 13:22:55 ---wie zégt er dat er iets af moet????
--- Einde van citaat ---

--- Citaat van: Antoinette op 05 december 2012, 11:47:03 ---
ik moet wel 'iets' meer kwijt dan 3 kilo dus dat gaat echt niet helpen

--- Einde van citaat ---

:-*

Antoinette:
ik ben niet aanvallend, want als ik iets niet wil, zeg ik dat direct en duidelijk
tenslotte ken je mijn achtergrond niet
dus als jij dat zo voelt, is dat jouw probleem

wat mij betreft kan dit topic gesloten worden want ik heb vanaf de start geen eye-openers gelezen, ik doe er dus verder niets mee

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie