Vegatopia Forum

Boodschappen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Boodschappen
« Reactie #40 Gepost op: 23 augustus 2018, 14:14:54 »
Yay! Hoeveel wachtverzachters heb je inmiddels verzameld?  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen
« Reactie #41 Gepost op: 23 augustus 2018, 20:57:38 »
Oh dat is dan nog best snel gegaan. Wij staan nu op 1731, ben benieuwd hoe lang het nog duurt. En of het me echt bevalt om daar te bestellen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Boodschappen
« Reactie #42 Gepost op: 25 augustus 2018, 08:15:09 »
Oh dat is dan nog best snel gegaan. Wij staan nu op 1731, ben benieuwd hoe lang het nog duurt. En of het me echt bevalt om daar te bestellen.

Laatste stapje wel ja! Maar verder ruim 4 maand. Ach ja, ik heb inmiddels wel 5 wachtverzachters  ;D

Ga nog niet zo snel bestellen, want we hebben nog een gratis bezorgbundel van AH. Maar daarna denk ik wel.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Boodschappen
« Reactie #43 Gepost op: 25 augustus 2018, 12:17:04 »
5 wachtverzachters is lekker  :D
Ik had ook nog een bezorgbundel lopen, maar het was toch voordeliger om over te stappen op Picnic, omdat de boodschappen daar goedkoper zijn, en het voordeel van veel vaker kunnen bestellen door het lagere minimum bestelbedrag was voor mij ook erg groot. Doorgaan met bestellen bij AH had me alleen maar geld gekost, ondanks de bezorgbundel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Boodschappen
« Reactie #44 Gepost op: 25 augustus 2018, 15:56:37 »
De bezorgbundel kregen we gratis en tijdelijk kun je ook voor minimum van 50 euro bestellen bij AH op sommige dagen. Maar 70 euro haal ik eigenlijk altijd wel. (Meestal rond 80 a 100 per keer) Met 2 personen valt het ook wel mee voor weekboodschappen.

O, het waren er trouwens 6, maar ik heb er per ongeluk 1 uit de winkelpand gemieterd. Even achteraan mailen :). Dan misschien eens proberen.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2018, 15:59:21 door LL de Ling »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Boodschappen
« Reactie #45 Gepost op: 11 september 2018, 20:24:38 »
Afgelopen donderdag was het dan zover! De eerste bestelling. Overigens hoefde ik zelf nog niet zo nodig, maar Picnic begon te dreigen dat de wachtverzachters dan zouden vervallen en tja dat willen we niet. ;)

Goed, mandje gevuld met vanalles en afgerekend. Donderdag kregen we mooi bericht dat het wagentje onderweg was. Spannend joh! Even later: "De bezorger staat voor de deur!" Ik: "wist dat die karretjes klein waren, maar ik zie niks". Na een tijdje heb ik er achteraan geappt. Snel antwoord dat de bezorger waarschijnlijk per ongeluk op de "bezorgknop" had gedrukt. Vijf minuten later was hij er. Prima verder hoor.
« Laatst bewerkt op: 20 september 2018, 20:44:49 door LL de Ling »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Boodschappen
« Reactie #46 Gepost op: 11 september 2018, 23:55:01 »
Ik heb ook maar weer eens bij Picnic besteld, morgen tussen zes en zeven worden de boodschappen bezorgd. Echt goedkoper dan de AH is Picnic niet en een aantal producten is ook gewoon duurder, in ieder geval wat betreft de (basis-)dingen die ik zoal koop.  Puur qua tijd is het ook niet echt een besparing, ook omdat ik op de terugweg van het werk praktisch langs een AH fiets en er de weg nu goed ken. Vrij vergelijkbaar dus. Misschien dat AH me deze week mist en een paar leuke persoonlijke bonusaanbiedingen voor me bedenkt  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Boodschappen
« Reactie #47 Gepost op: 12 september 2018, 11:01:38 »
Mooi dat het soepel verlopen is LL!

Interessant dat het bij jou niet goedkoper is Eelco, ik ben dit jaar zo'n 25 - 35 euro per maand minder kwijt aan boodschappen dan toen ik bij AH online bestelde, dat scheelt toch behoorlijk. Ik heb nog niets gevonden dat duurder is dan bij AH (bonus aanbiedingen uitgezonderd). Maar ik doe dan ook al mijn boodschappen op 1 online plek.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Boodschappen
« Reactie #48 Gepost op: 12 september 2018, 12:33:56 »
Interessant dat het bij jou niet goedkoper is Eelco, ik ben dit jaar zo'n 25 - 35 euro per maand minder kwijt aan boodschappen dan toen ik bij AH online bestelde, dat scheelt toch behoorlijk. Ik heb nog niets gevonden dat duurder is dan bij AH (bonus aanbiedingen uitgezonderd). Maar ik doe dan ook al mijn boodschappen op 1 online plek.
Een poosje geleden was huismerk olijfolie bij Picnic ca. 40 cent duurder dan bij de AH, maar ondertussen kost een fles AH Basic olijfolie ook 4,99. En dan heb je nog wat producten als tahin: bij de AH kun je het relatief goedkope merk Sebahat kopen (waar niets mis is), bij de Picnic alleen het iets duurdere Bio Today (met 2.45 euro dan wel weer goedkoper dan bij de AH, waar de Bio Today 2.59 kost). A-merken zijn bij Picnic wel altijd goedkoper - al is het dan weer goedkoper om bij de AH een kilopot Calvé pindakaas te kopen dan de pot van 650 gram bij de Picnic (die de kilopotten niet verkoopt). En zo kom ik vrijwel altijd op ongeveer hetzelfde bedrag uit, geloof ik.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen
« Reactie #49 Gepost op: 14 september 2018, 09:36:28 »
Ik mag nu ook bestellen, het ging opeens heel snel. Ik heb alleen nog geen idee wat ik ga bestellen. Ik ben er zo aan gewend om dagelijks even boodschappen te doen, dit vergt planning enzo, daar ben ik helemaal niet goed in.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Boodschappen
« Reactie #50 Gepost op: 14 september 2018, 10:43:49 »
:) Wil je een kortingscode voor 5 euro korting?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re: Boodschappen
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2018, 22:06:55 »
Ah dat zou wel fijn zijn! Kun je hem zelf niet gebruiken dan?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Boodschappen
« Reactie #52 Gepost op: 17 september 2018, 16:56:55 »
Ah dat zou wel fijn zijn! Kun je hem zelf niet gebruiken dan?

Het is een link waarmee je je aanmeldt en we allebei korting krijgen :). Maar zo te zien kun je dat dus alleen gebruiken als je je nog niet aangemeld hebt. En dat heb je natuurlijk al.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Boodschappen
« Reactie #53 Gepost op: 17 december 2018, 11:08:29 »
Een kritisch artikel over de arbeidsomstandigheden bij Picnic
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Boodschappen
« Reactie #54 Gepost op: 17 december 2018, 12:31:15 »
Citaat
In een reactie stelt Picnic dat het bedrijf geen supermarkt is

Eh? Ondertussen gebruiken ze wel honderdduizend keer dat woord in advertenties en op de website...
« Laatst bewerkt op: 17 december 2018, 12:33:19 door Poek »

Aiko

Re: Boodschappen
« Reactie #55 Gepost op: 17 december 2018, 12:36:43 »
Picnic de 'supermarkt'? Daar had ik nog nooit van gehoord. Dus iets anders dan de Picnic van de thee?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Boodschappen
« Reactie #56 Gepost op: 17 december 2018, 13:58:58 »
Picnic de 'supermarkt'? Daar had ik nog nooit van gehoord. Dus iets anders dan de Picnic van de thee?

Ja het is een online boodschappendienst (heeft inderdaad niets met Pickwick van de thee te maken) waar het in dit draadje een tijdje terug over ging, vandaar dat ik de link even postte  :)
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Boodschappen
« Reactie #57 Gepost op: 17 december 2018, 14:00:03 »
Citaat
In een reactie stelt Picnic dat het bedrijf geen supermarkt is

Eh? Ondertussen gebruiken ze wel honderdduizend keer dat woord in advertenties en op de website...

Dat is inderdaad opmerkelijk.
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Boodschappen
« Reactie #58 Gepost op: 17 december 2018, 15:45:30 »
Maar wel jammer. Het concept is mooi, maar als het klopt dat ze hun werknemers uitbuiten voelt het toch minder goed.

Aiko

Re: Boodschappen
« Reactie #59 Gepost op: 17 december 2018, 17:23:33 »
Picnic de 'supermarkt'? Daar had ik nog nooit van gehoord. Dus iets anders dan de Picnic van de thee?

Ja het is een online boodschappendienst (heeft inderdaad niets met Pickwick van de thee te maken) waar het in dit draadje een tijdje terug over ging, vandaar dat ik de link even postte  :)

Oja. Pickwick. Sorry. Ik ontwijk reclame's als de pest. Dus na zoveel jaar geen 'echte' reclame gezien te hebben beginnen de namen / merken te vervagen. Eigenlijk moet ik daar juist geen sorry voor zeggen, zeg!