Vegatopia Forum

Moskou

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Moskou
« Reactie #20 Gepost op: 27 december 2009, 12:54:12 »
Nee, maar is bijna veertig uur in een trein zitten leuk? Ik zou in ieder geval niet in de winter gaan.

Met een laptop + genoeg films goed te doen hoor. ;)
Maar je kan natuurlijk ook wel op bepaalde plekken eruit en paar dagen doorbrengen of 1 dag en dan weer door. ;)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moskou
« Reactie #21 Gepost op: 27 december 2009, 12:57:19 »
Nee, maar is bijna veertig uur in een trein zitten leuk? Ik zou in ieder geval niet in de winter gaan.
Met een laptop + genoeg films goed te doen hoor. ;)
Maar je kan natuurlijk ook wel op bepaalde plekken eruit en paar dagen doorbrengen of 1 dag en dan weer door. ;)

Met wat boeken en een raam naar buiten.

Krijg een groot Before Sunrise gevoel, kent iemand die film?


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moskou
« Reactie #22 Gepost op: 27 december 2009, 13:50:56 »
Wil je nog verder: enkele jaren geleden had Djoser reizen een treinreis naar Tokio! Dus Transsiberië Express, Transmongolië Express, stukje China, met de boot naar Japan en dan met de trein door Japan naar Tokio.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Moskou
« Reactie #23 Gepost op: 27 december 2009, 13:55:46 »
Klinkt ook leuk :-) Hoe lang duurt zo een reis? :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moskou
« Reactie #24 Gepost op: 27 december 2009, 13:58:39 »
Klinkt ook leuk :-) Hoe lang duurt zo een reis? :)

Ik dacht 3 weken, en dan met het vliegtuig weer terug.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Moskou
« Reactie #25 Gepost op: 28 december 2009, 09:02:08 »
Veganistisch lijkt me behoorlijk lastig in de trein als je zelf geen eten mee neemt, verder in Rusland lijkt het me ook lastig in de afgelegen gebieden. Zelfs met een vegan paspoort lijkt het me geen garantie dat ze hebben wat jij wilt, ik heb gehoord dat het aanbod redelijk beperkt is. Als je doorreist naar China zal er geen groot probleem zijn, ook niet in de afgelegen gebieden, maar de kans dat er ergens dierlijk vet in zit is wel aanwezig.

Tip: lange afstands-treinen in Rusland en China zijn alleen leuk als je genoeg geld neerlegt voor een goede slaapcoupe. Klink erg onavontuurlijk, maar tussen de gewone mensen met een goedkoop kaartje is een absolute afrader, heel vaak veel meer mensen dan zitplaatsen, je doet geen oog dicht en loopt grote kans gerold te worden.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moskou
« Reactie #26 Gepost op: 28 december 2009, 23:49:54 »
Vegan paspoort?

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Moskou
« Reactie #27 Gepost op: 29 december 2009, 08:53:01 »
Lijkt mij ook een mooie reis. Zit zelf serieus te denken over een ritje Trans Siberië express of Trans Mongolië express. En weer terug.

Wil dat ook graag een keer doen.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Moskou
« Reactie #28 Gepost op: 29 december 2009, 09:25:37 »
Mijn vriend gaat in mei weer een week naar Rusland, is daar al vaker geweest. Hij heeft daar wat connecties, ik kan hem vragen of hij iets weet en anders, een van die jongens die meegaat is vegetarier, die heeft daar allicht vorig jaar ook kunnen eten :)
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Moskou
« Reactie #29 Gepost op: 09 januari 2010, 21:01:07 »
Ik zie steeds een trein richting moskou. Lijkt me weleens leuk om heen te gaan.

De Volkskrant heeft dit weekend een speciale bijlage over lange treinreizen. Onder andere Utrecht-Istanbul in twee dagen :)

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Moskou
« Reactie #30 Gepost op: 12 januari 2010, 00:12:38 »
Mijn vriend gaat in mei weer een week naar Rusland, is daar al vaker geweest. Hij heeft daar wat connecties, ik kan hem vragen of hij iets weet en anders, een van die jongens die meegaat is vegetarier, die heeft daar allicht vorig jaar ook kunnen eten :)

De ouders van W.'s pseudobroer ( als uitwisselingsscholier uit Rusland bij W.'s ouders belandt en dat was zo leuk dat ze die jongen de rest van zijn vervolgstudie ook in huis hebben gehouden) eten ook vegetarisch, of in ieder geval de moeder. Het is dus mogelijk, maar ik denk wel dat je zelf de nodige dingetjes mee moet nemen.
Life isnīt about waiting for the storm to pass..
itīs about getting out there and dancing in the rain

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moskou
« Reactie #31 Gepost op: 12 januari 2010, 02:21:15 »
Mijn vriend gaat in mei weer een week naar Rusland, is daar al vaker geweest. Hij heeft daar wat connecties, ik kan hem vragen of hij iets weet en anders, een van die jongens die meegaat is vegetarier, die heeft daar allicht vorig jaar ook kunnen eten :)

De ouders van W.'s pseudobroer ( als uitwisselingsscholier uit Rusland bij W.'s ouders belandt en dat was zo leuk dat ze die jongen de rest van zijn vervolgstudie ook in huis hebben gehouden) eten ook vegetarisch, of in ieder geval de moeder. Het is dus mogelijk, maar ik denk wel dat je zelf de nodige dingetjes mee moet nemen.

Bijzonder, weet je ook waarom?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moskou
« Reactie #32 Gepost op: 03 februari 2010, 17:11:31 »
Ik zag net op Hyves dat het hostel van de oom van mijn buurmeisje hostel vh jaar 2009 is geworden.
Wie dus interesse heeft in een hostel in Moskou waar ze nederlands spreken: http://www.hostel-moscow.com/

Vegatopia

[Koken] Vegetarisch Moskou
« Reactie #33 Gepost op: 02 mei 2017, 13:01:38 »
Vegetarisch Moskou

Het lijkt een hele uitdaging: vegetarisch eten in Moskou. Ten eerste omdat veel mensen denken dat Russen nog steeds beren schieten voor hun avondmaal, waarna ze dit berenvlees met zelfgestookte vodka wegspoelen. Verder zijn er nauwelijks reisgidsen over Moskou, laat staan met tips voor vegetarisch eten. Het is dus zaak de mogelijkheden ter plekke te ontdekken. Maar probeer dat maar eens met een menukaart in het cyrillisch ... Het vegetarisch aanbod blijkt gelukkig prima! Dit artikel staat daarom bomvol tips: uiteenlopend van een toprestaurant op grote hoogte tot een snelle hap op straat (om snel weer verder te kunnen om die prachtige stad te ontdekken!).

Source: Vegetarisch Moskou