Vegatopia Forum

Sudan

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sudan
« Gepost op: 20 november 2012, 12:45:04 »
Wie heeft er ervaring met vegetarisch eten in Khartoum? Ik heb een uitnodiging om daar 10 dagen ontwikkelignswerk te komen doen en ben geboren vegetarier.

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Sudan
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2012, 16:50:53 »
Geen ervaring maar ik wil je wel alvast veel succes wensen!  :)
Want a sugarcube?

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Sudan
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2012, 17:00:25 »
Geboren nog wel, wauw.

Ben er zelf niet geweest, maar het is een stad waar toeristen komen. De obligate pizza en pasta (Eritrese invloed misschien ook?) zullen er vast wel te krijgen zijn. Buurland Ethiopie staat bekend om vegetarische gerechten en er zijn ook aardig wat Arabische en zelfs Indiers dacht ik. Die laatste wordt door Tannoor Inn vertegenwoordigd en die zou vegetarisch eten hebben. Misschien moet je creatief doen met bijgerechten, maar het lijkt niet alsof je in 10 dagen echt zal hoeven te verhongeren. De vraag is misschien meer wat voor budget je (over) hebt...

Als je gaat, is het natuurlijk leuk als je naderhand hier weer even post ;)

In ieder geval succes!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Sudan
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2013, 19:28:09 »
Etiopie is wel prima & makkelijk voor Vegas (gewoon naar Fasting food zonder vis vragen, dat is meestal voldoende), maar ik denk dat de soedaanse keuken toch heel anders is (of: etiopische keuken verschilt van de andere afrikaanse keukens ..) - maar in Khartoum zelfs zal er makkelijk iets vegetarisches te vinden zijn, da ben ik wel zeker van ...

Re:Sudan
« Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2013, 09:37:36 »
Weer terug in de kou. Het project bleek in de Sahara te liggen, 400 km ten Noorden van Khartoum, vlak bij de dam.
In Khartoum prima vegetarisch gegeten, maar elke keer duidelijk uitgelegd: geen vlees en vis, geen gevogelte, en dan maakten ze wat met rijst, tomaat, bonen. In de Sahara 2 weken eentonig gegeten: men eet 2 keer per dag: om 11 uur en aan het eind van de middag.
Ik was er te gast, voor mij werd het s'morgens brood, met slaatje van komkommer, tomaat, paprika en wortel ,et 3 gekookte eieren. De andere maaltijd, rijst, met zelfde slaatje en een saus van tomaten, soms met bonen en altijd brood. Steeds koffie of thee na. Hier 2 weken op geleefd en niet afgevallen.
Toen ik na 10 dagen (40graden!) moe begon te worden extra voedingsmineralen genomen en had weer de oude vitaliteit.
In Khartoum nog een keer bij Indier prima gegeten.
Fantastisch ervaring geweest, pyramiden, ouder dan Egypte, nergens problemen gehad, maar wel steeds vermeld dat ik vegetarier was. Men heeft zelf niet veel.