Vegatopia Forum

Winterberg (Dtl)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Winterberg (Dtl)
« Gepost op: 20 januari 2013, 12:33:20 »
Ik heb heel veel zin in skiën en de afgelopen jaren deed ik dat ook iedere kerstvakantie in Oostenrijk. Nu is Winterberg als optie naar voren gekomen. Vier uur rijden, voldoende rode pistes om wat leuke tochtjes te maken, zo lijkt het.

Is dat wat? En wat is dan een prettige plek om te verblijven? Ik zit liever in een Gasthof dan in een tiptop-deluxe hotel.
Iemand ervaring, tips?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2013, 13:12:52 »
Winterberg, leuk, deden wij een paar jaar geleden ook... Wij bleven een verlengd weekend in het 'hof van Holland', een sympathiek pensionnetje op 15 minuten van Winterberg en ook van Willingen.
Je moet wel een beetje uitkijken, want het is er niet zo heel erg groot. Zelfs ik, een niet erg goede skiër, deed heel het parcours meer dan 2 keer per dag. Rode pistes moet je daar met een druppel zout nemen.
Daarom dat ik blij was dat we ook naar Willingen konden, daar is het nog ietsje kleiner, maar het vormt een goede afwisseling. Al met al hadden we het toch wel gezien op 4 dagen...

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2013, 14:53:29 »
Dank je, Greet.
Ik ben geen goede skiër, dus dat scheelt. En ik ben gewend aan Oostenrijks rood en niet aan Frans, dus dat scheelt ook weer. We dachten aan drie of vier nachten. Vanuit hier is het zeker vier uur rijden. Probleem is alleen dat er onder mijn auto geen winterbanden zitten en aangezien ik verwacht dat ie de volgende APK niet doorkomt vind ik het zonde om een set aan te schaffen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2013, 15:17:32 »
Ongeveer twee jaar geleden heeft mijn vriend (verloofde ;D) in een hotel (niet zo luxe, maar wel netjes) pal naast de piste in Winterberg gelogeerd met zijn collega's. Hij vond het een erg geslaagd weekend! Ze aten steeds in het hotel en hij heeft steeds vegetarisch (en zonder warme kaas) gegeten. Hij herinnert zich dat er ook een zwembad in het hotel was, want daar zijn ze ook nog in geweest. De naam van het hotel kan hij zich niet meer herinneren, maar na even Google-en en foto's bekijken denkt hij dat het waarschijnlijk 'Hotel Haus Herrloch' was. Verder had hij hog niet eerder geskiet, maar het ging na een eerste middag les erg goed en hij heeft het dus erg naar zijn zin gehad. :)
Groetjes, Antje

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2013, 08:21:14 »
hee die vraag rees hier ook, wij willen namelijk ook nog een paar dagen ( :-[ 1 x skivakantie was niet genoeg)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2013, 17:47:09 »
Wanneer, Lijn?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2013, 18:15:42 »
Vegatopia-skiën  :D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #7 Gepost op: 21 januari 2013, 18:18:50 »
Vegatopia-skiën  :D

Combi-uitje: wie het eerst beneden is, krijgt een stapel afgedankte boeken;).

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #8 Gepost op: 21 januari 2013, 18:58:14 »
Vegatopia-skiën  :D

Combi-uitje: wie het eerst beneden is, krijgt een stapel afgedankte boeken;).
;D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #9 Gepost op: 21 januari 2013, 20:34:45 »
Haha nog geen concrete plannen, we moeten nog even kijken maar ws een weekend. Vrijdags heen zondags terug.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2013, 21:03:31 »
Onze inzet ergens tussen 15 en 23 februari.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2013, 21:04:35 »
Zal vriendje eens polsen ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Winterberg (Dtl)
« Reactie #12 Gepost op: 23 januari 2013, 13:07:11 »
ohw ja Haantje, wat je ook kan doen is eens kijken wat het kost om winterbanden te huren! t kost je ws 2 x een paar uur met het erop en eraf laten halen, maar wij deden dat altijd in de tijd dat ex en ik nog in lease auto reden.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!