Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Slijmvorming in neus en keel door zuivel of soja producten?

<< < (3/3)

M.:
Ik had ook wel last van slijmvorming in mijn keel na het drinken van melk. Vreemd genoeg merkte ik dat vooral als ik chocomelk dronk  ??? En ik drink eigenlijk bijna nooit zo sojamelk maar als ik het drink heb ik daarna ook wel last van slijm in mijn keel. Niet zo hinderlijk dat ik het niet meer ga drinken, maar soja kan dus wel degelijk slijmvormend werken.

@Bast: off-topic maar ik las laatst voor het eerst over dat oil pulling en ik was wel geinteresseerd. Doe je het ook echt 20 minuten? En wat voor olie gebruik jij?

meisbaer:
Ook wat Bast zegt, het kan ook door een andere allergie worden veroorzaakt. Het is nu bijvoorbeeld het begin van het boompollenseizoen, dat later weer opgevolgd wordt door de grassen etc. In de winter kan je meer last hebben van stofmijtallergie, omdat je dan meer binnen zit met de verwarming aan. En zo zijn er nog veel meer allergiƫn. Heb je wel eens perioden van meer of mindere slijmvorming? Of is het echt alleen als je melk- en sojaproducten gebruikt hebt?

Het kan een hele puzzel zijn om zulke dingen uit te vogelen, maar het is wel fijn als je er rekening mee kan houden.

Hizikigrrrl:
Vruchtensap is trouwens ook een beruchte veroorzaker van slijm in de keel. Van melk heb ik op dat gebied geen last, van bv. sinaasappel- of ananassap wel.

Amarillo:

--- Citaat van: Hizikigrrrl op 10 februari 2013, 14:49:43 ---Vruchtensap is trouwens ook een beruchte veroorzaker van slijm in de keel. Van melk heb ik op dat gebied geen last, van bv. sinaasappel- of ananassap wel.

--- Einde van citaat ---

Ik krijg van het eten van een appel (vooral Granny Smith) soms precies zo'n ranzig slijmlaagje als wat het drinken van melk of chocomel ook kan veroorzaken.

Herbidoo:
Van zuivel en soya kreeg ik altijd een volle neus waar ik ook na de nacht nog last van had.
Sinds ik met beide stopte heb ik er nooit meer last van, ook trouwens niet meer van migraineaanvallen of rugklachten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie