Vegatopia Forum

Porec, Istrie, Kroatie

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Porec, Istrie, Kroatie
« Gepost op: 12 augustus 2013, 12:52:06 »
Ik ben net terug van een zonnige vakantie in Kroatie, waar ik een veganistisch restaurantje heb gespot!
Dit wil ik natuurlijk meteen met jullie delen. Het is Restaurant Artha (Facebook: https://www.facebook.com/bistroartha en hier: http://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g303829-d4037474-Reviews-Restaurant_Artha-Porec_Istria.html).

Tijdens een bezoek aan de Lush-winkel in Porec (jawel!) vroeg ik aan de verkoopster of er een vegetarisch restaurant in Porec was, waarna ze dit restaurant tipte. Het is een klein restaurantje. We aten er een daghap (courgettesoep, rijst met linzencurry, sojaburgers in tempurabeslag en flensjes met warme rodevruchtensaus en ijs toe) en iets van de kaart (misosoep, pasta met groentes en gerookte seitanblokjes en chocoladecake toe) en dronken daarbij 2 biertjes, mineraalwater en rode wijn en betaalden inclusief fooi omgerekend 25 euro!

Het eten was lekker, niet superhoogstaand maar een verademing na de vele pizza's en friet met salade en de simpele camping-hap.
De bediening was super!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re: Porec, Istrie, Kroatie
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2015, 11:46:02 »
Ik ben nu ook in Porec, hotel Valamar Diamond. En het eten is geweldig, ook voor vegetariers. Soms heb ik elf verschillende gerechten op mijn bord.

Veel gegrilde groentes (aubergine en courgette neem ik meestal), ook gevulde groentes. Aardappelen in diverse vormen, gebakken, gefrituurd, taartachtig. Pasta, pizza (vlees of vegetarisch), veel salade, lokale specialiteiten, veel fruit (meloen is populair), ook ruime keuze in (andere) toetjes.

Voorheen werd uit eten (ipv in het hotel) wel eens als beloning gedaan, nu zou het een straf zijn.

De Lush niet gespot overigens.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Porec, Istrie, Kroatie
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2015, 12:25:38 »
Ik ben nu ook in Porec, hotel Valamar Diamond. En het eten is geweldig, ook voor vegetariers. Soms heb ik elf verschillende gerechten op mijn bord.

Veel gegrilde groentes (aubergine en courgette neem ik meestal), ook gevulde groentes. Aardappelen in diverse vormen, gebakken, gefrituurd, taartachtig. Pasta, pizza (vlees of vegetarisch), veel salade, lokale specialiteiten, veel fruit (meloen is populair), ook ruime keuze in (andere) toetjes.


Gaaf zeg.  :hungry:
,,,,فلافل