Vegatopia Forum

Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #20 Gepost op: 05 juli 2017, 21:00:52 »
Weer naar Rock Werchter geweest, en daar is het eten al een stuk uitgebreider. Bijna elk standje had een vegetarische variant. En de falafel blijft lekker, vers gemaakt op een turks broodje  :yummie:

Verder zelfs standjes met alleen vegetarisch eten, veelal rijst met curry of noodles. Waarom de vegetarische loempiaatjes nu opeens twee bonnen moesten kosten is mij een raadsel (de "normale" waren 1 bon en nou niet dat je twee keer zoveel kreeg).


Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #21 Gepost op: 10 juli 2017, 10:46:32 »
Niet helemaal muziek, al speelt het wel een belangrijke rol: De Parade. Ik was er in Den Haag en het vegetarische aanbod was OK, Haute Friture had ontzettend lekkere champignon- en geitenkaas kroketten op lekker brood. Daarnaast hadden de meeste tentjes wel een vegetarische optie. Prijzen waren OK, bier was 0,50 cent goedkoper dan op Parkpop bijvoorbeeld.

Als je nog wilt gaan, heb ik twee non-food aanraders: de kunst van Elise van der Linden in "Shades of Silence", en Jan Rot en Edda Barends in "U bent mijn moeder", oorspronkelijk van Joop Admiraal.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #22 Gepost op: 17 juli 2017, 14:09:50 »
Voor het vegetarisch aanbod hoef je niet naar de Zwarte Cross te gaan  :nosmile:. Er was wel: Falafel (niet gehad, zag het te laat), garlic bread (goddelijk), bio kaasfondue en natuurlijk friet. Verder veel vlees en vis.
Wél een heerlijk festival voor een dagje.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #23 Gepost op: 17 juli 2017, 15:00:04 »
Ik was gisteren op kwaku, ook qua voedsel niet een aanrader voor vega's. Uiteindelijk een bara met kousenband gevonden en voor baby P (die per se ook wilde eten) een droge roti.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #24 Gepost op: 24 juli 2017, 11:20:35 »
Rastaplas Zoetermeer: Ik at een vegetarische rotirol, vegetarisch omdat er geen vl33s of v1s in zat, waarvoor niets anders in de plaats. Later een bami met gemarineerde tempeh, zuur en sambal. De bami was wat erg gaar, de tempeh was lekker.
Verder vooral veel bier.
Ook gezien maar niet gegeten: cassavefriet, vegetarische quesadillas, poffertjes, flensjes, friet, popcorn en suikerspin, ijs. Ik miste de maïskolven van de vorige keer.
Het eten was voornamelijk niet-vegetarisch maar ik had al veel meer keuze dan een paar jaar geleden.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #25 Gepost op: 21 augustus 2018, 15:21:39 »
Afgelopen weekend op W-festival in Belgie, een wave/synth muziekgebeuren voor de oudere jongere die graag zwart draagt :-)

Er was een falafeltentje, de frituur had vega bamihappen en friet en er waren broodjes kaas en mini pizzaatjes. Dit was het algemene vegetarische aanbod, toch een beetje pover voor een vierdaags festival. De kwaliteit was wel goed en de prijzen OK. Ik heb een avond zelf gekookt voor vrienden in mijn mini camper, couscous met veel verse groenten, dat was erg welkom.

Daarnaast was er een heus pop-up restaurant, met gedekte tafels, wijnglazen, wijnkoelers en ander comfort. Er was een vlees, vis en vega menu, 35 euro voor 3 gangen. Ik had als voorgerecht een salade met harde geitenkaas, het hoofdgerecht was een trio van couscous, vega balletjes en een lekkere curry, en als toetje een warme tarte tatin met ijs. Prima kwaliteit en een erg leuk contrast met de rest van het festival. Ze deden goede zaken, het publiek was duidelijk wat ouder en niet meer zo blut als in de studententijd :-)

Verder trouwens een leuk relaxed festival, de moeite waard om nog eens te doen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #26 Gepost op: 11 juli 2019, 22:43:50 »
Ik ben laatst weer naar Rock Werchter geweest, en daar wat het vegetarische aanbod nu goed in orde, er was voldoende keuze. Bijna alle tentjes hadden wel een vega keuze, en er zijn ook steeds meer plekken waar je juist alleen vega kan halen.

Ik weet dat festivals zoals Best kept secret ook goed bezig zijn. Nu vraag ik mij af, zien jullie dat ook bij andere festivals terug? En dan vooral degene waar je eerst alleen een frietje kon halen?

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #27 Gepost op: 29 juli 2022, 08:10:31 »
M'n vriend is net vertrokken naar Awakenings (vierdaags festival bij de Beekse Bergen), en hij vertelde me dat het aangeboden eten er 100% vegetarisch festival is/ zal zijn. Leuk! (Hij was wel wat teleurgesteld dat het aanbod niet verder leek te gaan dan frietjes, loempia's, pizza, doner en falafel. Lijkt me ook een gemiste kans.)

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #28 Gepost op: 29 juli 2022, 21:07:47 »
Het blijft natuurlijk een festival. Dit zijn 2 verschillende aspecten: vegetarisch en gezond/gevarieerd. Het feit dat het ene verandert, betekent nog niet dat het tweede automatisch mee volgt. Het feit dat vegetarisch de hoofdlijn wordt, betekent helaas ook vaak dat het niet langer het gezonde alternatief is voor vegetariërs en mensen die op dieet staan.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #29 Gepost op: 03 augustus 2022, 13:13:21 »
Ah, maar zijn teleurstelling had niets te maken met gezond eten. Meer het gebrek aan afwisseling en originaliteit. Bijv dat er geen Thais, Indiaas of Mexicaans aanbod was, terwijl dat toch keukens zijn met gerechten die vaak al vegetarisch zijn, of dat eenvoudig te maken zijn (naar keuz met nep-vlees of juist niet), en door veel mensen gewaardeerd worden.

Dieptepunt was: een broodje/panini avocado bestellen, en de avocado was nog bevroren  ::).

Online karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re: Vega op muziekfestivals (Lowlands, Pinkpop enzo)
« Reactie #30 Gepost op: 15 augustus 2022, 07:48:57 »
Ik ga meestal naar het Jazz Middelheim-festival en dat was zondag muzikaal weer erg goed. Op de festivalweide stond er een groot, zeer zichtbaar eetkraam van Greenway. De catering voor genodigden was dit jaar nogal klassiek. Vroeger was het soms avontuurlijk, met Indiase of Midden-Oosterse, en dus meer vegetarische accenten. Nu was er naast de niet-vegetarische overvloed een veggieburger (zoals laatst op de Gentse feesten onvermeld vegetarisch). Die wou men wel tussen een zwarte pistolet leggen die (bij navraag) inderdaad door inktvis zo zwart zag, maar "je smaakte dat niet".