Vegatopia Forum

Kookvragen

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.108
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kookvragen
« Reactie #5160 Gepost op: 07 februari 2019, 11:10:06 »
Ik heb het een keer gedaan en het was wel veel werk maar vond het erg lekker. Ik bakte ze in mijn grillpan, daardoor duurde het ook wel lang omdat ik er maar 1 tegelijk kon bakken.

Offline neleH

• 1.424
« Reactie #5161 Gepost op: 07 februari 2019, 21:18:01 »
Ik heb ze tijden geleden ook eens gemaakt (met yoghurt volgens mij). Ze waren erg lekker maar het recept was voor een heel weeshuis. Ik bakte ze in de grillpan (sorry, heb het recept niet meer).

Offline Eelco

• Admin
  • 16.993
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #5162 Gepost op: 13 september 2019, 16:53:51 »
Eerder een productvraag: bij de groenteboer heb ik een bosje 'knoflookwortel' (volgens het bordje) gekocht. Het lijkt op bosui, dunne groene stengels, maar dan zonder de witte bol aan het einde. Ook ietsje steviger dan bosuistengels. Volgens de groenteboer gebruik je het als bosui en smaakt het intensief naar knoflook. Dat ga ik vanavond in de spanakopita meteen uitproberen!

Maar... op internet vind ik dus niets over 'knoflookwortel'. Heet dat spul echt zo, is het iets nieuws, of heeft het een andere, officiële naam?
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Miranda

• 3.371
« Reactie #5163 Gepost op: 13 september 2019, 19:45:24 »
Misschien is het suen sum?
https://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/suen-sum/

Ik koop dat vaak bij de Aziatische supermarkt. Ruikt sterker dan het smaakt. Erg lekker in wokgerechten vind ik.

Offline Sam

• 5.710
« Reactie #5164 Gepost op: 13 september 2019, 20:29:15 »
Oh dat is heel lekker, kocht ik in China vaak. Lekker rauw door salade, een soort turbo-bieslook. Bij koken blijft er niet zo veel smaak over vind ik.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 16.993
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #5165 Gepost op: 13 september 2019, 20:38:47 »
Misschien is het suen sum?
https://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/suen-sum/

Ik koop dat vaak bij de Aziatische supermarkt. Ruikt sterker dan het smaakt. Erg lekker in wokgerechten vind ik.
Ja, dat is het inderdaad. Dank!
Gemüse ist mein Fleisch