Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14360 Gepost op: 03 september 2017, 00:18:02 »
Dat klinkt meer als een vreetfestijn dan een borrel... Niemand ladderzat geworden?
Van de kruidenthee? Nee hoor.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14361 Gepost op: 03 september 2017, 08:21:53 »
Dat klinkt meer als een vreetfestijn dan een borrel... Niemand ladderzat geworden?

Toen ik naar huis ging, was er niemand ladderzat. Het was wel gezellig en erg lekker!

Thuis heb ik nog een kopje thee gehad en wat chocopopcorn.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14362 Gepost op: 03 september 2017, 21:05:58 »
Gisteren ondanks het lekkere eten bij Eelco, toch nog twee krentenbollen op het station gehaald, aangezien ik pas rond half elf thuis zou zijn.

Vandaag een soort van chilli met pittige sojabrokjes (vrij naar Eat Vegan), zwarte bonen, bleekselderij, wortel, ui, knoflook en tomatenpuree. Met wraps, guacamole en een beetje geraspte manchego.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14363 Gepost op: 04 september 2017, 00:42:47 »
Een bami van mie, bospeen, sperziebonen, paprika en taugé (vijfkruidenpoeder, knoflook, pepertje, gember, sojasaus). Erbij atjar tjampoer, pinda's om over de bami te strooien en een loempiaatje (kant-en-klaar gekocht bij de Amazing Oriental, viel wat tegen).

Voor de lunch morgen en overmorgen heb ik een couscoussalade gemaakt met het blad van de bieten uit de moestuin van Hizikigrrl, een half uitje, borlottibonen, geraspte verse kurkuma, citroenrasp en -sap. Een geslaagd improvisatiegerecht.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14364 Gepost op: 04 september 2017, 06:54:05 »
Gisteren broodje tempeh met pindasaus en koolrabi wortelsalade. Een Marley Spoon-gerecht. Leuke combi.

Vandaag iets met alle restjes (wortel, koolrabi) en de 2 zelfgeteelde komkommertjes.

« Laatst bewerkt op: 04 september 2017, 07:43:20 door LL de Ling »

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14365 Gepost op: 04 september 2017, 18:55:07 »
Pasta, boontjes en gegrilde haloumi (in de aanbieding bij AH).
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14366 Gepost op: 04 september 2017, 20:08:26 »
Gekookte witlof met een beetje blauwe kaas, gekookte krieltjes en roerei

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14367 Gepost op: 04 september 2017, 20:12:09 »
Pitabroodjes gevuld met falafel en afwisselend sla, spinazie, tomaat, radijs, komkommer, paprika, bospeen, bosui en Spaanse pepertjes, plus yoghurtsaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14368 Gepost op: 04 september 2017, 21:41:11 »
Vandaag iets met alle restjes (wortel, koolrabi) en de 2 zelfgeteelde komkommertjes.

Werd nasi met deze groenten en een eitje. De komkommers liggen er nog. Neem er morgen wel een mee naar het werk.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14369 Gepost op: 04 september 2017, 22:50:19 »
Hier ook nasi, met een hard gekookt eitje. En vruchtjes uit blik, want mijn vriend kookte. Behalve de eitjes, want die moest ik zelf koken (hij vindt eitjes maar ingewikkeld  ;D)

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14370 Gepost op: 05 september 2017, 19:30:38 »
@VriendvanMeisbaer probeer eens roerei !  ;D
Ik at vandaag Fish Burger van Sofine, goedgekeurd! Met gebakken krieltjes en champignons, koude gele paprika en radijsjes + mosterd.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14371 Gepost op: 05 september 2017, 21:11:11 »
Een ovenschotel van bloemkool en wortel met een mosterd-salie-tijmsaus, met een laagje mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.520
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14372 Gepost op: 05 september 2017, 22:36:10 »
Diepvries groentenpizza, wegens alvast voor morgen koken.

We hebben een teamuitje van werk en gaan ervoor bij mij eten. Er wordt ook eten door anderen meegenomen, maar ik heb in ieder geval pastasalade gemaakt, en een berg sperzieboontjes gekookt. Die worden morgen even opgewarmd met wat zongedroogde tomaatjes erdoor.

Het is de eerste keer dat er mensen van mijn werk bij mij thuis komen, is wel een beetje raar.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14373 Gepost op: 06 september 2017, 06:54:48 »
Tofu, rode paprika, babymais en rijst. Gekruid met 5 kruidenpoeder en sojasaus.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14374 Gepost op: 06 september 2017, 19:27:56 »
Hoewel we nog steeds geen vloer in de keuken hebben (maar wel een tweede keukenblok! Nu nog een aanrechtblad, maar we hebben kastjes!) wilde ik toch koken.

Voor mezelf bakte ik een uitje met blokjes biet en roerde er tofuricotta door die nog in de koelkast stond van een bbq laatst (lekker in courgette).

Voor P maakte ik een variant op mijn favoriete pastasaus, blokjes pompoen, blokjes tomaat heel kort bakken en dan water erbij om het gaar te laten worden. Heel klein beetje Italiaanse kruiden erdoor en beetje gestampt met de houten lepel (voor mezelf gaan er vooral meer kruiden in en bouillon en houden we de stukjes). Ze kreeg er ook een handje sperziebonen bij, omdat we haar altijd wat keuze aanbieden.
P probeerde haar bord erbij op te eten, maar dat is niet per se een teken dat ze het lekker vindt, dat doet ze altijd ;)

En omdat ik vorige week een pizzasteen kreeg voor mijn verjaardag, aten we ook een paar keer pizza. Ik met spinazie, tomaat, de biologische pesto van AH (ik heb nog een vegan potje!), broccoli en pizzaschmelz, P met spinazie en broccoli.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14375 Gepost op: 06 september 2017, 20:42:54 »
Simpele pasta met een saus van verse paprika en trostomaten, beetje oregano, zwarte peper, verse basilicum, niets meer aan doen, perfecte smaken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14376 Gepost op: 07 september 2017, 00:31:30 »
Tagliatelle met salieboter. Erbij een stoofje van sperziebonen en borlottibonen in een citroenige tomatensaus, met zest.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14377 Gepost op: 07 september 2017, 14:05:45 »
Tagliatelle of een andere lekker pasta, met een saus ob slagroom/champignons/courgette/rucola en misschien wat citroenzest.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14378 Gepost op: 07 september 2017, 21:27:46 »
Curry uit de vriezer, met sperzieboon en zoete aardappel met rijst.

P at sperziebonen en zoete aardappel zonder curry en rijst.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14379 Gepost op: 08 september 2017, 15:46:10 »
Gisteren een simpel eenpansgerecht met bruine bonen, paprika, ui, aardappelblokjes en wat stukjes vegetarische hamburger. Lekker veel gerooktepaprikapoeder erdoor en wat chili.

Vanavond pitabroodjes met sla, falafel en knoflooksaus-op-weekendsterkte. Erbij een komkommersalade met komijn en limoensap.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light