Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14480 Gepost op: 09 oktober 2017, 11:27:04 »
'Iets' met een halve spitskool en vegagehaktballetjes.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14481 Gepost op: 09 oktober 2017, 19:23:34 »
Chili con vegaburgerstukjes  ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14482 Gepost op: 09 oktober 2017, 21:33:42 »
Spaghetti aglio, olio e voor-Kristof-net-iets-te-veel-peperoncino. Erbij spruitjes, bloemkool, wortel en kapucijners uit de wok met citroensap, -rasp, geraspte harde kaas en nootmuskaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14483 Gepost op: 10 oktober 2017, 20:10:51 »
Gisteren kaaspasta die errug zout was met spinazie a la creme. Vandaag bruine linzen met rijst.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14484 Gepost op: 10 oktober 2017, 21:02:55 »
Een rösti van aardappel en rozemarijn. Bloemkool met een papje. Kapucijners met ui en tijm, afgeblust met een scheutje goede balsamico.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14485 Gepost op: 10 oktober 2017, 22:47:51 »
Een rösti van rode biet, aardappel, ui en rozemarijn. Erbij een stoofje van spruitjes, venkel, champignons en kapucijners, met tijm en afgeblust met een scheutje wittewijnazijn.

Bijzonder en mooi gerecht, waren de bietjes rauw of voorgekookt Eelco

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14486 Gepost op: 10 oktober 2017, 22:58:39 »
Een rösti van rode biet, aardappel, ui en rozemarijn. Erbij een stoofje van spruitjes, venkel, champignons en kapucijners, met tijm en afgeblust met een scheutje wittewijnazijn.
Bijzonder en mooi gerecht, waren de bietjes rauw of voorgekookt Eelco
De bietjes waren rauw. Net als de aardappelen heb ik ze geraspt. Vervolgens vermengd met fijngesneden ui en rozemarijn en daarna gebakken zoals in dit recept.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14487 Gepost op: 11 oktober 2017, 09:59:35 »
Ik zoek iets lekkers, gezonds, dat heeeel snel klaar is. Moet nog langs de supermarkt uit t werk en dan al snel weer een afspraak. We hebben gisteren al pasta gegeten. Iemand?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14488 Gepost op: 11 oktober 2017, 12:10:25 »
Ik zoek iets lekkers, gezonds, dat heeeel snel klaar is. Moet nog langs de supermarkt uit t werk en dan al snel weer een afspraak. We hebben gisteren al pasta gegeten. Iemand?

Mais, kidneybonen, geraspte kaas, paprika, tomaat in een saladebak doen en er wat komijn, tabasco en citroensap door en op tafel serveren met wraps en die ermee vullen met evt wat zure room er nog bij?
Griekse salade met stokbroodjes met boursin/bietenhummus?
Aardappels gebakken met tomaat, ei en op het laatst bieslook en geraspte kaas erdoor?
,,,,فلافل

Offline lennekevg

  • ***
  • 139
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14489 Gepost op: 11 oktober 2017, 12:15:08 »
Verse gevulde pasta (bijv tortellini)met (een zak) Italiaanse roerbakgroenten (naar keus aan te vullen met pesto, tomaat, kaas en/of vega balletjes oid). Geen snijwerk, en pasta en groenten beide in ca 4 minuten klaar.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14490 Gepost op: 11 oktober 2017, 12:17:27 »
Dank allebei! Heb zin in iets warms. Gebakken aardappelen is wel lekker! Pastatip is ook fijn, maar we hebben gisteren ook pasta gegeten (niet dat dat erg is maar toch).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14491 Gepost op: 11 oktober 2017, 12:59:14 »
Dank allebei! Heb zin in iets warms. Gebakken aardappelen is wel lekker! Pastatip is ook fijn, maar we hebben gisteren ook pasta gegeten (niet dat dat erg is maar toch).
Een simpele couscous met zeven groenten? Couscous met kokend water begieten. Groente naar keuze snijden (broccoli, bloemkool, wortel, venkel, koolrabi, voor mijn part ook savooiekool of pompoen). Knoflook en pepertje fruiten, blikje tomatenpuree erbij, gevolgd door kokend water, zout en specerijen (lekker lui currypoeder bijvoorbeeld), de groenten en een 1/2 blik kikkererwten. Afhankelijk van de groente (snijwerk, kooktijd) staat dit in 10 max 15 minuten op tafel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14492 Gepost op: 11 oktober 2017, 13:37:54 »
Saag met halloumi? Uitje snipperen, fruiten, kruiden met een lekkere eetlepel masala en een chilipepertje (of sneller: sambal!) en dan de diepvriesspinazie erbij en 5 minuten doorkoken, zout naar smaak. Halloimi snel bakken en dan in stukjes erdoor doen, erbij kant en klare nan van Patak. Staat in 10 minuten op tafel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14493 Gepost op: 11 oktober 2017, 20:35:33 »
Goodbite piri piri burger, legume macedoine en gekookte krielaardappeltjes met mosterd.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14494 Gepost op: 11 oktober 2017, 22:18:38 »
Een chili met kapucijners (zo'n blik is groot, er zijn nog steeds een paar over), gele, oranje en groene paprika's en bospeen. Met tortilla's uit de nieuwe tortillapers - voor een eerste keer goed gelukt, volgende keer meer en iets vochtiger deeg per bolletje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.821
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14495 Gepost op: 12 oktober 2017, 10:03:35 »
's Middags: wiflofsalade met brood

's Avonds, na 2,5 uur in de wachtzaal van de huisarts (niets ernstig): friet bij de kraam net naast de huisartsenpost.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14496 Gepost op: 12 oktober 2017, 10:45:37 »
Een chili met kapucijners (zo'n blik is groot, er zijn nog steeds een paar over), gele, oranje en groene paprika's en bospeen. Met tortilla's uit de nieuwe tortillapers - voor een eerste keer goed gelukt, volgende keer meer en iets vochtiger deeg per bolletje.
En nu wil ik een tortillapers... vreemd hoe je ineens beseft wat er altijd al ontbrak in je leven...
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14497 Gepost op: 12 oktober 2017, 10:56:29 »
Gisteren liep het allemaal anders met mijn afspraak en aten we ineens andijviestamppot met een gehacktbal van de vegetarische slager (ontdekt dat ie nog lekkerder is wanneer je hem niet bakt, maar opwarmt in de jus. Superfout maar wel heel lekker!).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14498 Gepost op: 12 oktober 2017, 11:17:23 »
Een chili met kapucijners (zo'n blik is groot, er zijn nog steeds een paar over), gele, oranje en groene paprika's en bospeen. Met tortilla's uit de nieuwe tortillapers - voor een eerste keer goed gelukt, volgende keer meer en iets vochtiger deeg per bolletje.
En nu wil ik een tortillapers... vreemd hoe je ineens beseft wat er altijd al ontbrak in je leven...
;D
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.337
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14499 Gepost op: 12 oktober 2017, 19:16:12 »
Vanmiddag een restje chili van gisteren met een versgemaakte tortilla uit de tortillapers (dit keer een bolletje van ca. 50 gram meel, met iets meer olie door het deeg, hele verbetering). Vanavond boerenkoolstamppot! Erbij gebakken tempeh met ketjap-stroop-gember.
Gemüse ist mein Fleisch