Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17800 Gepost op: 15 september 2019, 16:47:53 »
Gisteren een dagje bij mijn nicht op kraamvisite geweest, had koude preitaart, de sinaasappel/kokosballetjes uit het Vegatopia kookboek gemaakt, en meegenomen, met Vegatopia-kookboek als cadeautje en zelf gemaakte pruimencompote in weckpotje. Ze hebben ons mee uit lunchen genomen in Utrecht, heerlijke groentenkroketten gekozen met brood en salade. s’Avonds een verse friet bij dapp gegeten en een lekkere ijshoorn net als dessert bij luxe ijssalon. Vanavond geroosterde bloemkool met verse aardappelfriet uit de oven met salade en vegetarische gehaktballetjes met raita en lekker aangemaakte salade

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17801 Gepost op: 15 september 2019, 19:33:42 »
Spruitjesstamppot met erbij twee burgers van jonge kapucijners met mosterd.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17802 Gepost op: 15 september 2019, 19:34:51 »
Vandaag harira. Gisteren moest ik snel iets maken voor mij en de peuter en werd het pasta met geroosterde paprikasaus (paprika’s uit pot) en gegrilde groenten (uit diepvrieszak).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17803 Gepost op: 15 september 2019, 21:10:21 »
Tagliatelle met prei, kastanjechampignons, wortel- en courgettesliertjes. Met stukjes geitenbrie er op het laatste moment doorgeroerd.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17804 Gepost op: 16 september 2019, 09:38:32 »
Gisteren uit eten, maar zoals wel vaker viel het eigenlijk een beetje tegen. Veel koolhydraatachtige dingen en ze houden in dit restaurant blijkbaar erg van brie (kwam 3x terug in gerechten).
Bij ons in de stad kun je gewoon niet zo lekker uit eten (op een pizzeria na).
Dus vanavond maak ik een lekkere maaltijdsalade.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17805 Gepost op: 16 september 2019, 23:36:39 »
Snelle curry van koelkastrestjes (prei, paprika, aubergine, courgette, champignons, tomaat) en tofu.

We lopen een beetje achter met maaltijden plannen en dus ook met de boodschappen laten bezorgen, dus nu koken we de koelkast maar even leeg.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17806 Gepost op: 17 september 2019, 01:09:42 »
In de trein naar Hof, Beieren, vier wraps van platbrood gevuld met humus, kerstomaten, bleekselderij, venkel en komkommer. Had meer kunnen zijn, ik verheug me al op het hotelontbijt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17807 Gepost op: 17 september 2019, 14:15:34 »
Vanavond eten we kruimige aardappels, bloemkool met een papje en een valessburger, zomaar weer eens zin in winterse pot. En er liggen Hollandse bloemkolen in de winkel, zoveel lekkerder dan Franse exemplaren

Offline karl

  • *****
  • 6.278
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17808 Gepost op: 17 september 2019, 14:29:34 »
Champignons, ui, witloof in roomsaus met krielaardappelen en groenteburgers.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17809 Gepost op: 17 september 2019, 17:13:50 »
Zondag Chinees gekookt: mapo tofu, kailan (Chinese broccoli) in vega oestersaus, dry fried beans met ingelegde mosterdkool en Sichuan pepers, Chinese komkommersalade en rijst. Frambozen toe.
Gister spaghetti met verse tomatensaus, gegrilde courgette, basilicum, kaas en Garden Gourmet vega ballen. Mineola toe.
Vandaag gebakken aardappels, kaasburger, boterbonen, gestoofd witlof en wat mizunasalade.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17810 Gepost op: 17 september 2019, 21:52:18 »
Ik kwam thuis en hoorde dat de peuter pannenkoeken wilde eten, dus die heb ik maar gebakken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17811 Gepost op: 17 september 2019, 23:04:37 »
Hotelontbijt met leuke ontmoetingen. Bagels met avocado als snack op de conferentie. Selleriesoep, broccoli een een uitgebreide salade als lunch. In een Beiers restaurant gepaneerde aubergine met kaas en een salade. Al met al niets te klagen.
Gemüse ist mein Fleisch

Online meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17812 Gepost op: 17 september 2019, 23:10:04 »
Vriend had gekookt, grote macaroni met veel rest groenten en een verkruimelde vegaburger. Die vegburger klinkt wellicht een beetje raar, maar smaakt bij de pasta eigenlijk meer naar echt gehakt dan nepgehakt.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17813 Gepost op: 19 september 2019, 15:12:54 »
Gisteren een bijzonder lekkere pizza met spinazie en gorgonzola in een Italiaans restaurant met, naar later bleek, een prettig gestoorde eigenaar. Vooraf bij een bezoek aan een dorp dat vroeger door de Muur in tweeën was gedeeld een broodje vegaworst met mosterd. De mensa van de hogeschool in Hof is erg goed, geluncht met een uitgebreide salade en soep. Vanavond social dinner.
Gemüse ist mein Fleisch

Online meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17814 Gepost op: 19 september 2019, 22:02:49 »
Risotto met groene groenten en verse geitenkaas.

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17815 Gepost op: 20 september 2019, 08:35:34 »
Gisteren nog snel een risotto met erwtjes en wortel en daarbij een salade van komkommer-tomaat-mozzarella gemaakt voor een (Belgische) vriend en een Indiër op reis in Europa. "What spices will you be using?" - "This is European food. There are no spices."  ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17816 Gepost op: 20 september 2019, 09:26:27 »
Wij aten de laatste dagen o.a. een ovenschotel met witlof, aardappel, en kaas en een simpele roerbak met rijst. Rudie had veel spannender eetmomenten, want hij kreeg na zijn fles geblende zoete aardappel. De eerste hapjes! Hij vond het niet vies geloof ik. Hij spuugde het in ieder geval niet uit, al kwam het meeste wel terecht op de slab. Hij krijgt nog een paar dagen zoete aardappel en dan proberen we bloemkool.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17817 Gepost op: 20 september 2019, 09:57:31 »
Conferentie diner gisteren. Beiers (of beter gezegd oberfränkisch) buffet. Veel vlees dus, maar met pretzels, obatzda, soep, Käsespätzle en salade had ik al zo veel op dat ik het dessert heb laten schieten (tijdens het eten was er ook een bierproeverij, dat vult ook goed).

Vanmiddag weer lunch in de mensa, met veel salade en dan denk ik dat ik de treinreis terug (acht uren) wel zonder eten overleef.
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17818 Gepost op: 20 september 2019, 21:07:04 »
In Nürnberg twee broodjes bij Backwerk gehaald voor in de trein. Een collega wilde me overhalen een sub bij Subway uit te proberen, maar die spraken me niet zo aan.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17819 Gepost op: 20 september 2019, 21:07:37 »
Risotto met gele courgette, dille, tijm en bieslook en pecorino. Erbij salade van mozzarella, paprika en ijsbergsla. Granny smith appel toe.
,,,,فلافل