Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18060 Gepost op: 29 november 2019, 23:35:56 »
We hadden weer een uitgebreide borrel met eten op het werk: Mexicaans, taco's met vegogehakt, en pittige balletjes, rijst, nacho's met tomaat en kaas, guacamole.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18061 Gepost op: 30 november 2019, 19:25:34 »
Quiche met roquefort en vijgen uit het nieuwe Franse kookboek van Karin Luiten. Erbij venkelsalade.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18062 Gepost op: 30 november 2019, 23:53:46 »
Quiche met roquefort en vijgen uit het nieuwe Franse kookboek van Karin Luiten. Erbij venkelsalade.
Klinkt lekker! Hoe vegetarisch is het Franse kookboek van Karin Luiten?

Wij aten zelfgemaakte patat en falafel (dit keer erg goed gelukt, allebei) met erbij een groene salade van spitskool, bleekselderij, koolrabi en komkommer in yoghurt-mosterddressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18063 Gepost op: 01 december 2019, 12:50:18 »
Ik had gisteren in de boekhandel dat boek zitten doorblsderen, maar het viel mij wel een beetje tegen. Misschien valt dat dus wel mee?

Gisteren tempé, eerst gekookt in santen met veel knoflook, en daarna opgebakken. Erbij sajoer lodeh met prei, wortel, aardappel en taugé.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18064 Gepost op: 01 december 2019, 14:31:43 »
Quiche met roquefort en vijgen uit het nieuwe Franse kookboek van Karin Luiten. Erbij venkelsalade.
Klinkt lekker! Hoe vegetarisch is het Franse kookboek van Karin Luiten?

Vind het erg vegavriendelijk. Dat zijn haar boeken eigenlijk altijd. Er staat bij als het vega is of vega te maken (waarvoor ze dan tips geeft)  maar daarnaast is een flink aantal andere recepten ook nog vrij makkelijk vega te maken. Door het Franse thema zijn er misschien wat meer gerechten in het boek niet vega dan normaal bij Karin, maar er blijven erg veel recepten over. Originele recepten ook en haar recepten zijn altijd erg goed opgeschreven.
,,,,فلافل

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18065 Gepost op: 01 december 2019, 18:20:41 »
Pompoentaart.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18066 Gepost op: 01 december 2019, 18:46:55 »
Pizza. Zonder tomaat, dus ik heb nu groene pesto over het deeg gesmeerd, dat werkt ook.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18067 Gepost op: 02 december 2019, 10:23:59 »
Zaterdagmiddag bij oduers gekookt: geroosterde zoete aardappel, andijvie in roomsaus, camembertburger

Zaterdagavond vegetarische spaghetti voor een benefietactie voor daklozenonthaal (Doucheflux) in Brussel

Zondag: volkorenpenne met gestoofd witlof en kastanjechampignons in roomsaus.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18068 Gepost op: 02 december 2019, 10:59:32 »
Gisteren pizza! De mijne belegd met aubergine, champignons en ui, die van Kristof met paprika en ananas. Plus tomatensaus en mozzarella.

Voor de lunch vanmiddag heb ik gisteravond snel een bulgursalade met koolrabi, bleekselderij en komkommer in elkaar gedraaid.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18069 Gepost op: 02 december 2019, 11:49:53 »
Gisteren al lasagne voor vanavond gemaakt voor vanavond zodat er geen excuus is en ik echt, echt naar de sportschool kan  ;D

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18070 Gepost op: 02 december 2019, 14:45:28 »
Ik wilde eigenlijk een keer zo’n allerhandebox proberen, maar je blijkt dan echt weken vantevoren je bestelling te moeten doen en dus je bezorgmoment vast te leggen, dat vind ik echt veel te onhandig. Dus ik bekijk de recepten nu, en maak ze na als ik ze leuk vindt, maar dan bestel ik gewoon op donderdag of vrijdag voor zaterdag.

In dat kader eten we vanavond pompoenchili met zwarte bonen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline jol

  • *****
  • 2.631
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18071 Gepost op: 02 december 2019, 15:20:19 »
Gisteren boerenkool met vegaworst, vandaag de resten  ;D

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18072 Gepost op: 02 december 2019, 16:39:54 »
Het is weer december, tijd voor de voorraadkast en diepvriezer uitdaging! Vanavond pittige pompoensoep uit de vriezer, met rotiplaat, ook uit de vriezer. Als toetje een stuk appeltaart, ook alweer uit de vriezer. Dat ruimt lekker op.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18073 Gepost op: 02 december 2019, 23:50:56 »
Vandaag op het werk bezorgeten van Taco mundo. Ik had een Enchilada Verde Veggie die op zich wel ok was, maar niet erg veel.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18074 Gepost op: 03 december 2019, 10:16:20 »
Ik wilde gisteren spruitjesstamppot make, maar toen ik ging koken bleek ik nog maar drie kleine aardappeltjes te hebben. Ik heb de boel aangevuld met ui, pompoen en courgette. En cashewnoten en kaas. Was lekker en genoeg.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.328
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18075 Gepost op: 03 december 2019, 11:38:24 »
Ik wilde gisteren spruitjesstamppot make, maar toen ik ging koken bleek ik nog maar drie kleine aardappeltjes te hebben. Ik heb de boel aangevuld met ui, pompoen en courgette. En cashewnoten en kaas. Was lekker en genoeg.
Die stamppotten met meer dan één groente lijken steeds populairder te worden - in ieder geval zie ik regelmatig recepten en maaltijdpakketten daarvoor voorbij komen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18076 Gepost op: 03 december 2019, 12:36:54 »
Ik kocht gisteren een maaltijdpakket indiase curry. Normaal koop ik ze bij AH en daar ben ik harstikke tevreden over. Nu was ik bij Coop en daar hebben ze gewoon schaamteloos de pakketten van AH gekopieerd. Maar dan met een slappe verpakking.
Ik kocht er toch eentje en heb het gisteren alvast voor vandaag gemaakt. De kokosmelk zat dus niet in een blikje of pakje, maar in een zakje. En het blijkt dus geen kokosmelk te zijn, maar een vieze brij van zetmelen, suikers en kokosextract. Wat een armoede. Het ruikt raar, de structuur is raar en vies. Echt een afrader.

Ik hoop maar dat F het wel lekker vindt, dan neem ik wel iets anders.

Iets soortgelijks had ik bij Lidl (ik ga altijd naar AH dus best opvallend dat ik bij 2 andere supermarkten terecht kwam deze week); die hebben de voorgesneden ovengroentes gekopieerd van AH (venkel/ courgette/ gele paprika is bij mij favoriet). De samenstelling is zo wisselend, dat ik een verpakking (600g) had met maar liefst 2 courgetteschijven. Andere verpakkingen hadden juist weer heel weinig venkel.

Volgende keer dus maar weer fijn naar mijn eigen Appie.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18077 Gepost op: 03 december 2019, 14:19:43 »
Stamppot rauwe spinazie vanavond, met erbij iets van de Vegetarische slager in zelfgemaakte uitjesjus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18078 Gepost op: 03 december 2019, 19:21:55 »
Oosterse pannenkoeken met roergebakken spitskool en tofu.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18079 Gepost op: 03 december 2019, 20:39:10 »
Mie met o.a. cashewnootjes en vruchtjes uit blik. Drie keer raden wie er gekookt had  ;)