Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18140 Gepost op: 22 december 2019, 20:40:52 »
Lasagne bolognese! Die had ik gisteren al voorbereid, maar omdat Kristof geen honger had (hij had een flinke wrap falafel in Hannover gegeten voor de terugreis) heb ik hem in de koelkast gezet. Vandaag hoefde ik hem dus alleen maar de oven in te schuiven.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18141 Gepost op: 22 december 2019, 20:53:25 »
Spinazie-stilton pie, erbij stoofpeertjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18142 Gepost op: 22 december 2019, 21:11:15 »
Ik ben de koelkast een beetje aan het leegeten, want de komende week veel weg naar familie. Dus vandaag risotto met pompoen, cougette, prei en lente-ui. Met tijm, salie en pecorino.

Ook alvast eten voor morgenavond gemaakt, tofu in pindasaus, sajoer lodeh met spitskool, sperzieboontjes, wortel, aardappel, taugé en prei. Met rijst en nog wat taugé en komkommer in sambal-ketjap-azijn.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18143 Gepost op: 23 december 2019, 21:35:55 »
Patat, falafel en een salade van spitskool, bospeen, bleekselderij, radijs en komkommer met yoghurtdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18144 Gepost op: 25 december 2019, 02:04:05 »
We zijn in Leeuwarden bij mijn vader. Vanavond heb ik een simpele chili in elkaar gedraaid, morgenavond een buffetachtig iets bij mijn oom, die op Eerste Kerstdag jarig is. Verder vooral bijpraten, spelletjes spelen, vooral niets moeten en kunnen. In Nijmegen heerst de discussie of de supermarkten op Eerste Kerstdag open zouden moeten zijn (algemene tendens: nee, verrassend en geruststellend). Vanavond met Mah Jong genadeloos verloren, met Scrabble eindelijk eens van mijn vader gewonnen. Morgen fijn ontbijten met broodjes en alles wat erbij hoort.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18145 Gepost op: 25 december 2019, 06:40:04 »
Gister sushi, die we dit jaar niet zelf maakten.

Vandaag gaan we eten bij zus. Er is taart van mijn nichtje (dochter van broer) en we eten vanalles. Moet zo nog wel een shephard’s pie in elkaar draaien. Dat is mijn bijdrage. De kans is groot dat we wel een potje monopoly gaan doen.

Offline Sven

  • *****
  • 3.820
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18146 Gepost op: 25 december 2019, 09:01:47 »
Gisteren bij vrienden:
Aperitief met o.a. champagne en manchego.
Tomaat gevuld met eiersalade.
Roomsoep met prei, courgette en erwten.
Ovenappels met veenbessen, kroketten, spinazieburger.
Kerstgebak.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18147 Gepost op: 25 december 2019, 15:01:22 »
Vanavond de traditionele kerst kaasfondue.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18148 Gepost op: 25 december 2019, 15:31:07 »
Gisteren een lichte maaltijdsalade van parelgort, rokerige aubergine, pomelo, gepofte boekweit en peterselie.
Daarna het traditionele champagne en kaas van Kef eten bij vrienden met vier soorten kaas (langres, taupinee des deux sevres, caprin de st Julien en blue de crevre fermier).

Vanavond bloemkoolgratin met veel knoflook en geroosterde aardappeltjes (dit recept en erbij een frisse venkelsalade. Misschien nog een toastje met langres vooraf als de boel in de oven staat.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18149 Gepost op: 26 december 2019, 01:27:22 »
Dat klinkt heerlijk, Selly! Wij vierden dus de verjaardag van mijn oom, die samen met mijn nichtje een buffet in elkaar had gedraaid. Griekse salade, fruitsalade, vegaballetjes, risotto (eigenlijk pofrijst), satehsaus, spanakopita, bladerdeeghapjes, en wat vlezige dingen. Helaas voor Kristof veel met ui, wat hij niet verdraagt, dus voor hem nogal dieetvriendelijk (hij is de afgelopen maanden 10 kilo afgevallen, een prestatie). Traditioneel veel te veel, gelukkig zijn de restjes grotendeels ingevroren of weggegeven.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18150 Gepost op: 26 december 2019, 15:51:38 »
Vanavond vooraf een shiitake bouillon met toast met tapenade van shiitake en olijven, daarna een noten/kastanjechampignons Wellington met erbij aardappeltjes uit de oven met tijm, in pindaolie roergebakken spruitjes bloemkool en broccoli met sojasaus en sesamzaadjes, plus stoofpeertjes en een komkommersalade. Toe een dronken cake met Irish Mist met slagroom en zelfgemaakt chocoladeijs met stukjes chocola.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18151 Gepost op: 26 december 2019, 19:28:55 »
Kristof en mijn vader hadden zin in 'gewoon een bord pasta, geen moeilijk gedoe'. En dat hebben ze gekregen: schelpjes met broccoli, courgette, paprika en wortel in tomatensaus. Op tafel kaas, rasp, zwarte peper en chilipepertjes voor de liefhebber.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18152 Gepost op: 26 december 2019, 20:34:11 »
Vanmiddag kerstbrunch bij schoonzus: kerstbrood, gewone broodjes, verschillend beleg, kleine quiches, en nog veel meer.

Vanavond thuis nog een soepje.

Morgen wss de rest van de shepherd’s pie.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18153 Gepost op: 26 december 2019, 20:47:42 »
Vandaag weer op tijd teruggegaan vanaf de familie, maar we hadden eigenlijk niet iets speviaals voor avondeten verzonnen. Gelukkig hadden we nog zat om uit te kiezen. Het werd aardappelpuree met bieslook, rodekool, mini-maisburgertjes En appelmoes  ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18154 Gepost op: 27 december 2019, 10:30:09 »
Vanavond vooraf een shiitake bouillon met toast met tapenade van shiitake en olijven, daarna een noten/kastanjechampignons Wellington met erbij aardappeltjes uit de oven met tijm, in pindaolie roergebakken spruitjes bloemkool en broccoli met sojasaus en sesamzaadjes, plus stoofpeertjes en een komkommersalade. Toe een dronken cake met Irish Mist met slagroom en zelfgemaakt chocoladeijs met stukjes chocola.

 :hungry: klinkt heel lekker zeg!
Wij hadden gister Aziatisch: vega eend, om gestoomde broodjes mee te vullen met hoisinsaus, srirachamayo, ingemaakte komkommer en rode ui. Erbij pittige Indonesische aubergine met petehbonen en tamarinde, waar we blaadjes little gem mee vulden. Kaapse bessen toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18155 Gepost op: 27 december 2019, 20:40:19 »
De Volkskeuken vond dat het vandaag tijd was voor spruitjesstamppot met kerstrestjes. Dat vond ik een goed idee. Bij de spruitjesstamppot hadden we gepaneerde feta (inderdaad van een restje feta dat op moest). Lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18156 Gepost op: 27 december 2019, 20:51:19 »
Ik hou van kerstrestjes! De spruitjes waren op, maar in het kader van de voorraadkast uitdaging heb ik bruine bonen gekookt. Het werd dus bruinebonensoep met kerstrestjes: shiitake bouillon, uitjesjus, stukjes paprika. Vanmorgen ontbeten met de overgebleven kaasfondue van eerste kerstdag. Morgen ontbijten met de notengehakt wellington van tweede kerstdag.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18157 Gepost op: 27 december 2019, 20:58:01 »
Wij hadden kerst niet thuis gevierd, dus geen kerstrestjes, behalve wat stol. Vandaag had ik zin in taugé, dus dunne mie gemaakt. Er lagen al eeuwig twee aangebroken halve pakjes mie in het keukenkastje, die samen precies genoeg waren. Erdoor nog ui, gember, knoflook, paprika, courgette in sliertjes, prei, taugé natuurlijk en reepjes omelet. Met verder katjap, wat gemalen koriander en komijn en een paar schepjes sambal brandal.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18158 Gepost op: 28 december 2019, 21:06:30 »
Patat. Gestoomde groente (broccoli, koolrabi, wortel, gele paprika, kidneybonen) met saliezout, knoflookyoghurt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.820
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18159 Gepost op: 28 december 2019, 21:49:44 »
Maaltijdsoep met vegan maultaschen (Rewe), veel groente (prei, wortel, champignons) en wat room.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.