Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18180 Gepost op: 02 januari 2020, 02:28:28 »
Kortom tomatensoepballetjes gaat het niet meer redden, ook al wijdt Aiko daar dagelijks een berichtje aan?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18181 Gepost op: 02 januari 2020, 10:25:50 »
Met oudejaarsavond kookte mijn zwager shatshuka met platbrood.
Gister was ik te moe om te koken en werd het toch diepvriespizza.
Vandaag waarschijnlijk een simpele roerbakschotel met tempeh en rijst denk ik.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18182 Gepost op: 02 januari 2020, 12:35:55 »
Kortom tomatensoepballetjes gaat het niet meer redden, ook al wijdt Aiko daar dagelijks een berichtje aan?
Laten we het er op houden dat we die beslissing eerder aan human intelligence dan aan artificial intelligence overlaten  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18183 Gepost op: 02 januari 2020, 13:05:09 »
Ik zal in ieder geval goede hoop houden dat tomatensoepballetjes dit jaar populair gaan worden. Want een soep zonder tomatensoepballetjes, zeker een tomatensoep zonder tomatensoepballetjes, is natuurlijk alleen nog lekker te krijgen met tomatensoepballetjes. En als je maar genoeg tomatensoepballetjes in de tomatensoep doet, kan je er zelfs tomatensoepballetjessoep van maken. Waar overigens een paar tomatensoepballetjessoepballetjes vast wel aardig bij zal smaken...

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18184 Gepost op: 02 januari 2020, 13:16:19 »
Ik zal in ieder geval goede hoop houden dat tomatensoepballetjes dit jaar populair gaan worden. Want een soep zonder tomatensoepballetjes, zeker een tomatensoep zonder tomatensoepballetjes, is natuurlijk alleen nog lekker te krijgen met tomatensoepballetjes. En als je maar genoeg tomatensoepballetjes in de tomatensoep doet, kan je er zelfs tomatensoepballetjessoep van maken. Waar overigens een paar tomatensoepballetjessoepballetjes vast wel aardig bij zal smaken...

Ik geloof dat dat noch onder  human intelligence, noch onder artificial intelligence valt. :ekflag:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18185 Gepost op: 02 januari 2020, 13:58:52 »
Bij deze een recept voor vegetarische tomatensoepballetjes voor Aiko.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18186 Gepost op: 02 januari 2020, 14:06:05 »
Bij deze een recept voor vegetarische tomatensoepballetjes voor Aiko.

Dat zijn geen tomatensoepballetjes, maar wortel-meiknolsoepkaasballetjes!
Nou ja die zijn zeker ook een poging waard om in de wordcloud te krijgen. :thumbsup:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18187 Gepost op: 02 januari 2020, 16:29:13 »
We aten aardpeer in een saus/jus van boter/ miso-natto en iets sojasaus, buffelmozza met geroosterde en ontvelde tomaat, dille, peterselie olijfolie, zwarte olijven, zout en pepe. Erbij groene asperges gewokt met spinazie en peterselie. Die saus/jus is wel een opstekertje uit eigen keuken.

Overigens: ik heb bewondering voor Svens loempiarecept. Zo goed beschreven. Lijkt me geweldig. O ja, waarom eigenlijk twee loempiavellen op elkaar? Stabieler, geen vulseluitstootrisico?
De andere kerstrecepten nog niet gelezen.
En hé, ik zie nu net dat Sven ook aardpeer at.
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2020, 16:33:38 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18188 Gepost op: 02 januari 2020, 16:56:51 »
Salade met komkommer, mozzarella, tomaat, olijven en verse basilicum. Erbij een simpele pasta pesto met kastanjechampignons.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18189 Gepost op: 02 januari 2020, 17:56:44 »
Bij deze een recept voor vegetarische tomatensoepballetjes voor Aiko.

Dat zijn geen tomatensoepballetjes, maar wortel-meiknolsoepkaasballetjes!
Nou ja die zijn zeker ook een poging waard om in de wordcloud te krijgen. :thumbsup:

Bij tomatensoepballetjes mag best wat soepelheid komen kijken, wat mij betreft. Tomatensoepballetjes kunnen natuurlijk 'gewone' balletjes zijn voor in de tomatensoep. Of tomatensoepballetjes zouden kunnen zijn gemaakt van (ingedikt) tomatensoep of een andere tomatensoepoorsprong hebben. Bij het eerste kunnen de tomatensoepballetjes ook best wortelmeiknolsoepkaasballetjes zijn. Maar dan moet er wel tomatensoep bij om tomatensoepballetjes daadwerkelijk tomatensoepballetjes te mogen noemen. Anders zijn het wortelmeiknolsoepkaasballetjes en geen tomatensoepballetjes.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18190 Gepost op: 02 januari 2020, 21:38:04 »
Pasta met tomatensaus en een beetje blauwe kaas, waar ik gelukkig maar een beetje last van mijn buik van kreeg. Later had ik zin in chocolade en wilde de al tijden geleden aangebroken reep witte chocola met appel &kletskop opmaken. Na een paar blokjes ging mijn neus alsnog lopen, dus ik kan òf toch niet tegen cacaoboter òf er zat nog iets in de smaakmakers waar ik last van krijg. Laten we maar zeggen dat histaminegevoeligheid goed is voor de lijn   ::)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18191 Gepost op: 03 januari 2020, 01:19:34 »
Van alle culinaire ideeën die ik Kristof op basis van onze welgevulde groentelade en voorraadkast voorsloeg koos hij de eenpansgnocchischotel met spruitjes, wortel en kidneybonen, op smaak gebracht met pepertje, knoflook, saliezout, citroenrasp, oregano en geraspte kaas. Nu ik dit zo schrijf, klinkt het ineens een stuk spannender dan de smakelijke doch fantasieloze ratjetoe die ik dacht dat het was.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18192 Gepost op: 03 januari 2020, 21:35:43 »
Pannenkoeken met zuurkool en linzen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18193 Gepost op: 03 januari 2020, 21:49:50 »
Zelfgemaakte pizza, met bier ipv water in het deeg, dat werd een erg lekker knapperige en goed gerezen bodem ondanks de overvloed aan saus en oud-en-nieuw-kaas erop. Nog een stukje over voor ontbijt morgen  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18194 Gepost op: 03 januari 2020, 22:18:57 »
Schelpjespasta met groente (venkel, bleekselderij, paprika, wortel) in een romige tomatensaus. Kristof heeft de laatste tijd vaak zin in dit soort eenvoudige maaltijden  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18195 Gepost op: 03 januari 2020, 23:39:37 »
Mijn vriend had mij laatst horen zeggen dat het bokbier dat hij aan het drinken was, goed voor een stoofpotje was. Dus hij had vandaag een stoofpotje gemaakt van o.a knolselderij, bloemkool, stukjes vegetarische burger en een flesje bokbier. Erbij gebakken aardappeltjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18196 Gepost op: 04 januari 2020, 00:22:41 »
Zelfgemaakte pizza, met bier ipv water in het deeg, dat werd een erg lekker knapperige en goed gerezen bodem ondanks de overvloed aan saus en oud-en-nieuw-kaas erop. Nog een stukje over voor ontbijt morgen  :D
Mijn vriend had mij laatst horen zeggen dat het bokbier dat hij aan het drinken was, goed voor een stoofpotje was. Dus hij had vandaag een stoofpotje gemaakt van o.a knolselderij, bloemkool, stukjes vegetarische burger en een flesje bokbier. Erbij gebakken aardappeltjes.
Dry January is klaarblijkelijk niet aan Vegatopianen besteed  :drink:
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18197 Gepost op: 04 januari 2020, 13:02:27 »
Dryjanuari drysmanuari  ;). Het ergert mij  trouwens wel dat je overal tips krijgt om een maand vol te houden zonder drank, dat geeft aan hoe verankerd drankgebruik in het normale leven is. Net als detoxen in januari na bunkeren met de kerst. Maar ik ben misschien saai  :heehee:

Het enige beetje alcohol dat ik binnen krijg is af en toe in een risotto of stoofpotje, want ik drink al sinds ik 19 (?) ben geen alcohol meer. :angel:

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18198 Gepost op: 04 januari 2020, 14:26:57 »
Ik drink gewoon net zo veel alcohol als anders. Snap het allemaal niet zo. Als je verantwoordelijk drinkt heeft het geen nut om een maand te stoppen, als je onverantwoordelijk drinkt heeft het geen nut om maar een maand te stoppen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18199 Gepost op: 04 januari 2020, 15:56:48 »
Ik drink eigenlijk alleen maar (rode) wijn. En als ik eens een fles openmaak, moet ik mijn best doen die leeg te krijgen voordat ik het restant maar beter weg kan gooien. Ik heb weleens een fles Jameson gehad, daar heb ik iets van anderhalf jaar over gedaan. Nee ik geloof niet dat ik de neiging heb te veel te drinken. Dat heb ik in mijn studietijd wel eens een paar keer gedaan, maar de negatieve effecten wonnen het altijd van het plezier, zal ik maar zeggen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner