Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18280 Gepost op: 28 januari 2020, 19:26:35 »
Een soort casserole van aardpeer, aardappel, knolselderij, spruitjes, bloemkool, ui en kikkererwten in een ovenschaal met een marinade van kikkererwtenvocht, rozemarijn, citroenrasp en -sap, scheutje stroop, chilipepertje en zout. Experimentje, verrassend goed gelukt.
Vanavond meteen weer op herhaling wegens lekker en recept uitwerken cq verifiëren voor de site.
Vanavond weer deze casserole wegens lekker en nog een keer uitproberen. Dit keer met aardpeer, aardappel, zoete aardappel, bloemkool, ui en kikkererwten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.820
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18281 Gepost op: 29 januari 2020, 11:40:36 »
Gisteren pita falafel bij Maha in Brussel-centrum. Dit is veruit de beste in ik Brussel gegeten heb.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18282 Gepost op: 29 januari 2020, 15:37:55 »
Ik had dit weekend een vriendin te logeren en had allerlei dipjes en smeerseltjes gemaakt, met kaasjes en salade erbij. Met mijn uitbundige manier van inkopen had ik hier maandag en dinsdag nog meer dan genoeg aan, nu bijna op, alleen nog roomkaas met bieslook over. Dat kan vast ingevroren worden in blokjes om toe te voegen aan kaassaus.

Vanavond makkelijk: pasta met (diepvries) bolognesesaus uit de oven. Misschien een laagje roomkaas ertussen, zou dat lekker zijn?



My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18283 Gepost op: 29 januari 2020, 19:23:43 »
Vanmiddag kwam ik rond een uurtje of drie thuis met ontzettende honger, die heb ik gestild met een hartige volkorenpannenkoek gevuld met prei en champignons. Nu een kleine pilao van chana dhal, basmatirijst, wortel en broccoli.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18284 Gepost op: 29 januari 2020, 19:34:56 »
Rijst met curry.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18285 Gepost op: 29 januari 2020, 21:06:18 »
Stoofpotje van pompoen, prei, ui, wortel, bloemkool, een blik gemengde bonen en een blik gepelde tomaten. Gekruid met tijm en flink van knofkook en zwarte peper. Erbij kleine broccoli-quinoaburgertjes. Lekker makkelijk en het ging er goed in bij mijn zielige, want verkouden, vriend.

Offline Sven

  • *****
  • 3.820
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18286 Gepost op: 30 januari 2020, 10:18:34 »
Curry van savooiekool, wortel en taugé met kokosmelk, sambal, gele kerriepasta, sojasaus en wat pindakaas. Daarbij rijst. Straks nog een keertje, maar dan wellicht met noedels.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18287 Gepost op: 30 januari 2020, 19:47:06 »
Gestoomde bloemkool en knolselderij met een licht kaassausje, erbij gebakken aardappeltjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18288 Gepost op: 31 januari 2020, 05:31:22 »
Een heerlijke pastei met eekhoorntjesbrood, paddestoelen, pompoen, tijm en magor. Nog wat over voor de lunch.
Vanavond gaan we bij onze oudste zoon en vriendin eten

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18289 Gepost op: 31 januari 2020, 16:02:17 »
Gisteren voor een concert naar Amsterdam: los broodje en linzensalade met avocado van de AH to go. Was erg blij dat ik toch had besloten om in de trein wat te eten, wegens een aanrijding en andere spoormalaise was ik in plaats van on half zeven pas om acht uur in Amsterdam. Gelukkig nog net op tijd voor het concert.

Na afloop was de storing nog niet verholpen dus dan maar via Rotterdam terug wat gelukkig wel goed ging. Op het station in Amsterdam had ik voor de zekerheid en omdat ik toch wel wat trek had, bij de Hema een wrap met falafel gehaald. Die was eigenlijk best lekker, falafel met wat kool-appel-rozijnensalade, citroenmayonaise, wat andijvie en roomkaas in een wrap.

Vandaag lekker vrij genomen om wat te chillen, en ik ga pizza maken. Een met courgette en rode ui, de ander met tomaat en paprika. Met mozzarella en wat pecorino.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18290 Gepost op: 31 januari 2020, 20:45:34 »
Dit weekend bij mijn vader, want zondag viert mijn broer zijn verjaardag. Vanavond maakte ik spaghetti aglio e olio met erbij in lichte tomatensaus gestoofde groenten (bloemkool, broccoli, prei en kikkererwten).
Gemüse ist mein Fleisch

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18291 Gepost op: 01 februari 2020, 18:57:49 »
Mijn vader vertelde dat hij de laatste tijd graag paella eet, dat bleek natuurlijk op basis van een 'wereldgerecht' te zijn. Hij vond dat vooral handig omdat je dan weet dat de rijst ook in de saus gaar wordt. Dus heb ik vanavond maar een pilao in elkaar geknutseld, rijk gevuld met bloemkool, wortel, courgette en kikkererwten, mede om te laten zien dat dat trucje ook met gewone (basmati)rijst werkt. Was lekker  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18292 Gepost op: 01 februari 2020, 18:58:39 »
Ik heb zelf hummus gemaakt vandaag. En het smaakte ook nog!

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18293 Gepost op: 02 februari 2020, 13:05:10 »
Ik heb zelf hummus gemaakt vandaag. En het smaakte ook nog!
Gelukkig maar. En zeg nu zelf: zo moeilijk is het nu ook niet, toch.
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18294 Gepost op: 02 februari 2020, 16:20:17 »
Nou, je moet niet de pan met versegekookte kikkererwten over de keukenvloer laten vallen...

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18295 Gepost op: 02 februari 2020, 16:21:06 »
Oja: tomatensoepballetjes.

Hummus met tomatensoepballetjes, dat klinkt misschien wel lekker...

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18296 Gepost op: 02 februari 2020, 19:56:12 »
Stokbroodje met zelfgemaakte knoflokige kruidenboter, dipgroente met griekseyoghurtdip, olijfjes. Snel klaar maar lekker lang knabbelen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.335
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18297 Gepost op: 02 februari 2020, 23:05:42 »
Oja: tomatensoepballetjes.

Hummus met tomatensoepballetjes, dat klinkt misschien wel lekker...
Erg doorzichtig, Aiko, tssk  ;D.

Na een groenterijk ontbijt met lekker veel tomaat, prei en komkommer was het avondeten iets minder groenterijk. Hapjes op de verjaardag van mijn broer, gevolgd door een kom tomatensoep, broodjes en smeersels, plus een kleine groenteloempia - ook best lekker voor een keer.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.522
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18298 Gepost op: 03 februari 2020, 11:35:58 »
Gisteren spätzle met o.a. bloemkool en prei, met plakjes vegetarische rookworst van Valess. Mijn vriend kan lekkere spätzle maken  :-*

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18299 Gepost op: 03 februari 2020, 13:24:03 »
Boerenkoolstamppot met vegaballetjes uit de jus. Erbij amsterdamse uitjes en misschien gooi ik er nog rauwe rode paprika door voor de bite.