Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18980 Gepost op: 23 juni 2020, 22:25:12 »
Falafel, volkorenpitabroodjes, salade, knoflooksaus.

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18981 Gepost op: 23 juni 2020, 22:34:37 »
Makkelijke pasta pesto met champignons, cherrytomaatjes en olijven. Erbij stokbroodjes met knoflook-olijfolie uit de oven.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18982 Gepost op: 24 juni 2020, 17:58:26 »
Dipgroenten (rode paprika, rode puntpaprika, komkommer, wortel, bloemkoolroosjes) met griekseyoghurtdip met verse knoflook en bieslook. Erbij foccacia met paprika en olijf, en een bakje knoflookolijven.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18983 Gepost op: 24 juni 2020, 18:46:39 »
Gisteren couscoussalade met komkommer, tomaat, munt, peterselie, ingemaakte citroen, radijs en halloumi. Watermeloen erbij.

Gado gado van wortel, spitskool, tofu en pittige pindasaus, erbij rijst, komkommeratjar, emping en rempejek.
Frambozen toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18984 Gepost op: 24 juni 2020, 20:18:29 »
Maaltijdsalade van bloemkool, venkel, koolrabi, wortel, rucola, ijsbergsla en kidneybonen, met bulgur en knoflookyoghurt en halloumi.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18985 Gepost op: 24 juni 2020, 21:44:58 »
Gisteren couscoussalade met komkommer, tomaat, munt, peterselie, ingemaakte citroen, radijs en halloumi. Watermeloen erbij.

Gado gado van wortel, spitskool, tofu en pittige pindasaus, erbij rijst, komkommeratjar, emping en rempejek.
Frambozen toe.

Wij aten de haloumi deze week gegrild, maar dit klinkt ook lekker. Vandaag mie, tofu, gewokte groenten met gember en 6 tenen knoflook.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sven

  • *****
  • 3.817
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18986 Gepost op: 25 juni 2020, 20:16:58 »
Gisteren: gestoofde groene selder met sojagehakt (van TVP) en rijst. Afgekruid met sojasaus en sambal badjak

Vandaag: orzo in tomatensaus, gebakken groenten (paprika, aubergine, courgette) met flink wat knoflook
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18987 Gepost op: 25 juni 2020, 21:14:20 »
Pellkartoffeln mit Kräuterquark - de kwark had ik gekruid met bieslook, citroenverbena en knoflook. Erbij een restjessalade van ijsbergsla, spitskool, bleekselderij, radijs, wortel, komkommer en cannellinibonen. Vanmiddag had ik een kleine pita gevuld met borlottibonen, yoghurt, spitskool, komkommer en radijs.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.514
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18988 Gepost op: 25 juni 2020, 21:42:55 »
Pastasalade met feta, tomaat, sla, paprika, lente-ui.
Morgen k&k aardappelsalade met een hardgekookt eitje en sla, komkommer etc.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18989 Gepost op: 26 juni 2020, 12:37:41 »
We genieten nog met volle teugen van onze 'vakantie in eigen land' en hadden gister een snackdag en aten vegetarische bitterballen en echte oerfriet met mayonaise in Den Bosch. s'avonds nog meergranen stokbrood met aioli en een goed glas sauvignon. s'middags hadden we een Griekse salade met feta-pakketjes van de gril met jalopeno's tomaat en oregano met ook stokbrood en aioli. Vandaag maar weer wat meer groenten eten.

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18990 Gepost op: 26 juni 2020, 12:42:08 »
Dat klinkt heerlijk Hedwig!

Ik ben nog aan het twijfelen. Als het droog blijft waarschijnlijk BBQ met maiskolven, falafel, pita broodjes, halloumi, en natuurlijk knoflooksaus.

Als het gaat onweren, dan worden het wraps met chili, met een maiskolf ernaast.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18991 Gepost op: 26 juni 2020, 18:18:59 »
We genieten nog met volle teugen van onze 'vakantie in eigen land' en hadden gister een snackdag en aten vegetarische bitterballen en echte oerfriet met mayonaise in Den Bosch. s'avonds nog meergranen stokbrood met aioli en een goed glas sauvignon. s'middags hadden we een Griekse salade met feta-pakketjes van de gril met jalopeno's tomaat en oregano met ook stokbrood en aioli. Vandaag maar weer wat meer groenten eten.

Gaan wij deze zomer ook doen! We overwegen zelfs hoe ver we op de fiets komen.
Wij eten couscous-salade met allerlei groente en mozzarella. Dressing van limoen en de laatste druppels Franse olijfolie ... :(
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18992 Gepost op: 26 juni 2020, 20:18:48 »
Het brood was vanochtend op, dus moest ik wel ontbijten met een hartige pannenkoek gevuld met champignon, prei, courgette en peterselie. 's Middags nog een klein pitabroodje gevuld met wat overgebleven kruidenkwark, borlottibonen, spitskool en komkommer. Vanavond aten we gebakken aardappeltjes (de Nederlander met mayonaise, de Duitser met Hela Gewürzketchup) met erbij een salade van ijsbergsla, bospeen, bleekselderij, gele paprika en cannellinibonen met citroenige dressing, bestrooid met wat kleine blokjes feta.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18993 Gepost op: 27 juni 2020, 14:04:23 »
Bruschetta met knoflook, cherry tomaatjes, fijngesnipperde rode ui, verse basilicum en burrata. Om mijn vingers bij op te eten zo lekker.

Welk brood gebruik je precies hiervoor Sam?

Hier donderdag de laatste  :'( witte asperges met hollandaise saus, nieuwe krielaardappels, roerei en dragon.

Gister Indiaas uit de vriezer (saag paneer, aloo muttur en rijst): we hadden laatst laten bezorgen en dat was zoveel dat we er nog een keer van konden eten en er zit nog een maaltijd van in de vriezer.

Vanavond gebakken snijbiet van eigen balkon, capucijners en tuinbonen, mc2 burger, maiskolf en wat sla met blauwekaasdressing
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.057
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18994 Gepost op: 27 juni 2020, 19:25:53 »
Bruschetta met knoflook, cherry tomaatjes, fijngesnipperde rode ui, verse basilicum en burrata. Om mijn vingers bij op te eten zo lekker.

Welk brood gebruik je precies hiervoor Sam?

Wat ik in huis heb  ;D ik vind een dik gesneden donker desembrood erg lekker, maar maak het ook wel met een gewone afbak baguette.

Vanavond een “breakfast burrito”: tortilla met roerei met vega speckjes, ui, tomaat,  groene paprika (je moet er toch iets mee!) en geraspte oude kaas.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.322
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18995 Gepost op: 27 juni 2020, 20:08:59 »
Käse-Gemüse-Spätzle. Met als groente broccoli, wortel, bleekselderij en een groene paprika heb ik er ook nog in verstopt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18996 Gepost op: 27 juni 2020, 21:04:13 »

Wat ik in huis heb  ;D ik vind een dik gesneden donker desembrood erg lekker, maar maak het ook wel met een gewone afbak baguette.

Thanks, goed te weten.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.817
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18997 Gepost op: 27 juni 2020, 21:29:34 »
Bij mijn ouders gegeten: Aspergesoep, champignons met spinazie gestoofd met zure room (door mij gemaakt op verzoek van mijn moeder) gekookte aardappels, vega bbq burger.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.864
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18998 Gepost op: 28 juni 2020, 09:54:24 »
Eergisteren gasten:
Worteltortilla   /tomaat/ui/paprika/spinazie/kaas
Koude soep     /venkel/bloemkool/prei/tuinkruiden
Bulgur garni, gepaneerde tofu met tomaten-gembersaus, gewokte witlof/bloemkool, suikererwten
kersen/ druiven/ nectarine/ ijs

Gisteren: Pellkartoffel(n) olijfolie, bloemkool, Bratwurst van de veggie slager, salade van bladsla/ paprika/ zoete ui
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18999 Gepost op: 28 juni 2020, 18:46:05 »
Vandaag volkoren bulgur met paddestoelen-stroganoff met flinke eetlepel gerookte paprikapoeder erdoor. Erg lekker, hierbij broccoli, we hebben nog over. Overmorgen als lunch in portobello uit de oven met rode paprika gebakken en groene salade.