Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19140 Gepost op: 28 juli 2020, 15:46:39 »
Gisteren een kaasplankje er erna een salade bij Proeflokaal in Leiden.

Vandaag weer thuis: feta uit de oven met courgette uit eigen tuin. Erbij wat pasta.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19141 Gepost op: 28 juli 2020, 18:25:23 »
Leuk dat je zo lekker gegeten hebt in Leiden Bambi!

Vanavond volkoren couscous met een ratatouille van verse tomaten, courgette, rode paprika, kikkererwten en bospeen. De tomaten vond ik tegenvallen, uiteindelijk de harten die niet gaar/zacht wilden worden maar even gepureerd. Het resultaat is wel erg lekker geworden  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19142 Gepost op: 28 juli 2020, 21:03:20 »
Een ovenschotel van bloemkool, venkel en rode paprika in mosterdsaus op een bodempje aardappelschijfjes, bedekt met een dun laagje kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19143 Gepost op: 28 juli 2020, 22:59:49 »
We aten vandaag bij onze jongste zoon Poke-bowl van zilvervliesrijst, avocado, paprika, tomaat, kidneybonen, rode peper en limoensap. Gisteren een rest stamna met pappardelle en parmezaanse kaas en eergisteren hadden we met groenten gevulde ravioli met burrata en vegetarische stamna.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19144 Gepost op: 29 juli 2020, 09:48:27 »
Gisteren groentenpannenkoeken (met een geraspte courgette erdoor, en champignons en mais). Vanavond zelfgemaakte pizza met iig paprika en thuis even kijken wat we nog hebben. Voor R. Iets uit de vriezer thuis.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19145 Gepost op: 29 juli 2020, 13:42:13 »
Hollandsche pot: Stamppot spinazie, met een vegaburger erbij.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19146 Gepost op: 29 juli 2020, 21:32:55 »
Schelpjespasta met broccoli, bospeen, gele paprika, courgette, bleekselderij en limabonen in een romige tomatensaus. Een beetje retro, maar wel lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19147 Gepost op: 30 juli 2020, 12:08:29 »
Gisteren twee kleinzoons (inmiddels grootzoons) op bezoek, heren van formaat. Aten: koude dunne preisoep met chocolademunt uit de tuin, worteltortilla gecrispt met ui/tomaat/parika/kaas/spinazie en geserveerd met vijgen uit de tuin, koude mie gemengd met gehakte en even gewokte wortel/boontjes/bloemkool/prei, pindasaus, tamarisaus, Javaanse rempejeh, serundeng, gebakken uitjes (bawang goreng).
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19148 Gepost op: 30 juli 2020, 17:37:10 »
Nu al op na het zwemmen. 😎

Couscous-salade met feta, bosui, ui, komkommer, paprika, pijnboompitten en tomaatjes uit de oven.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19149 Gepost op: 30 juli 2020, 19:30:58 »
Erg lekkere salade van rode kool, gebakken halloumi, ijsbergsla, olijven, tzatziki met veel knoflook en volkoren pita's. Rode bessen toe.
,,,,فلافل

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19150 Gepost op: 30 juli 2020, 23:01:03 »
Vegetarische linguine bij Brasserie Saint Nicolas in Anderlecht (Brussel). Deze pasta was gelukkig niet saai, maar natuurlijk stond er naast een lasagne niets anders vegetarisch op de kaart. Gezellig met een oudklasgenoot en haar zoon op een terras gegeten.

Hiervoor wilde ik snel even de Ikea van Anderlecht binnenlopen voor het Zweedse voedingswinkeltje en vega hotdog omdat ik toch al wat trek had en in de buurt was. Als voetganger moet je nu ook via de parking binnen, wat een flinke omweg is. Daarna moet je helemaal door de winkel langs de kassa om bij de voeding te geraken. Om daar vast te stellen dat de vega hotdog tijdelijk niet op het menu staat...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19151 Gepost op: 31 juli 2020, 01:42:36 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Als je de verse knoflook een paar minuten op laag vuur fruit heb je niet alleen een extra lekkere knoflooksmaak, maar het hele huis ruikt er ook naar - ik vind dat lekker. Erbij een uitgebreide salade.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19152 Gepost op: 31 juli 2020, 17:21:39 »
Barbecue, met halloumi, knoflook champignons, aardappeltjes, paprika, wortel, cherry tomaatjes, ui, en wat vleesvervangers. Met knoflooksaus, veel knoflook en veel saus.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19153 Gepost op: 31 juli 2020, 19:03:41 »
Gevuld Turks brood uit de oven (ik met tomaat, pepertje, knoflook prei; Kristof met paprika en ananas). Erbij een salade van ijsbergsla, bleekselderij, bospeen, paprika en kidneybonen, bestrooid met wat verkruimelde feta.
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19154 Gepost op: 31 juli 2020, 19:36:49 »
Erwtensoep.

(Zonder tomatensoepballetjes)

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19155 Gepost op: 31 juli 2020, 20:11:05 »
Gisteren: spitskool met prei, gestoofd in boter met mosterd-,  venkel- en karwijzaadjes. Op het laatst nog wat melk en maïzena toegevoegd. Erbij gekookte aardappels en Vivera "kip" strips (gepanneerd).

Vandaag: falafel, pitabroodjes en veel sla en knoflooksaus.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19156 Gepost op: 31 juli 2020, 21:41:24 »
Erwtensoep.
Daar is het ook echt weer voor, ja 8).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19157 Gepost op: 01 augustus 2020, 12:32:34 »
Willem, een bevriende dorpsgenoot met een moestuin, bracht ons groenlof (met een mooi bittertje) en palmkool (ook wel zwartkool genoemd, cavolo nero, bij blancheren wordt ie zwartig).
We aten eergisteren een slaatje van groenlof, aangemaakt met olijfolie, zout mayonaise en wat zoetige azijn. Gisteren aten we in boter en olijfolie gebraden zwartkool en groenlof, Pellkartoffeln, gebakken seitan en shitake, biobiettempura, een sausje van mierikswortelpasta en gehakte, in zoetzuur gemarineerde witte gemberstroken bij de tempura en een sausje van gemberpasta en tamari bij de seitan/shitake.

In Eindhoven is geopend een grote biowinkel met restauarant geheten Liek (of ook Bij Liek) op de Roostenlaan 100F. Veel fraasie spullen, zelfgebakken broden, bieren, andere dranken, seitan, bioaardbeien en veel meer.
« Laatst bewerkt op: 01 augustus 2020, 12:35:19 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19158 Gepost op: 01 augustus 2020, 20:14:30 »
Op verzoek van Kristof weer eens schelpjespasta met groente in een romige tomatensaus. Lekker makkelijk en snel klaar, verzadigd en manlief tevreden. Wat wil je nog meer.
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19159 Gepost op: 01 augustus 2020, 20:21:25 »
Wat wil je nog meer.

Was het wel voedzaam?