Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19280 Gepost op: 24 augustus 2020, 16:04:19 »
Zelfgemaakte verse tagliatelle in salieboter. Erbij een salade van ijsbergsla, rucola, venkel, radijs, komkommer en kidneybonen met balsamicodressing.

En, staat salie al in de top-tien? ;)
Vandaag maken we de mais op. Vooraf een toastje met kaas, dan is het vast een hele maaltijd.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19281 Gepost op: 24 augustus 2020, 19:14:35 »
En, staat salie al in de top-tien? ;)

Misschien dat Eelco hulp van Aiko kan krijgen, als hij overschakelt op saliesoepballetjes?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19282 Gepost op: 24 augustus 2020, 20:22:59 »
En, staat salie al in de top-tien? ;)
Misschien dat Eelco hulp van Aiko kan krijgen, als hij overschakelt op saliesoepballetjes?
Als ik nog lang genoeg salie uit de tuin kan oogsten, heb ik daar helemaal geen hulp bij nodig  ;D.

Wij aten vanavond couscous met 'zeven' groenten. Al een poosje niet meer gehad. Lekker!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19283 Gepost op: 24 augustus 2020, 22:26:08 »
Pellkartoffe(n), olijfolie, bloemkool, Schnizel (AH), peultjes(sugarsnaps), gecrispte palmkool.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19284 Gepost op: 24 augustus 2020, 23:08:11 »
Stoofpotje van groene selder, champignons en borlottibonen. Daarbij rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19285 Gepost op: 25 augustus 2020, 13:57:05 »
vandaag rest lasagne, gemengde sla, Bratwuts van de veggie slager en als de bui doorzet en de lucht is gezuiverd: een borrelglaasje regenwater om het einde der tropendagen te vieren.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19286 Gepost op: 25 augustus 2020, 20:12:42 »
Een ovenschotel van bloemkool en penne met mosterdsaus, met een mozzarellakorst bestrooid met nigella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19287 Gepost op: 25 augustus 2020, 21:43:18 »
Bruine bonen met o.a. bloemkool, tomaten en wokreepjes.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19288 Gepost op: 26 augustus 2020, 11:12:10 »
Pasta met koolrabi, wortel en pesto.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19289 Gepost op: 26 augustus 2020, 13:28:13 »
Pasta pesto, met lekker veel in witte wijn gestoofde champignons.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19290 Gepost op: 26 augustus 2020, 20:52:30 »
Lasagne bolognese, met berglinzen, bleekselderij, gele courgette en bospeen in citroenige tomatensaus met rozemarijn, bedekt met een laagje mozzarella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19291 Gepost op: 27 augustus 2020, 10:22:23 »
Gisteren een groentengratin (venkel, rode ui, paprika, courgette, wortel, prei, aardappel, gemalen kaas) en een ragout van shitake.
Vandaag: er moeten twee lasagnevellen die over zijn verwerkt worden, sperzierbonen en meer. Dorpsgenoot Willem brengt straks boerenkool en palmkool, misschein ook spekbonen. Hij heeft een biotuin.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19292 Gepost op: 27 augustus 2020, 20:13:57 »
Na een lange treinreis: snel feta et tomaat uit blik onder de grill, courgettes en wat pasta (en een gedeeld frietje onderweg).
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19293 Gepost op: 27 augustus 2020, 20:15:26 »
Pellkartoffeln! Erbij een salade van ijsbergsla, koolrabi, rode paprika, komkommer en kidneybonen met een mayonaise-wasabidressing, met plakjes gekookt ei en geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19294 Gepost op: 27 augustus 2020, 21:51:22 »
Heel makkelijk een patatje van de snackbar met twee broodjes groentekroket, snel tussen een werkoverleg en het afmaken van nieuwe gordijnen voor de slaapkamer door.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19295 Gepost op: 28 augustus 2020, 19:37:29 »
De laatste mais met bieslook-boter vooraf. Erna kool, tempeh en mie.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19296 Gepost op: 28 augustus 2020, 19:43:32 »
Geroosterde aardappeltjes uit de oven, lekker krokant met durumtarwegriesmeel en rozemarijnzout, met erbij bloemkool in een licht kaassausje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19297 Gepost op: 29 augustus 2020, 20:46:11 »
Hier ook aardappeltjes uit de oven. Maar dan met olijfolie en verse rozemarijn. Erbij gestoofde prei en spitskool, met mosterd- en karwijzaadjes en verse tijm. We hadden nog twee Beyond burgers uit de vriezer gehaald, maar volgens de verpakking had die niet ingevroren mogen worden. Smaakte op zich wel prima, maar we zouden er geen bijna 6 euro (!) voor neergelegd hebben. Afgeprijsd voor een euro hebben we geen bezwaar.

Verder gisteren ook spitskool, maar dan op z'n indonesisch, gestoofd met taugé . Erbij zoetzure tempé en pandanrijst, plus wat mildpittige komkommer en taugé.

Donderdag was ik uitgenodigd bij de bruiloft van mijn nicht, we moesten al vantevoren de menukeuze doorgeven. Eerst quinoa-salade met feta, avocado en granaatappelpitjes. Dan (na wat speeches) een torentje van mozzarella en geroosterde aubergine, met allerlei knapoerige groentes en wat aardappelpartjes. Erbij nog een zoetpittige tomatensaus. Toetje was wel een verassing, keuze uit aardbei-bosvruchten of passievruchtmango mouse-achtige taartje, ik ging voor de passievrucht. Met als bodem een chocoladekoekje en een chocladevulling.

Ik was net aan het toetje begonnen toen ik opeens een helse pijn in mijn rug kreeg, stekend. In een relex wilde ik het met mijn hand wrijven (dacht dat ik een spier had verrekt), toen ook mijn vinger pijn ging doen en toen pas zag dat ik een wesp aan mijn vinger had zitten. Met een stoffen servet de wesp eraf geslagen, maar de angel zat nog in mijn vinger, dus die ook snel verwijderd. Ik had dus het voor elkaar om bij het even verzitten de wesp tussen mijn rug en de stoelleuning te klemmen. Helaas had de wesp het met de dood moeten bekopen, omdat z'n angel bleef zitten, normaal gesproken laat ik ze altijd met rust.

Gelukkig had ik 's ochtens nog anti-histamine ingenomen, en kreeg ik een theedoek met ijs van de bediening. Dat hielp wel wat, maar joh dat doet fink pijn! In de trein naar huis ook nog flink pijn geleden.

Thuis ook nog een uur met ijspacks zitten koelen. Gelukkig was het de dag erna al een stuk beter, en nu voel ik het bij mijn vinger niet meer. Alleen jeukt mijn rug nog, maar meer als een flinke muggenbult.
Zo dat was mijn avontuur weer.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19298 Gepost op: 29 augustus 2020, 21:13:56 »
Ai, meisbaer, dat is pech hebben. Wespensteken kunnen inderdaad erg pijnlijk zijn en die beesten zijn ook nog eens belachelijk ongecoördineerd.

Wij aten vanavond patat, falafel (ik had nog een restje van vorige week in de vriezer) en coleslaw van spitskool, koolrabi, wortel, radijs en komkommer.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #19299 Gepost op: 29 augustus 2020, 22:29:40 »
Vanand doe-het-zelf sushi, zelf aan tafel je eigen mini-sushi rollen, was erg lekker. Nog genoeg over om morgen een poke bowl te maken.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light