Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #20 Gepost op: 05 juli 2011, 13:28:04 »
Ik heb meteen na aankomst mijn biryani gemaakt
Je was toch niet nog fashionably late of...?
Nee, we waren keurig vijf minuten na de vanaf-tijd binnen. Dat dan nog voor twaalf uur 's middags het buffet zou worden geopend en dat men binnen een kwartier al toe was aan de zoetigheid, daar had ik geen rekening mee gehouden  ::).
Zuid-Duitsland? Ik weet nog wel dat in Zwitserland men al tegen kwart voor 12 naar de kantine ging voor het middagmaal. Dat krijg je er van als je niet goed ontbijt :P
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #21 Gepost op: 05 juli 2011, 13:32:54 »
Maar heeft dat met ontbijtkwaliteit of kantinedruk te maken?
This is between me and the vegetable!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #22 Gepost op: 05 juli 2011, 16:30:18 »
Ik ga uit Jamie's dinner een simpel recept voor erwten maken: even opzetten met water, wijn en boter. Munt erbij, serveren met pasta en parmezaanse kaas. Ben benieuwd.

Hoe kort koken jullie versgedopte erwten?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #23 Gepost op: 05 juli 2011, 17:37:58 »
Maar heeft dat met ontbijtkwaliteit of kantinedruk te maken?
Volgens mij had dat dus niks met de drukte in de kantine te maken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #24 Gepost op: 05 juli 2011, 19:12:01 »
Eikenbladsla met komkommer, tomaat, wortel, puntpaprika, zongedroogde tomaat, kappertjes, feta, knoflookolijven, augurk, diverse geroosterde pitten en een mosterddressing. Helemaal voor mij alleen :yummie:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wat eten we vandaag?
« Reactie #25 Gepost op: 05 juli 2011, 19:44:16 »
Ik ga uit Jamie's dinner een simpel recept voor erwten maken: even opzetten met water, wijn en boter. Munt erbij, serveren met pasta en parmezaanse kaas. Ben benieuwd.

Hoe kort koken jullie versgedopte erwten?

Vast te laat antwoord, maar het hangt erg af hoe oud de peulen waren. Maar je proeft het wel, en niet lang iig, goed bijblijven.

Hier gewokte aubergine/venkel/ui met hoisin- en zwarte bonensaus, bruine rijst, gebakken tofu. Mango toe.

,,,,فلافل

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #26 Gepost op: 05 juli 2011, 20:44:04 »
Gisteren een snelle curry. Vandaag groentesoep met brood.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #27 Gepost op: 05 juli 2011, 21:53:01 »
Was vandaag in Den Haag bij de veggie slager op het Spui 167a. Prima winkeltje. Onder meer kroketten gekocht en thuis gefrituurd. Helemaal OK. Goeie kroketkorst maken die lui. Je kunt er ook lunchen. Staat dat al in de Vegatopialijst?

Ik begreep dat de uitbaters geparenteerd zijn aan mevrouw Thieme van de Dieren. Pluspunt voor die partij, zou ik zeggen dat nu om de hoek in het centrum zo een winkel is.
 

« Laatst bewerkt op: 06 juli 2011, 10:20:45 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Wat eten we vandaag?
« Reactie #28 Gepost op: 05 juli 2011, 22:03:50 »
Andijviestamppot met een kaaskruimellaagje. Leuk, eten maken, in de oven zetten, timer aan, paar uur door de stad banjeren en dan thuiskomen als het eten klaar is.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Wat eten we vandaag?
« Reactie #29 Gepost op: 05 juli 2011, 22:24:47 »
K. belde op: na de hondenschool zouden de trainster en wat andere mensen in het centrum een pizza eten. Dus ik heb me ook maar bij het gezelschap gevoegd. Ik had een pizza met spinazie en geitenkaas, met een luchtige bodem met blaasjes (had rustig meer spinazie mogen zijn, zo duur is dat spul nou ook weer niet, en als ik iets met spinazie bestel, mag je er gerust van uit gaan dat ik dat ook lust). Glaasje Hefeweizen erbij en ijsje toe. Gezellig.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Wat eten we vandaag?
« Reactie #30 Gepost op: 06 juli 2011, 10:30:46 »
Hefeweizen, heer Eelco, altijd wel goed, maar er zijn sommige merken die erbovenuit steken. Vergeet altijd welke.

Vandaag eten we gefrituurde tempe. Ben gisteren al begonnen met drogen in de late zon. Dun gesneden plakken op oud koelkast rek, en een tweede rek erop tegen de vogels. Weinig vliegen gelukkig hier. Erbij
basmatirijst van de Tilda, die vind ik de beste. Wel goed wassen altijd want die scheepsladingen rijst worden altijd gefumigeerd (bespoten, begast) tegen de ratten in het ruim. Overigens is rijst wassen altijd goed om fijn zetmeel weg te spoelen die de rijst doen plakken. Geldt niet voor kleefrijstsoorten. Verder eens kijken welke groenten we nog hebben: wortel, venkel, bloemkool, komkommer, sla, dille. Morgen is weer AH-dag en koopt mijn vrouw weer van alles. Misschien eens Thais erbij vandaag, met kokos en sere, serai schrijven de Engelsen, serai, satay. Allemaal fonetiek.


 
« Laatst bewerkt op: 06 juli 2011, 10:49:58 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #31 Gepost op: 06 juli 2011, 17:52:21 »
Hefeweizen, heer Eelco, altijd wel goed, maar er zijn sommige merken die erbovenuit steken. Vergeet altijd welke.
Franziskaner?

Hier groentesoep met zuurdesembrood en groene salade met geroosterde bietenblokjes, bosui, augurk en pijnboompitten.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Wat eten we vandaag?
« Reactie #32 Gepost op: 06 juli 2011, 18:01:00 »

Hier groentesoep met zuurdesembrood en groene salade met geroosterde bietenblokjes, bosui, augurk en pijnboompitten.

Nou las ik toch echt even waar augurk staat ananas.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #33 Gepost op: 06 juli 2011, 18:34:33 »

Hier groentesoep met zuurdesembrood en groene salade met geroosterde bietenblokjes, bosui, augurk en pijnboompitten.

Nou las ik toch echt even waar augurk staat ananas.
Zal wel een mouche zijn.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #34 Gepost op: 06 juli 2011, 18:42:00 »
Christiaan: bietenblokjes in de oven roosteren? En dat eten met sla, de genoemde aankleding? Had je er ook nog iets van dressing bij?
Ik heb nog twee bietjes liggen die nodig op moeten.

Hier vandaag stamppot andijvie met een soort ui/champignonragout.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Wat eten we vandaag?
« Reactie #35 Gepost op: 06 juli 2011, 18:47:25 »
Maandag bij een vriendin gegeten. Aardappels, olijven, tomaten en vast nog meer uit de oven. Was erg smakelijk. We dronken er teveel wijn bij voor de maandagavond.

Gisteren bij mijn zusje en zwager. Ze koken niet zo vaak vegetarisch, maar aardig hun best gedaan: pasta met een roomsaus met groene asperges en broccoli. Ik gaf mijn nichtje een flesje lekkere melk.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Wat eten we vandaag?
« Reactie #36 Gepost op: 06 juli 2011, 19:39:18 »
Christiaan: bietenblokjes in de oven roosteren? En dat eten met sla, de genoemde aankleding? Had je er ook nog iets van dressing bij?
Ik heb nog twee bietjes liggen die nodig op moeten.
Ik had de bieten in de oven geroosterd, gisteren al, maar het was te veel voor in de risotto. Roosteren: zand er af gewassen, topjes en puntjes er af, op alufolie, olijfolie er overheen, alufolie dicht en op 180 in de oven tot een sateprikker er goed doorheengaat. 45 minuten tot een uur voor een gemiddelde biet.

Dressing: olijfolie met honing en citroensap.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #37 Gepost op: 06 juli 2011, 19:49:12 »
Ik ga uit Jamie's dinner een simpel recept voor erwten maken: even opzetten met water, wijn en boter. Munt erbij, serveren met pasta en parmezaanse kaas. Ben benieuwd.

Hoe kort koken jullie versgedopte erwten?

Vast te laat antwoord, maar het hangt erg af hoe oud de peulen waren. Maar je proeft het wel, en niet lang iig, goed bijblijven.

Hier gewokte aubergine/venkel/ui met hoisin- en zwarte bonensaus, bruine rijst, gebakken tofu. Mango toe.



Niet heel lang gekookt, maar langer dan de 2 minuten van Jamie Olivers recept.
Toe dessertwijn (rivesaltes Ambre uit 1989) met oude kaas.

Vandaag gegrilde groenten, feta gegrild met balsamico, pasta met gebakken oesterzwam en nog een hand erwten erdoor. Was wel weer lekker.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #38 Gepost op: 06 juli 2011, 22:22:27 »
Christiaan: bietenblokjes in de oven roosteren? En dat eten met sla, de genoemde aankleding? Had je er ook nog iets van dressing bij?
Ik heb nog twee bietjes liggen die nodig op moeten.
Ik had de bieten in de oven geroosterd, gisteren al, maar het was te veel voor in de risotto. Roosteren: zand er af gewassen, topjes en puntjes er af, op alufolie, olijfolie er overheen, alufolie dicht en op 180 in de oven tot een sateprikker er goed doorheengaat. 45 minuten tot een uur voor een gemiddelde biet.

Dressing: olijfolie met honing en citroensap.
Dank je, dat gaat goed komen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Wat eten we vandaag?
« Reactie #39 Gepost op: 06 juli 2011, 22:47:33 »
Ik ging vandaag bij oud-leerlingen op bezoek. Zij komen uit Bhutan en hadden heerlijke momo's gemaakt. Ik kreeg zoveel dat ik 's avonds nog vol zat.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan