Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

Offline meisbaer

• 5.952
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #25700 Gepost op: 22 januari 2026, 21:06:31 »
Volkoren macaroni met soepgroenten en 'spekjes'.

Offline Sam

• 7.531
« Reactie #25701 Gepost op: 23 januari 2026, 16:36:37 »
Kaasfondue van vier soorten kaas, met wortel, champignon, witlofblaadjes, paprika, bloemkool en stokbrood om te dippen. Erbij komkommer, stoofpeertjes en mandarijntjes uit blik (nostalgisch).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #25702 Gepost op: 23 januari 2026, 18:50:43 »
Een lasagne gevuld met pompoenpuree, vermengd met berglinzen, prei, knoflook, salie en een pepertje. Bedekt met haverbechamel, voor het eerst sinds jaren weer met edelgist erdoor, dat inderdaad een lekker kazig smaakje geeft.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Sven

• 4.191
« Reactie #25703 Gepost op: Gisteren om 07:22:02 »
Gaan eten met een groep van 9 bij Armeens restaurant Yerevan in het Brusselse stadsdeel Jette, de buurt waar ik woon.

Vooraf hapjes bekend in die regio: dolma's, tsatsiki, een afgeleide van imam bayildi, auberginerolletjes,... Als hoofdgerecht had ik gegrilde groente met friet. Er waren nog een paar andere vegagerechten waaronder een soort pizza met gegrilde groenten.

Lekker gegeten, zeer hartelijke bediening. Het eten was niet duur, drank van goede kwaliteit uit Armenië dus iets duurder. Aanrader.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

• 7.531
« Reactie #25704 Gepost op: Gisteren om 17:36:58 »
Restje saag paneer van donderdag, erbij een Libanees platbrood met Plant Kebab en een niet-knoflooksausje (morgen afspraken en dat gaat niet samen met knoflooksaus!)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

• Admin
  • 21.318
    • Mijn Homepage
« Reactie #25705 Gepost op: Gisteren om 19:19:05 »
Perfect gelukte rode kool (lekker fris met citroensap, wijnazijn, bosbessenjam en anijszaad), bruine bonen in eigen vocht, en rozemarijnrösti (die hier de 'rol' van burger vervudlen).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline meisbaer

• 5.952
« Reactie #25706 Gepost op: Gisteren om 21:54:57 »
Gisteren jaarvergadering op kantoor, waar we gezamelijk naar de livestream vanuit onze vestiging in Duitsland keken. Als snack een lekkere bretzel.

De aansluitende borrel was niet erg geslaagd qua eten. Er was weer 'streetfood' wat over het algemeen bij de ingehuurde catering niet zulke spannende dingen zijn. Ik had een vega burger met broodje waar ze een soort van kaassaus en rode kool slalade op hadden gedaan. Dat was wel een tikje vaag. Nog een (helaas al wat koude) 'rijst bowl' met tempe en  een raar soort cracker. Zonder iets van saus of zo erover. En dan nog gnocchi in kaassaus met mini stukjes pompoen. Eten had veel beter gekund (dat ga ik ook doorgeven).

Vandaag dus maar in gehaald met een pompoencurry met kokosmelk en pindakaas, prei en taugé. Erbij zilvervliesrijst.
Als lunch beluga linzen met wtlof, radijsjes en vivera zalm.