Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.279
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14460 Gepost op: 03 oktober 2017, 11:14:15 »
Schoonouders op bezoek en tegelijkertijd vandaag een praatje in Tilburg. Gisteren na aankomst tagliatelle met salieboter en een salade van ijsbergsla, radijs, bospeen, paprika, venkel en kidneybonen (moeilijke eters in de schoonfamilie, maar venkel in de salade vonden ze stiekem toch heel lekker). Gisteren had mijn schoonmoeder al een kom pompoensoep gegeten en toen ik vandaag terugkwam was de pan leeg. Vanavond schelpjespasta met een kaassaus (met nootmuskaat, Schabzigerklee, basilicum), bospeen, venkel, paprika en broccoli. 's Middags hebben ze nog een cake van Kristof gekregen, die op was toen ik terugkwam. Morgen, net als vanmorgen, een uitgebreid ontbijt (zelfgebakken zuurdesembrood, boter, kaas, camembert, hummus, guacamole, aalbessenjam, chocoladepasta, pindakaas, honing, groente, water, thee, karnemelk), waarna ik weer na de faculteit moet.
Als dat maar niet opperdepop was toen je vanmorgen naar beneden kwam voor het ontbijt, soep op cake op, potverdrie
Ja, wat een vreselijke schoonfamilie heb ik toch  ;D.

Gisteravond aten we een ovenschotel van bloemkool met mosterdsaus en nigella.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14461 Gepost op: 03 oktober 2017, 11:38:37 »
Vandaag als lunch de nieuwe vondst van de ‘Vegetarische Slager’ vegetarische bapao, ik ga ze eten als lunch vanmiddag met komkommersalade met rode peper en koriander. Vanavond sobanoodles met tempé, gebakken eitje en Oosterse roerbak 

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.279
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14462 Gepost op: 03 oktober 2017, 20:12:07 »
Lekker kruidig: champignonrisotto met rozemarijn en peterselie. Erbij bloemkool uit de wok, gebakken met salie, tijm, knoflook en een pepertje, bestrooid met citroenzest en afgeblust met citroensap.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14463 Gepost op: 03 oktober 2017, 20:17:40 »
Linzensoep met pitabrood

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.494
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14464 Gepost op: 03 oktober 2017, 20:39:44 »
Couscous met gebakken groenten; aubergine, wortel, prei, courgette. Met tomaat, granaatappelzaadjes, fijngehakte rauwe bloemkool en zachte geitenkaas.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14465 Gepost op: 03 oktober 2017, 21:14:28 »
Portobello met geitenkaas uit de oven en pasta.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.312
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14466 Gepost op: 04 oktober 2017, 20:43:14 »
Gisteren en vandaag eten uit de Krat, die deze week meedoet met de vegan challenge. Gisteren een smakelijke curry en vandaag een lekkere gevulde tomatensoep (met. o.a. palmkool, courgette en witte bonen) met een broodje (ik was laat, dus heb geen knoflookbrood gemaakt).

Vandaag at ik alleen, dus ik heb voor morgen ook nog.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14467 Gepost op: 04 oktober 2017, 21:03:26 »
Maandag at ik bij mijn ouders, we aten tajine, ik met couscous en P met pitabroodjes. Gisteren stond onze enorme keuken nog vol met dozen, dus kwam Mother India.  Vandaag aten we Laksa, voor P had ik de mie in een kommetje gedaan en met een vork wat groenten uit de soep gevist, want echte soep gaat nog niet.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.279
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14468 Gepost op: 04 oktober 2017, 21:18:18 »
Tagliatelle met pompoensaus (gepureerde hokkaido, op smaak gebracht met knoflook, pepertje, citroentje, salie, tijm, nootmuskaat).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14469 Gepost op: 05 oktober 2017, 19:04:03 »
Falafel met pitabroodjes en maïskorrels

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.279
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14470 Gepost op: 06 oktober 2017, 01:13:24 »
Voor ons theaterbezoek een snelle pastamaaltijd: schelpjes met beetgaar gestoomde groente (venkel, broccoli, bospeen, paprika) in een kaassaus met nootmuskaat. In een kwartiertje op tafel en gewoon lekker.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.279
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14471 Gepost op: 07 oktober 2017, 01:48:38 »
Pitabroodjes gevuld met halloumi, groente naar keuze (bospeen, venkel, gele paprika, ui, kerstomaat, pepertjes) en hummus. Lekker en simpel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.494
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14472 Gepost op: 07 oktober 2017, 18:31:54 »
Gisteren buisjes spaghetti met blauwekaassaus met o.a. bloemkool (door mijn vriend gekookt). Vandaag falafel met pitabroodjes, veel rauwkost en knoflooksaus  8)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.279
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14473 Gepost op: 07 oktober 2017, 19:58:48 »
Gisteren buisjes spaghetti met blauwekaassaus met o.a. bloemkool (door mijn vriend gekookt).
En hij heeft er niet eens een peer doorheen gegooid?  ::)

Wij eten vanavond weer eens lasagne, met sojagehakt, broccoli, venkel, bospeen en gele paprika in tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.796
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14474 Gepost op: 07 oktober 2017, 21:45:25 »
Gisteren:

Luchthaven Bogotá: arepa met kaas en een vegetarische empanada.
Vlucht Bogotá-Atlanta (Delta): broodje met gegrilde groenten.
Luchthaven Atlanta: taco en pizza met spinazie en champignons
Vlucht Atlanta-Brussel (Delta): wortelen, iets moeilijk definieerbaars (ik denk aardappelpuree en boerenkool, was niet slecht), kaas met crackers en het gebruikelijke fruit.

Vandaag: gestoofde savooiekool met champignons en pindasaus. Daarbij bruine rijst.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.494
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14475 Gepost op: 08 oktober 2017, 16:17:07 »
Gisteren buisjes spaghetti met blauwekaassaus met o.a. bloemkool (door mijn vriend gekookt).
En hij heeft er niet eens een peer doorheen gegooid?  ::)

Ha, ik wilde er nog bijzetten "en er zat geen fruit uit blik in", maar had het niet gedaan  :D

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14476 Gepost op: 08 oktober 2017, 20:07:06 »
Kaasfondue  :D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.279
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14477 Gepost op: 08 oktober 2017, 21:01:09 »
Een rösti van rode biet, aardappel, ui en rozemarijn. Erbij een stoofje van spruitjes, venkel, champignons en kapucijners, met tijm en afgeblust met een scheutje wittewijnazijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.494
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14478 Gepost op: 08 oktober 2017, 21:46:53 »
Gevulde puntpaprika met panir en bietjes raïta uit het boek "Puur India", met droge bloemkool-aardappelcurry  en safraanrijst.

Ik maak elke avond ook een kleine salade o.i.d. om mee te nemen naar mijn werk. Met het kleine beetje raïta dat over was, paar gestoomde bloemkoolroosjes, wat granaatappelpitjes en een beetje gebakken panir snel wat lekkers in elkaar gedraaid voor morgen ;) .

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14479 Gepost op: 09 oktober 2017, 08:56:59 »
Nasi.