Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17480 Gepost op: 03 juli 2019, 19:22:18 »
Pellkartoffeln! In de schil gekookte aardappeltjes, geserveerd met een klontje boter en de zoutmolen. Erbij gestoomde broccoli, venkel en winterpeen met nootmuskaat en lemon myrtle, en een soort tarka van rode linzen met rozemarijn, tijm, knoflook, pepertje en een scheutje citroensap.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17481 Gepost op: 03 juli 2019, 19:30:18 »
Chili sin carne met rijst.

Ik maakte ook nog nicecream van de overrijpe bananen. Zijn volgens mijn vriend nog prima te eten, maar ik eet ze liever zo ;)
« Laatst bewerkt op: 03 juli 2019, 21:15:14 door LL de Ling »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17482 Gepost op: 04 juli 2019, 21:30:00 »
Couscous met 'zeven' groenten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17483 Gepost op: 04 juli 2019, 21:55:49 »
Kerrie-risotto met courgette, bosui en kleine trostomaatjes, morgen curry van broccoli, courgette en kikkererwten met rijst.
Overmorgen pittige chili met diverse bonen, met guacamole, little gem salade en zure room. Zaterdag lasagne met paddestoelen en wilde spinazie, met pittige kaas en bechamèl.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17484 Gepost op: 04 juli 2019, 23:35:46 »
Ik maakte ook nog nicecream van de overrijpe bananen. Zijn volgens mijn vriend nog prima te eten, maar ik eet ze liever zo ;)
Hoe maak jij het LL? ik heb dit pas onlangs ontdekt maar ben wel een fan. ik vind een mix van banaan met griekse yoghurt en wat kaneel erg lekker, alleen banaan vind ik eigenlijk te zoet.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17485 Gepost op: 04 juli 2019, 23:36:32 »
Salade caprese, met erbij olijfjes en foccacia. 
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17486 Gepost op: 05 juli 2019, 15:11:17 »
Burrito's: tarwetortilla's gevuld met bruine bonen, 'gehakt', ui, paprika en koriander, tabasco en kaas erover. Sla met tomaatjes erbij.
« Laatst bewerkt op: 05 juli 2019, 15:16:49 door jol »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17487 Gepost op: 05 juli 2019, 20:50:43 »
Tagliatelle in salieboter, met erbij een salade van ijsbergsla, wortel, koolrabi, radijs en komkommer met mosterd-stroop-citroendressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17488 Gepost op: 06 juli 2019, 17:54:38 »
Gado gado (met snijbonen, tauge, komkommer, pindasaus), gebakken tofu in een zoet ketjapsausje met petehbonen en uitjes, gele rijst. Nederlandse kersen toe.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17489 Gepost op: 06 juli 2019, 19:52:14 »
Pizza! Een beetje broodachtige bodem, omdat ik ook wat volkorenmeel heb gebruikt. Belegd met ui, knoflook en aubergine.

Verder heb ik vandaag aardappelsalade gemaakt (van een paar gekookte aardappelen die op moesten), frozen yoghurt met blauwe bessen die moesten worden verwerkt, killersambal van habaneropepertjes, en een pastasalade die Kristof morgen naar zijn repetitie meeneemt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17490 Gepost op: 06 juli 2019, 20:43:54 »
Na anderhalve week niet gekookt te hebben, vandaag eindelijk weer eens aan de slag. Kidneybonen met groententomatensaus, ijsbergsla met mais en paprika, tomatensalsa met rode ui, guacamole, kwark, restje geraspte monchego en tortillachips  ;D . Omdat ik nig steeds een beetje voorzichtig ben met chilipepers, een tikje laf. Mijn vriend had er een extra schep Chi­pot­le pe­per in ado­bo saus naast.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17491 Gepost op: 07 juli 2019, 13:31:11 »
Pizza.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17492 Gepost op: 07 juli 2019, 18:55:44 »
Ik maakte ook nog nicecream van de overrijpe bananen. Zijn volgens mijn vriend nog prima te eten, maar ik eet ze liever zo ;)
Hoe maak jij het LL? ik heb dit pas onlangs ontdekt maar ben wel een fan. ik vind een mix van banaan met griekse yoghurt en wat kaneel erg lekker, alleen banaan vind ik eigenlijk te zoet.

Ik heb het nog maar 1 keer gemaakt :) Dit was met blauwe bessen en amandelmelk omdat ik dat toevallig allebei in huis had. Sta open voor andere ideeën. Wat jij noemt, klinkt ook heel lekker!

Gister aten we pizza (met pizzakit), met courgette, paprika en kappers. Vrijdag risotto met erwten en tuinbonen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17493 Gepost op: 07 juli 2019, 19:37:15 »
Gister aten we pizza (met pizzakit), met courgette, paprika en kappers. Vrijdag risotto met erwten en tuinbonen.
Gisteren was blijkbaar een pizzadag  :). Kristof komt over een half uurtje thuis, maar had nog pastasalade, dus heb ik voor mezelf een simpele ratatouille van ui, aubergine, champignon, tomaat en rozemarijn gemaakt. Erbij basmatirijst.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17494 Gepost op: 07 juli 2019, 19:48:51 »
Pokebowl van sushirijst, hiziki zeewier, komkommer, wortel, gebakken oesterzwammen, ingemaakte gember, avocado, gepofte boekweit en een wasabidressing. Erbij zijdentofu met een sausje van mirin, vega dashi en sojasaus.
Kruisbessen en rode bessen toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17495 Gepost op: 07 juli 2019, 21:07:49 »
Ik had een tijdje terug voor mijn verjaardag van mijn zus een Indiaas kookboek gehad, daar uit heb ik de paneer korma gemaakt. Simpel maar wel lekker. Erbij bloemkoolcurry, naanbrood en komkommerraïta. Van mijn andere zus had ik ook een Indiaas kookboek gehad 😊, dus dat komt waarschijnlijk volgende week. Ze kennen mij goed!

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17496 Gepost op: 08 juli 2019, 11:21:55 »
Zaterdag bij een bbq lekkere salades en platbrood met smeersels gegeten. Er was ook nog een heerlijke taart als toet. Er waren geen vegadingen voor op de bbq maar ik was voldaan en had niet het gevoel iets gemist te hebben. Ben sowieso meer van de salades dan van de bbq.

Gisteren een rest bonenvulling die over was van de burrito's van vrijdag, rijst erbij en salade met avocado.

Vandaag bloemkoolcurry met rijst, vruchtensalade toe.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17497 Gepost op: 08 juli 2019, 13:41:06 »
bietenrisotto met blauwe kaas :-)

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17498 Gepost op: 08 juli 2019, 21:46:10 »
Linguine met geroosterde aubergines, rode puntpaprika's en tomatensaus van verse tomaten met plakjes zachtjes in de olijfolie gesmoorde knoflook met tomatenpuree en oregano uit de tuin en verse basilicum, klein pepertje erdoor. Met parmezaanse kaas. Morgen Chili sin Carne met citroen-guacamole , zure room en cheddar.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17499 Gepost op: 08 juli 2019, 22:44:32 »
Falafel! Met coleslawtzatziki, wortelstaafjes, pepertje en pitabroodjes.
Gemüse ist mein Fleisch