Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17560 Gepost op: 25 juli 2019, 15:12:02 »
Vandaag staat er zelfgemaakte pizza op het menu.

Suggestie voor de bereidingswijze:


Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17561 Gepost op: 25 juli 2019, 21:13:36 »
Ondanks de hitte dubbel gebakken patat met erbij gestoomde broccoli, wortel en koolrabi. Het kan niet elke dag salade zijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Aiko

Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17562 Gepost op: 25 juli 2019, 21:15:23 »
Jammer dat het een vegetarisch eetforum is. Anders was dit voorbeeld van gekookte kameel misschien ook wel een interessante eettip:




Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17563 Gepost op: 25 juli 2019, 22:04:56 »
Wij hielden het bij fruitsalade, zijn we allebei gek op. Groenten, brood, kaas en smeersels kunnen wachten.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17564 Gepost op: 26 juli 2019, 10:17:18 »
Door de hitte maar eenvoudig gegeten. Overgebleven verse pasta met rode pesto (andere saus was op) en gestoomde broccoli. Vooraf wat Chinese snacktofu uit de toko.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17565 Gepost op: 26 juli 2019, 10:47:08 »
Ondanks de hitte dubbel gebakken patat
Jij hebt het hier vaker over, maar alle patat is toch dubbel gebakken? Een keer om te garen en een keer om knapperig te maken? Tenzij je de engelse triple fried chips maakt, die gaan een keertje extra.

Vanavond maar weer eens salade, dit keer een pasta salade met pesto en cherry tomaatjes, erbij een ceasar salade met knoflook croutons en pijnboompitjes. En geschaafde parmesan natuurlijk.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17566 Gepost op: 26 juli 2019, 11:07:28 »
Ondanks de hitte dubbel gebakken patat
Jij hebt het hier vaker over, maar alle patat is toch dubbel gebakken? Een keer om te garen en een keer om knapperig te maken? Tenzij je de engelse triple fried chips maakt, die gaan een keertje extra.

Vanavond maar weer eens salade, dit keer een pasta salade met pesto en cherry tomaatjes, erbij een ceasar salade met knoflook croutons en pijnboompitjes. En geschaafde parmesan natuurlijk.

Zat plekken op de wereld waar patat maar één keer gebakken wordt, Spanje bijvoorbeeld. Ik verdenk ze er daar van de patat in koud vet op te zetten, vuur aan en dan wachten tot de patatten lichtbruin zijn.   :bigeyes:
Overigens deden ze dat in Costa Rica net zo, daar werd ik beroemd om mijn dubbel gebakken patat, zo lekker konden ze het zelf niet maken  :D

Online karl

  • *****
  • 6.267
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17567 Gepost op: 26 juli 2019, 11:20:16 »
Geïnspireerd door een lunch in Duitsland aten we gisteren als warm eten in de microgolfoven gepofte grote aardappel. Daarbij koude asperges, tomaat, sla, hard ei en goede ouderwetse groentenmacedoine. Voor herhaling vatbaar op hete dagen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17568 Gepost op: 26 juli 2019, 13:32:34 »
Ondanks de hitte dubbel gebakken patat
Jij hebt het hier vaker over, maar alle patat is toch dubbel gebakken? Een keer om te garen en een keer om knapperig te maken? Tenzij je de engelse triple fried chips maakt, die gaan een keertje extra.
Zat plekken op de wereld waar patat maar één keer gebakken wordt, Spanje bijvoorbeeld. Ik verdenk ze er daar van de patat in koud vet op te zetten, vuur aan en dan wachten tot de patatten lichtbruin zijn.   :bigeyes:
Overigens deden ze dat in Costa Rica net zo, daar werd ik beroemd om mijn dubbel gebakken patat, zo lekker konden ze het zelf niet maken  :D
Daarom vermelde ik dat dus expliciet. En ook omdat in Nederland patat doorgaans uit de diepvries komt  ::).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17569 Gepost op: 26 juli 2019, 16:04:58 »
Woensdag Griekse salade (tomaat, paprika, ijsbergsla, olijven, munt) met gegrilde halloumi, Turks brood en tzatziki. Mini cornetto toe.
Gisteren Vietnamese rijstpapierloempia's gevuld met tofu, munt, koriander, wortel, paprika, sla en komkommer. Erbij een dipsausje van limoensap, palmsuiker, groene peper en sojasaus. En hoisin en sriracha erbij. Later nog toastjes met boursin.
Vanavond orecchiette met tomaat, basilicum, knoflook, pecorino. Erbij mozzarellasalade. Fruitsalade van frambozen, bramen en nectarine toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17570 Gepost op: 26 juli 2019, 23:13:26 »
Eten waar je niet teveel je keuken van opwarmt: Pitabroodjes (broodrooster), falafael, rauwkost, veel knolooksaus.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17571 Gepost op: 27 juli 2019, 00:37:26 »
We zijn vandaag zeven jaar getrouwd. Vanwege de temperaturen hebben we het feestje klein gehouden en gewoon twee vrienden van 'net over de brug' (over het Maas-Waalkanaal) uitgenodigd. Bij de 'borrel' (nou ja, kruidenthee, cola en bier) eind van de middag goede watermeloen, droge geitenstinkkaas (goede combinatie), pinda's en noten. Daarna kwamen nog twee salades op tafel (een 'normale' en een 'coleslaw'), Pellkartoffeln (de leercurve van onze gasten was vrij goed, de tweede aardappel werd al vrij professioneel geschild), stokbrood, diverse kaasjes en smeerseltjes (waaronder zelfgemaakte hummus). Een geslaagde, gezellige en smakelijke avond die weinig voorbereiding vergde.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17572 Gepost op: 27 juli 2019, 12:40:48 »
Biosspag durum (AH) gekookt en gebakken met bloemkool/prei/kappertjes/salieblad/ kalamatazwarteolijvenspread en tot slot nog wat fijngehakte courgette, mozza met zout/olijfolie/olijvenspread/bieslook, gebakken kaassneedsel (Niewiedvlaams).
Relatief veel groenten en weinig pasta.

« Laatst bewerkt op: 27 juli 2019, 14:38:11 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17573 Gepost op: 27 juli 2019, 12:43:31 »
We zijn vandaag zeven jaar getrouwd..
Verlaat: proficiat.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17574 Gepost op: 27 juli 2019, 20:34:35 »
Ja, nog gefeliciteerd Eelco!

Vandaag was het eindelijk weer eens koel genoeg om te koken. Risotto met waterkers, lente-ui, courgette, prei en doperwten. Met machego erover.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17575 Gepost op: 27 juli 2019, 20:37:07 »
We zijn vandaag zeven jaar getrouwd..
Verlaat: proficiat.
Dank! Wij aten vanavond spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een salade van ijsbergsla, bleekselderij, bospeen en komkommer met peterseliedressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17576 Gepost op: 28 juli 2019, 15:22:42 »
Rösti van aardappel ui en wortel. Een vijgenboom heeft een overvloed aan vijgen geproduceerd ( een tweede niks). Dus wellicht een vijgencurry met tofu erbij. Kan
N zijn dat mijn vrouw iets anders bedenkt.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17577 Gepost op: 28 juli 2019, 18:59:09 »
Broccoliquiche gekregen van een vriend die straks op fietsvakantie vertrekt. Daarbij spinaziesalade.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.293
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17578 Gepost op: 28 juli 2019, 18:59:45 »
Een pilao met tomaat en spinazie.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17579 Gepost op: 28 juli 2019, 19:59:25 »
Op een borrel met buren stukjes Turks brood met brie, hummus, ringelings en emping.
Daarna thuis haricots verts (Hollandse vd boerenmarkt) met tofu en chraimehsaus uit Ottolenghi Simple. En toe fruitsalade van nectarine, frambozen en blauwe bessen.
,,,,فلافل