Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17600 Gepost op: 02 augustus 2019, 21:05:48 »
Van gisteren had ik nog genoeg rijst over en ook nog wat curry. Maar dat wat meer saus en groente. Daarom wat wortel en groene selder gegaard in de magnetron en dan toegevoegd.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17601 Gepost op: 02 augustus 2019, 22:42:15 »
Mijn vriend had chili con quorn gemaakt met oa spitskool en wortel. Het was niet erg pittig, maar toch had ik er een beetje last van. Gokje dat ik ivm histamine toch niet zo goed tegen quorn kan.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17602 Gepost op: 03 augustus 2019, 19:29:02 »
Ik had durven zweren dat mijn vader aubergine niet lekker vond, maar hij had er eentje in huis gehaald. Ik maakte een simpele ratatouille van aubergine, courgette en een gesnipperd uitje in tomatensaus. Geserveerd met in knoflookboter gewentelde tagliatelle, al dan niet of gedeeltelijk te mengen met de ratatouille. Erbij een kleine simpele salade van kidneybonen, komkommer en rode paprika.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17603 Gepost op: 03 augustus 2019, 22:34:32 »
Uit eten voor mijn zus d'r verjaardag. Geroosterde aubergine met Marokkaanse kruiden en miso, gemengde rijst en spinazie. Toe kersensorbet met chocoladecake en stukken chocola. Was prima en gezellig.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17604 Gepost op: 04 augustus 2019, 12:22:23 »
Vrijdag heb ik eindelijk de knoflooktaart van Yotam ottolenghi gemaakt -> heel lekker!! Erbij een salade en geroosterde cherrytrostomaatjes.
Gisteren ge-airfryerd met friet en kroketten. Erbij een stoofje van aubergine/ courgette/ rode paprika/ tomaat/ lekker veel knoflook.
Vandaag een maaltijdsalade (ik zoek nog inspiratie).

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17605 Gepost op: 04 augustus 2019, 18:52:55 »
Pasta met broccoli, paprika en prei in een champignonroomsaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17606 Gepost op: 04 augustus 2019, 20:10:37 »
Wortel en groene selderij met kerriesaus. Daarbij couscous. Wou gewoon snel iets klaar hebben.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17607 Gepost op: 04 augustus 2019, 21:25:15 »
Gisteren falafel, snijbonen en gebakken aardappeltjes.
Vandaag een Griekse salade met ook een klein blikje maïs er door, en wat brood erbij.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17608 Gepost op: 05 augustus 2019, 19:31:57 »
Uit het kookboek Ainsleys Caribbean kitchen (van Ainsley Harriott) maakte ik 'spiced crumbed aubergine with black bean & avocado salad'.

Plakken aubergine gepaneerd met een mengsel van panko, specerijen en kruiden. Erbij een salade van zwarte bonen, avocado, tomaat, ui, koriander, munt, en dressing van limoensap, olijfolie, knoflook en piment. Erg lekker en voor herhaling vatbaar.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17609 Gepost op: 05 augustus 2019, 19:53:20 »
Geroosterde bloemkool en aardappel gemarineerd in olijfolie, knoflook, pepertje, sjalotje en rozemarijn. Erbij pikante geroosterde kikkererwten en een yoghurt-tahinsausje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17610 Gepost op: 05 augustus 2019, 21:49:25 »
Vandaag maakte ik caponata met le Puy linzen, en at er labneh bij. Morgen ga ik eten met mijn vriendin in restaurant waar ze leuke vegetarische gerechten op de kaart schijnen te hebben.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17611 Gepost op: 06 augustus 2019, 00:34:30 »
Gisteren in de trein een AH  "dipsalade" met couscous, falafel en humous. Had mijn zus voor mij gekocht "omdat je toch wel iets te eten voor in de trein nodig zal hebben"  :-*

Vandaag op het werk pizza afgehaald van Pizza Dennis, dik belegd met met artisjok, champies, ui, kaas en veel zwarte olijven. Altijd lekker.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17612 Gepost op: 06 augustus 2019, 01:28:17 »
Gisteren in de trein een AH  "dipsalade" met couscous, falafel en humous. Had mijn zus voor mij gekocht "omdat je toch wel iets te eten voor in de trein nodig zal hebben"  :-*
Herkenbaar. Als ik van Leeuwarden naar Nijmegen reis (of ook van Nijmegen naar Hannover, wat dan inderdaad nog ietsje langer duurt) krijg ik ook het advies voldoende eten mee te nemen, want je weet maar nooit. Bij ons is het ondertussen de verplichte sultanagrap geworden.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17613 Gepost op: 06 augustus 2019, 09:27:45 »
Oh ik heb altijd wel een reepje bij me, hoor. Het was meer dat ze al verzonnen had dat ik waarschijnlijk rond etenstijd met de trein terug zou gaan, en had alvast iets lekkers gekocht, erg zorgzame zus  :D

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17614 Gepost op: 06 augustus 2019, 19:47:07 »
Venkel-citroenrisotto met salie en Italiaanse harde kaas, verder op smaak gebracht met sjalotje, knoflook, pepertje en verse salie uit de tuin.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17615 Gepost op: 06 augustus 2019, 22:55:05 »
Spinazie-cheddar pie, met erbij een caprese salade met pesto, en een rauwkost salade met griekse yoghurt dressing.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17616 Gepost op: 07 augustus 2019, 12:26:25 »
Een dikke, zelfgemaakte wortelsoep tijdens de lunch, werd beetje smalend babyvoeding genoemd maar gezien de hoeveelheid spaanse peper lijkt me dat onzin  ;D

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17617 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:46:29 »
Ik vind mijn pompoensoep ook wel wat op Olvarit lijken, maar het is er. Iet minder lekker om (en net als jouw wortelsoep heel erg pittig!

Vanavond lekker snel: pasta met diepvries-tomatensaus uit de oven. Erbij olijfjes en wat jalapenos. 
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17618 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:25:48 »
Rest Mexicaanse tomatenrijst met kidneybonen en restje linzen met vers gemaakte tomatensaus er nog extra door met extra Spaanse peper, sperziebonen en komkommersalade er extra bij en gegrilde Turkse pepers paprika's en tomaatjes. Morgen Tikka Masala van bloemkool, broccoli, wortel en tofu

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17619 Gepost op: 07 augustus 2019, 19:15:41 »
Nasi goreng met gefrituurde tempehblokjes, spitskool, wortel en een uitje, gekruid met vijfkruiden van szechuanpeper, koriander-, komijn-, anijszaad en kruidnagel, verder knoflook, gember, pepertje en een scheut sojasaus. Voor erover seroendeng van pinda, kokos en kurkuma, en erbij een atjar van komkommer (lekker fris en nodig ook, want dat pepertje is bijzonder scherp).
Gemüse ist mein Fleisch