Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17700 Gepost op: 27 augustus 2019, 15:45:13 »
Het is weer een hittegolf, dus pastasalade met feta. Die eet ik op (in ieder geval een deel) aan mijn bureau, zodat ik daarna meteen naar het strand kan fietsen  ;)

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17701 Gepost op: 27 augustus 2019, 17:42:24 »
Sinds onze trip naar Düsseldorf hebben we de grote gepofte aardappel ontdekt. Dat is vanavond het enige warme element naast sla, groentemacédoine uit blik (jeugdsentiment), tomaten, asperges uit bokaal, mogelijk nog koud gesnipperd witlof. Ik met véél, mijn vrouw met weinig of geen sausjes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17702 Gepost op: 27 augustus 2019, 19:57:48 »
Sinds onze trip naar Düsseldorf hebben we de grote gepofte aardappel ontdekt.
Maak je die klaar in de barbecue of gewoon in de oven? Officieel serveer je hem dan met (kruiden)kwark.

Ik at vanavond rösti van geraspte aardappel en venkel met rozemarijn, met erbij een lekker stoofje van spruitjes en kidneybonen met salie, knoflook en een pepertje, afgeblust met wittewijnazijn.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17703 Gepost op: 27 augustus 2019, 22:19:10 »
Ik at vandaag gegrilde tofu met Oosterse pruimensaus, volkoren couscous en sperziebonen.

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17704 Gepost op: 28 augustus 2019, 10:15:57 »
Sinds onze trip naar Düsseldorf hebben we de grote gepofte aardappel ontdekt.
Maak je die klaar in de barbecue of gewoon in de oven? Officieel serveer je hem dan met (kruiden)kwark.

Ik at vanavond rösti van geraspte aardappel en venkel met rozemarijn, met erbij een lekker stoofje van spruitjes en kidneybonen met salie, knoflook en een pepertje, afgeblust met wittewijnazijn.

In de oven. Hier wordt hij ook wel geserveerd in restaurants, meestal met boter. Maar kruidenkwark lijkt me ideaal.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17705 Gepost op: 28 augustus 2019, 11:29:31 »
Gepofte aardappel, goed idee! Ik gaar ze altijd voor in de magnetron en maak ze af in de oven. Geen kruidenkwark maar zure room met kruiden hier. Idee voor vanavond!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17706 Gepost op: 28 augustus 2019, 19:54:28 »
Vandaag was Joke Boon gezellig een dagje bij me. We hebben geluncht met een heerlijke gazpacho met een topping van avocado, rode ui, paprika en komkommer, dit aten we met crostini en tzatziki. Daarna vegetarische stamna welke ook heerlijk was in combinatie met de tzatziki en crostini. Als dessert hadden we mango met Italiaans koekkruim met daarop Griekse yoghurt met muntcoulis erdoorheen gegeten. Daarna de Diezetocht gedaan in Den Bosch, aansluitend het kattencafé Mispoes bezocht en daarna groentekroketten bij Kees Kroket gegeten. Fijn dat het de hele dag droog is gebleven.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17707 Gepost op: 28 augustus 2019, 20:16:36 »
Dat klinkt lekker en gezellig, Hedwig!

Kristof had na een lange repetitie ontzettend zin in zelfgemaakte patat, die zijn weer eens lekker krokant uit de friteuse gekomen. Erbij tamelijk geniale burgers van kidneybonen, peterselie, havervlokken, griesmeel, klodder tomatenpassata, knoflook, pepertje en ei. En een salade van ijsbergsla, venkel, radijs, paprika en komkommer, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17708 Gepost op: 28 augustus 2019, 21:02:30 »
Falafel met pitabroodjes, rauwkost en knoflooksaus. Morgen aaddappelsalade, ernaast sla met hardgekookt ei. Er komt een vriendin eten en dit kan ik straks al voorbereiden.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17709 Gepost op: 29 augustus 2019, 12:30:41 »
Gisteravond chili met tortillachips en gepofte aardappels, de zure room met kruiden gaat zowel heel goed met de chili als met de gepofte aardappel samen. Grote pan basis tomatensaus gemaakt waarvan twee porties voor de diepvriezer.

Vanavond pasta pesto met kastanjechampignons en veel verse basilicum. Paar schaafjes parmesaanse kaas erop.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17710 Gepost op: 29 augustus 2019, 20:33:47 »
Omdat ik moe was, maakte ik een peuterfavoriet, snel klaar en fijn om geen discussie te hebben over het eten.

We aten de vegan mezzalune met saus van gegrilde paprika en broccoli en de peuter kreeg er kerstomaatjes bij.

De peuter bleek ook nogal moe, dus na twee happen wilde ze naar bed.ze nam wel de tomaatjes mee naar bed.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17711 Gepost op: 29 augustus 2019, 21:14:15 »
Nasi goreng! Lekker gevuld met knapperige tempeh, spitskool, wortel en taugé, gekruid met vijfkruidenpoeder, gember, pepertje, knoflook en een scheut goede sojasaus. Bestrooid met grof gestampte katjangs. Erbij atjar van komkommer en radijs.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17712 Gepost op: 30 augustus 2019, 00:32:38 »
In het bedrijfsrestaurant: lichte ertwensoep met room, zelfmeegenomen salade met o.a. sla, paprika, maïs, tomaat, zilverui. Daarbij puree met nog eens maïs. Vaak ik eet 's middags een zelfgemaakte salade met iets extra's van het restaurant.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17713 Gepost op: 30 augustus 2019, 15:37:09 »
Vaak ik eet 's middags een zelfgemaakte salade met iets extra's van het restaurant.

Ik ook! vandaag weer rodekoolsalade met sinaasappel. Mijn 'erbij' was patat met chipotle mayo. was gelijk mijn warme maal voor vandaag, vanavond geen tijd ivm mantelzorg.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17714 Gepost op: 30 augustus 2019, 21:09:05 »
Een lekker kruidige pilao van basmatirijst, chana dhal, broccoli en tomaat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17715 Gepost op: 30 augustus 2019, 21:29:03 »
Een venkelsoep vooraf, daarna een oesterzwammen-fricassee met hartig gestoofde linzen met wilde spinazie, geroosterde wortelen en halve aardappel, dessert was groene flens van muntbeslag fruit en chocoladesaus (voor het after-eight effect)met een vleugje oranjebloesemwater. Ik was in een creatieve bui
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2019, 21:47:24 door Hedwig »

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17716 Gepost op: 31 augustus 2019, 19:51:46 »
Een pannenkoek van kikkererwtenmeel gevuld met spinazie, venkel, kerstomaat en een sjalotje.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17717 Gepost op: 31 augustus 2019, 20:06:43 »
Aardappeltortilla met een pittige tomatensaus, kidneybonensalade, komkommersalade. Lekker fris met dit nog steeds erg warme weer.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17718 Gepost op: 31 augustus 2019, 21:11:47 »
Volkoren couscous met allerlei groenten (aubergine, wortel, komkommer, courgette, paprika) gestoofd met tomatenpuree, kurkuma, ras-el-Hanout, komijnpoeder, Harissa en wat bouillon, dit met krokant gebakken tofu, erbij Griekse yoghurt met mango-chutney, en koriander

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17719 Gepost op: 31 augustus 2019, 22:01:59 »
Bbq met vrienden in Lepelburgpark in Utrecht. Vegaballetjes met salsa tussen maïsbroodje, dipdingen zoals guacamole, hummus...
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.