Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17760 Gepost op: 05 september 2019, 21:01:00 »
Spitskoolcurry. Een dhal van gele linzen in een kruidige tomatensaus met lekker veel gember. Pappadums. Yoghurt.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17761 Gepost op: 05 september 2019, 21:56:54 »
Hele dag dus evenement van mijn werk in de Van Nelle Fabriek. De meeste salades waren vegetarisch, en er was moussaka die vooral uit aardappel bestond. Salades van o.a watermeloen met feta, peultjes met kruiden, griekse slalade. Verder nog lekker brood en aardappeltjes. Als toetje yoghurtbavarois met rabarber en frambozen of witte chocolademousse met aardbeien Zal waarschijnlijk wel gelatine in hebben gezeten, heb het niet gevraagd.

Lunch waren broodjes met sla en kaas, of broodje pindakaas. Er was ook nog salade en vers fruit.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17762 Gepost op: 05 september 2019, 22:20:50 »
Met de sla uit het “too good to go” pakket een salade gemaakt met tomaat, ceasar dressing, veldertjes, geschaafde parmesan en lekker veel pijnboompitjes. Daarna nog honger dus nog een broodje vega burger gemaakt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17763 Gepost op: 05 september 2019, 22:49:42 »
Saus van blik kerstomaatjes met courgette en aubergine. Daarbij gebakken polentaplakken.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17764 Gepost op: 06 september 2019, 19:58:00 »
Rösti! Van geraspte aardappel en wortel, op smaak gebracht met een sjalotje, een pepertje en verse rozemarijn. Erbij een stoofje van sperziebonen, bloemkool en kidneybonen in citroenige tomatensaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17765 Gepost op: 06 september 2019, 21:03:41 »
Zoete aardappelsoep met brood.

Gisteren een soort stoofpotje met kikkererwten en spinazie, maar dat was een soep geworden, at niet handig, maar smaak was wel goed. We hadden er couscous bij.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17766 Gepost op: 07 september 2019, 15:50:50 »
Gisteren het grote internationale bedrijfsfeest. Hartstikke gezellig, ondanks het weer. Er waren diverse foodtrucks, zo te zien gerund door Bugermeester. Verse friet met schil (en groene mayo, want Harry Potter thema  ;) ), diverse salades, flatbread met tomaat en feta (die meer een soort droge flamkuchen was). Niet heel veel keuze, maar de zak friet alleen al vulde goed, zeker omdat het grotendeels buiten was en warme friet erg fijn is bij het koude, regenachtige weer. Er was nog zoveel salade over (want koud) dat ik er een paar mee naar huis had meegenomen. Wat ik zelf nog miste was iets van een vegaburger ofzo, maar het was verder prima.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17767 Gepost op: 07 september 2019, 19:37:18 »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17768 Gepost op: 08 september 2019, 11:55:28 »
Gisteren: kastanjechampignons met paprika, courgette, ui en wortel met hoisinsaus, reepjes omelet en cashewnoten. Met rijst.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17769 Gepost op: 08 september 2019, 17:15:12 »
Gisteren zoete aardappeltajine, moest eigenlijk nog winterpeen door, maar die was in de loop van de week al opgegeten als snack.

Er ligt nu een knolselderij met tijm, knoflook en kruidnagels op de bbq, en een pompoen gevuld met een soort notenpaté - wilde eigenlijk iets van gehakt maken, met wat meer structuur, maar moet nog even zoeken hoe dat handig gaat in de nieuwe keukenmachine.
We eten er straks pomme duchesse bij, en ik maak misschien nog een dragdressing voor bij de knolselderij.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17770 Gepost op: 08 september 2019, 17:39:14 »
We zijn in Praag sinds vrijdag, tot nu toe lukt het me goed lekkere  vegetarische gerechten te vinden. Vanavond eten we in een traditioneel restaurant vlakbij het hotel. Onze voeten doen te zeer om weer zoveel te lopen.  Het wordt vanavond een geitenkaas/ bieten/ boekweitsalade vooraf, een paddenstoelenragout met brood, en een grote dumpling of zo gevuld met banketbakkersroom en koffie

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17771 Gepost op: 08 september 2019, 19:19:14 »
Spinazie-brie bladerdeeg pie, erbij komkommersalade.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17772 Gepost op: 08 september 2019, 20:54:48 »
Dit weekend gaan kamperen in Brisy, een klein dorpje in Belgisch Luxemburg. Op een terrein dat eigenlijk voor jeugdbewegingen is - met alle voorzieningen.

Het eten was voor een groot deel spontaan en collectief. Je maakt iets klaar en deelt het met anderen. Zo had ik onder andere vega feijoada (gemaakt door een Braziliaanse), Spaanse tortilla (gemaakt door een Duitser met een Spaanse vriendin), minestrone met veel pasta. Vanmiddag hebben we van alles wat nog over was pasta (alle soorten samen) met tomatensaus en een salade gemaakt.

Zelf heb ik niet echt uitgebreid gekookt, wel heb ik een zeer grote portie friet gehaald. Die was snel op. :D

Ook heb ik ervaren dat 10 km fietsen (vanaf het station) door de Ardennen op een Brompton met een rugzak van zo'n 10 kg best wel zwaar is.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17773 Gepost op: 08 september 2019, 21:00:15 »
We zijn in Praag sinds vrijdag, tot nu toe lukt het me goed lekkere  vegetarische gerechten te vinden. Vanavond eten we in een traditioneel restaurant vlakbij het hotel. Onze voeten doen te zeer om weer zoveel te lopen.  Het wordt vanavond een geitenkaas/ bieten/ boekweitsalade vooraf, een paddenstoelenragout met brood, en een grote dumpling of zo gevuld met banketbakkersroom en koffie

Dat heet dus een Vetrnic en al met al veeeeel te veel, dus nu ben ik een beetje misselijk. Eet eigenlijk nooit desserts, dus ja, beetje een te groot oog ☺️

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17774 Gepost op: 09 september 2019, 01:41:26 »
Vrienden cq collega's van Kristof te eten. Dat vroeg om pizzagourmet, dus een mooi soepel deeg voorbereid en saus van verse tomaten. Verder op tafel paprika, ui, champignons, kerstomaatjes, aubergine, spinazie, rucola, verse knoflook, venkel, rozemarijn, pepertjes, mozzarella, italiaanse harde kaas, sesamzaad. Goed twee uren smullen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17775 Gepost op: 09 september 2019, 08:56:09 »
Gisteren een quiche met courgette, geitenkaas en cherrytomaatjes. Erbij veldsla.

Vandaag een kant-en klaarmaaltijd wegens te weinig tijd om te koken.
Morgen hoteleten ivm werk, ik heb al even op de kaart gekeken en het ziet er prima uit. Ze hebben meerdere vega opties en ook een vegan optie.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17776 Gepost op: 09 september 2019, 13:48:33 »
Om 13.30 even een quiche met feta en courgette gedeeld met manlief op vliegveld Praag. Bij KLM krijg je ook altijd nog iets te eten in het vliegtuig, wat sandwich met eisalade is met koffie of thee. Vanavond maak ik een ratatouille met veel groenten. Als groentefreak zijnde mis ik toch altijd die extra groenten, ik ben een groenten-in-de-hoofdrol-dame.
« Laatst bewerkt op: 09 september 2019, 13:57:15 door Hedwig »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17777 Gepost op: 09 september 2019, 16:10:12 »
Bij KLM krijg je ook altijd nog iets te eten in het vliegtuig
Helaas is er ook regelmatig (bij  KLMvluchten binnen Europa waarbij je geen maaltijdvoorkeur kunt doorgeven) geen vegetarische optie aan boord. Soms heeft opeens iedereen vega, soms is er keuze, soms hebben ze nog een restje van de heenweg maar soms is er ook alleen iets heel erg niet vega's. Dus verstandig ook een alternatief achter de hand te hebben.
,,,,فلافل

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17778 Gepost op: 09 september 2019, 17:23:57 »
We kregen gelukkig een wrap met mozzarella en tomaat heerlijk hapje, maar zeker niet genoeg voor de lunch, dus blij dat we een quiche gebben gegeten
« Laatst bewerkt op: 09 september 2019, 17:27:05 door Hedwig »

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17779 Gepost op: 09 september 2019, 20:15:13 »
Een snelle spanakopita voor mezelf. Met naast spinazie ook ui en venkel ivm restverwerking van de pizzagourmet gisteren.
Gemüse ist mein Fleisch