Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17900 Gepost op: 11 oktober 2019, 20:03:22 »
Gnocchi! Erbij in salie, knoflook en pepertje gewokte bloemkool, broccoli en wortel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17901 Gepost op: 12 oktober 2019, 17:36:52 »
Ik kook Chinees: 'Fish' fragrant aubergine, shiitake met gebakken groenlof, knoflook, lente-ui en sesamolie, zijdentofu met chili-olie en ingemaakte groente. En rijst.
Satsuma toe.
,,,,فلافل

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17902 Gepost op: 12 oktober 2019, 20:20:58 »
Gisteren had mijn vriend rijst met groenten gemaakt. Vandaag had ik zin in aardappels uit de oven met rozemarijn. Ertussen plakjes knoflook. Erbij een plaat vol groenten uit de oven; pompoen, ui, wortel en aardpeer. Hierover ook rozemarijn, maar ook wat salie. Erbij een Vivera kipschnitzel.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17903 Gepost op: 12 oktober 2019, 21:18:52 »
Wij hebben een nieuwe frituurpan gekocht, met een inhoud van vier liter ipv drie, zoals de vorige (die kapot is gegaan). Dat vroeg om een inwijding: patat van Zeeuwse Roem aardappels en falafel (vooral ook omdat ik toevallig vandaag kikkererwten had geweekt - die nu gaar staan te koken). Die extra liter maakt nogal verschil: de olie blijft heter en de patat heeft meer ruimte. Erbij coleslawtzatziki en een salade van ijsbergsla, venkel, radijs, bospeen en komkommer met mosterd-stroopdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17904 Gepost op: 12 oktober 2019, 22:22:01 »
Saag halloumi, met poppadums erbij en een frisse raita.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17905 Gepost op: 13 oktober 2019, 20:45:23 »
Tagliatelle met bloemkool, broccoli en wortel in een lichte kaassaus.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17906 Gepost op: 13 oktober 2019, 21:06:10 »
Curry met aubergine, pompoen, doperwten en paneer. Met naan.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17907 Gepost op: 14 oktober 2019, 11:03:18 »
Wij hebben een nieuwe frituurpan gekocht, met een inhoud van vier liter ipv drie, zoals de vorige (die kapot is gegaan). Dat vroeg om een inwijding: patat van Zeeuwse Roem aardappels en falafel (vooral ook omdat ik toevallig vandaag kikkererwten had geweekt - die nu gaar staan te koken). Die extra liter maakt nogal verschil: de olie blijft heter en de patat heeft meer ruimte. Erbij coleslawtzatziki en een salade van ijsbergsla, venkel, radijs, bospeen en komkommer met mosterd-stroopdressing.

En je kunt 2x2 liter olie kopen ipv die onhandige 3literflessen.


Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17908 Gepost op: 14 oktober 2019, 11:04:31 »
Vegan pizza, met een bodem van de markt (bietenbodem en iets zwarts). Met gegrilde groentes en vegan mozzarella (nog nooit gehad, het is een probeersel).

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17909 Gepost op: 14 oktober 2019, 11:10:46 »
Gisteren engels ontbijt als diner: vegetarische worstjes van Linda McCartney, witte bonen in tomatensaus, hash browns (nou ja, rosti rondjes...), gebakken champignons en een gebakken ei.

Vanavond zelfgemaakte pizza pasta met veel paprika, mozzarella en cheddar (geen tijd gehad voor pizzadeeg helaas...)
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2019, 17:09:16 door Sam »
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17910 Gepost op: 14 oktober 2019, 16:07:58 »
Gisteren at ik spruitjes!
Vandaag meatless monday in de kantine, ik had een broodje braadworst van dvs en een 'chinese' tomatensoep. Vanavond nog wat aanvullende groenten.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17911 Gepost op: 15 oktober 2019, 00:37:14 »
Vanavond was Diner Rouler, studenten informatica van de Radboud Universiteit fietsten door Nijmegen om op verschillende locaties voor-, hoofd- en nagerecht te nuttigen. Wij waren een van die locaties en kregen drie groepjes van zes op bezoek. Gisteren hadden we al het een en ander voorbereid, maar het was toch prettig dat er ook nog twee studenten in de keuken hebben geholpen (snijden, drankjes verzorgen, opruimen, afwassen). Zo was alles lekker ontspannen, konden we zelf ook lekker eten en met de gasten praten. Uiteindelijk hadden we van zes tot half twaalf bezoek, inclusief nazitten.

We aten:
- Voorgerecht: Italiaans gekruide pompoensoep met toppings naar keuze (kikkererwten, knoflookcroutons, fijngesneden spinazie, havermelk, pepertjes) met erbij Duits zuurdesembrood met hummus, rucolapesto en knoflookboter.
- Hoofgerecht: Een curry van broccoli, bospeen en kikkererwten in kokoscurrysaus met zelfgemalen specerijen en verse kurkuma. Een eigen variant op aloo gobi - bloemkool en aardappel in een tomatige curry met o.a. zwarte kardemom, gember en kaneel. Erbij basmatirijst, pappadums en ananas-tomatenchutney met nigella.
- Nagerecht: chocoladepudding met karameltopping, bolletje ijs, rode-aalbesgelei en chocoladesaus

Erg gezellig, de volgende keer doen we weer mee!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17912 Gepost op: 15 oktober 2019, 15:26:37 »
Gevulde pasta van de versafdeling van AH met tomatensaus (van geredde tomaten van mijn werk, een paar zakken vol uit de vriezer, saus van gemaakt en in potten gedaan). Erbij gegrilde courgette en gehaktballetjes van 'rauw' deeg (ben het merk even kwijt).

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17913 Gepost op: 15 oktober 2019, 20:57:34 »
We hebben logés: een goede vriendin uit Hannover, met zoon. Die heb ik aan het werk gezet: aardappels schillen, wassen, in staafjes snijden en in de friteuse gooien. Zo weet hij nu precies hoe patat wordt gemaakt  :). De Duitsers aten de patat met ketchup, de Nederlander met mayonaise. Erbij gestoomde groentes (bloemkool, spruiten, wortel, kidneybonen) met geraspte Italiaanse harde kaas. Zoonlief heeft zelfs een spruitje geprobeerd  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17914 Gepost op: 16 oktober 2019, 07:57:54 »
Nasi.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.519
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17915 Gepost op: 16 oktober 2019, 19:31:09 »
Chilli sin carne sin chilli  ;D Oftewel bonenmeuk met broccoli en pinda's, zonder chilipeper omdat ik daar niet zo goed tegen kan.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17916 Gepost op: 16 oktober 2019, 20:55:02 »
Tagliatelle met pompoensaus, perfect kindereten. Dat vond onze 13-jarige logé ook, al vond hij de Italiaanse harde kaas om er over te strooien nóg lekkerder. Overigens heeft hij zelf de pompoenen geslacht en gepureerd, en onder begeleiding op smaak gebracht (dat wil zeggen: na elke stap heeft hij meegeproefd en de verschillen benoemd). De volwassenen hadden er ook nog een salade bij van ijsbergsla, bleekselderij, radijs en komkommer, bestrooid met geroosterde zonnebloempitten.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2019, 02:00:02 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17917 Gepost op: 17 oktober 2019, 05:25:05 »
Gisteren voor een keer geen rijst. 's Middags gebakken noedels, 's avonds paneerburger met friet.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.630
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17918 Gepost op: 17 oktober 2019, 09:21:43 »
gekruide groenten met kikkererwten. voor de extra kik wat sriracha er over.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.326
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17919 Gepost op: 17 oktober 2019, 20:39:44 »
Geroosterde aardappels met rozemarijn uit de oven. Een kidneybonen-havervlokken-peterselieburger die volgens onze 13-jarige Duitse logé "net echt" smaakte. Verder gestoomde broccoli met nootmuskaat, en in citroensap en honing gestoofde bospeen. Toe was er vla met hagelslag, voor mezelf heb ik een klein schaaltje yoghurt met saffraan, amandelschaafsel, honing, kardemom en eetbare bloemen gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2019, 01:50:23 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch