Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18820 Gepost op: 21 mei 2020, 16:30:16 »
Ik vind het alweer BBQ weer! Gepofte aardappels, halloumi, groentespiesjes, champignons in knoflookboter (in een alu bakje). Alles ruim bedekt met knoflooksaus natuurlijk 😁 Als toetje een foliepakketje met appel, banaan en wat kaneel.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18821 Gepost op: 21 mei 2020, 18:06:29 »
Mijn achterburen barbecueën nu ook. Met als gevolg dat mijn hele huis nu stinkt. Ik heb namelijk de ramen open. Het is in een redelijk krappe binnentuin. Ik vind barbecueën met houtskool in een stedelijke omgeving niet echt sociaal, vanwege de stank en het fijnstof. Ik heb overigens niks tegen lekkere etensluchten, maar vooral het aansteken waarbij er een flinke rookontwikkeling is, is gewoon niet fijn voor de omgeving.
Wij eten pizza. Gewoon uit een elektrische oven met pizzasteen, niet uit een houtskooloven😜

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18822 Gepost op: 21 mei 2020, 19:55:46 »
Kan me voorstellen dat je het niets vindt, Wombat. Van mijn buren vind ik het ook niet fijn. Maar mijn BBQ rookt niet, en omdat er geen vleesdingen op liggen die vet druipen, rookt dat/ruik je dat ook niet. Dus ik hoop dat de overlast meevalt.

Alle buren BBQen trouwens ook gewoon wanneer ze er zin in hebben en ja, dan doe ik ook alles dicht. Iedereen heeft hier een postzegel binnenplaatsje van zo’n 2 x 4 meter dus die lucht vermijden is lastig.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18823 Gepost op: 22 mei 2020, 01:34:55 »
Wij hadden vrienden op bezoek, ze kwamen 's middags zonder verdere afspraken hoe lang en of ze zouden blijven eten. Uiteraard braaf in de tuin en met afstand houden. De vriendin heeft wat lastige eetbeperkingen, waardoor er gezond werd gesnackt. Pinda's, een schaal vol groente met hummus, snoeptomaatjes, basilicum. 's Avonds een snelle basissalade van groente met simpele dressing, met erbij schaaltjes met knoflookyoghurt, bulgur, hummus, halloumi, kidneybonen, maïs, en ook de potten met ingelegde pepertjes, zilveruitjes, augurken en kappertjes kwamen op tafel. Zelf je salade in elkaar knutselen blijft leuk. En veel thee (het was vandaag internationale theedag). Ostfriesentee, jasmijnthee, groene thee, munt-salie-tijmthee, gember-kaneel-steranijsthee. En zo werd het al knabbelend en drinkend lekker laat.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18824 Gepost op: 22 mei 2020, 10:36:42 »
Gister bij vrienden in de tuin van de BBQ gegeten. Onder meer maïskolf, groene asperges, burgers, champignons. Verder was er brood, humus enzo, en alcoholvrije bubbels. Zij wonen in een vrijstaand huis dat nog verbouwd moet worden naast een park. Op tijd naar huis omdat Rudie naar bed moest.
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2020, 10:41:57 door LL de Ling »

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18825 Gepost op: 22 mei 2020, 16:41:47 »
Gister Griekse mezze gegeten als voorafje met retsina, daarna een rest van de Parmigiana di melanzane opgegeten, er eerst nog extra mozzarella op gedaan met geraspte parmezaan en verse basilicum.
Na het bakken er nog wat extra vergine olijfolie gedruppeld.
We aten het met ciabatta. Als dessert aardbeien met balsamico.
Vanavond eten we weer eens
De risotto die ik schreef voor Vegatopia met oesterzwammen en geroosterde groenten waaronder venkel met kerrie

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18826 Gepost op: 22 mei 2020, 20:56:33 »
Versgemaakte spaghetti met een restjesbolognesaus (restje broccoli, restje knolselderij, restje venkel, restje paprika, restje linzen). Er was ook een restje harde Italiaanse kaas op tafel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18827 Gepost op: 22 mei 2020, 21:01:18 »
 Vandaag: gele rijst met o.a. ananas, taugé, aubergine, cashewnoten en pinda's

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18828 Gepost op: 23 mei 2020, 03:26:00 »
Gekochte koolsalade vooraf. Daarna stoofje van wortel, erwt en champignon in pindasaus. Rijst erbij.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18829 Gepost op: 23 mei 2020, 09:48:32 »
Gister bakte ik een pide achtig brood. Erbij een hele bloemkool uit de oven met feta, granaatappel, peterselie en tomaat. Gestoofde uien, olijven, hete pepers en een knoflooksausje erbij.

Vanavond komt het lokale Indonesische eetcafe een soort nasi rames met vega sate en jackfruit soep bezorgen.   
,,,,فلافل

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18830 Gepost op: 23 mei 2020, 09:58:24 »
Gister bakte ik een pide achtig brood. Erbij een hele bloemkool uit de oven met feta, granaatappel, peterselie en tomaat. Gestoofde uien, olijven, hete pepers en een knoflooksausje erbij.

Vanavond komt het lokale Indonesische eetcafe een soort nasi rames met vega sate en jackfruit soep bezorgen.
Zodra het kan nodig ons uit voor nasi rames.

NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18831 Gepost op: 23 mei 2020, 10:09:10 »

Eergisteren Spaanse omelet met ook meegebakken wortel, venkel en ui, moffelbonen (Oost-Brabants voor tuinbonen), gemengde sla waarin witlof,
Nu eerst iets over vormsmaak. Ik vind hoorntjesmacaroni onprettig, maar heb niks tegen lange-pijpmacaroni. Zo vind ik ook de korrels van parelcouscous niks, terwijl ik gruiscouscous prima vind. De vormsmaakaversie zou men osmotropofobie kunnen noemen. Maar wellicht is er een fraaiere benaming. Sam, Sven, Eelco, Karl  help
Mijn vrouw is vóór parelcouscous. Gisteren dus parelcouscous die ze kookte met wortel, bloemkool en fungi-trifolataspecerij. Daarna mengde ze deze couscous met gewokte spinazie, Hüttenkäse en een restje gorgonzola. Een rond bergje met een rand van sugarsnaps eromheen. Lekker (behalve de parelvorm) en mooi opgediend. Erbij een venkelsoepje en mangga (mango) toe.
Vandaag spaghetti, olijfolie, tomatensaus, geraspte Parmezaanse kaas, zwarte olijven. Overigens is het nog steeds het jaar van de rat.
En ja, wie lekker wil eten die ga vanavond of morgenavond naar een Eid-ul Fitr evenement. Je kijkt je ogen uit: lekkerbekken ahoy. Jaamer vande anderhalvemeterregel.

« Laatst bewerkt op: 23 mei 2020, 13:46:11 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18832 Gepost op: 23 mei 2020, 13:36:46 »
Dat is het suikerfeest, toch?

Ik vind ook dat verschilende vormen, zeker verschillend smaken. Zo smaakt spaghetti anders dan de lange, dunne buizen die op spaghetti lijken. Grappig dat alles, zelfs de couscous, vrijwel dezelfde ingrediënten hebben.

Vandaag maak ik gebruik van de iets mildere temperatuur. Aardappels en bietjes uit de oven, met rozemarijn en zachte geitenkaas.

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18833 Gepost op: 23 mei 2020, 13:49:40 »
Dat is het suikerfeest, toch?

Ik vind ook dat verschilende vormen, zeker verschillend smaken. Zo smaakt spaghetti anders dan de lange, dunne buizen die op spaghetti lijken. Grappig dat alles, zelfs de couscous, vrijwel dezelfde ingrediënten hebben.

Vandaag maak ik gebruik van de iets mildere temperatuur. Aardappels en bietjes uit de oven, met rozemarijn en zachte geitenkaas.

ja suikerfeest. Ik was lang geleden in Kashmir en toen was opeens iedereen naar huis want het was Eat (Eid dus, maar wel mooi dat het een homofoon van eat was).
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18834 Gepost op: 23 mei 2020, 20:32:51 »
Wij aten broccoli, aardappels en Little Willie worstjes. Rudie kreeg ei, maar dat wil hij blijkbaar niet meer. Heb het al paar keer aangeboden (in verschillende vormen), maar dit laat hij liggen (of gooit het op de grond  ::))

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18835 Gepost op: 23 mei 2020, 20:54:04 »
Patat, falafel en een salade van kropsla, koolrabi, bospeen, radijs en komkommer met yoghurtdressing, met gekiemde mungbonen en geroosterd zad om te bestrooien.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18836 Gepost op: 23 mei 2020, 21:48:52 »
Verschillende vormen eten hebben zeker verschillende smaken heer Niewied. Parelcouscous alleen als salade, gruis couscous (mooi woord) voor de warme zowel als de koude gerechten. Fusilli pasta voor pasta pesto, pipe rigate voor kaassaus, spaghetti voor bolognese saus, penne voor tomatensaus.

Ik noem het maar vormsmaak. Het is geen officieel woord, maar het ligt goed in de mond 😁
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18837 Gepost op: 23 mei 2020, 21:57:40 »
Verschillende vormen eten hebben zeker verschillende smaken heer Niewied. Parelcouscous alleen als salade, gruis couscous (mooi woord) voor de warme zowel als de koude gerechten. Fusilli pasta voor pasta pesto, pipe rigate voor kaassaus, spaghetti voor bolognese saus, penne voor tomatensaus.

Ik noem het maar vormsmaak. Het is geen officieel woord, maar het ligt goed in de mond 😁
Zie ook het nieuwe draadje vorm en smaak  :).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18838 Gepost op: 23 mei 2020, 23:13:11 »
Gestoofd knolraap en rode biet met provençaalse kruiden, gebakken champignons, rijst. Daarbij wat blauwe kaas en mosterd.
« Laatst bewerkt op: 23 mei 2020, 23:24:57 door Sven »
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18839 Gepost op: 24 mei 2020, 13:25:09 »
Ik ga een pastasaus maken met tomaat, aubergine, lente-ui, prei, wortel en wat ik nog meer in de groentenla vindt. Met pasta erbij, even kijken of we nog genoeg spaghetti hebben, anders een andere soort.

Verder heb ik gisteravond alvast een crumble in de koelkast gezet, met aardbei, blauwe bessen, beetje rabarber, vanille en vlierbloesem.